برسی معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها

برسی معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها

دریافت

برسی معرفی انواع کمک فنرها و لرزه گیرها دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 5117 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 78 لرزش‌های پی‌درپی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان می‌شود در پی آن كارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو كاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‌افتد بنابراین مدل‌سازی مود سواری خودرو و به سازی پاسخ لرزشی آن با بهره‌ از میراینده‌های ارتعاشی از دیدگاه‌های مهم در طراحی خودرو بوده، كه آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش كنترل خودرو را قیمت فایل فقط 22,000 تومان فصل اول: معرفی انواع كمك  فنرها و لرزه گیرها سیستم تعلیق لرزش‌های پی‌درپی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان می‌شود. در پی آن كارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو كاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‌افتد. بنابراین مدل‌سازی مود سواری خودرو و به سازی پاسخ لرزشی آن با بهره‌ از میراینده‌های ارتعاشی از دیدگاه‌های مهم در طراحی خودرو بوده، كه آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش كنترل خودرو را به دنبال دارد. خاصیت میرایش ارتعاشات و لرزش‌ها و رفع بعضی از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضی ویژگی‌های مناسب جهت ایمنی،‌ از ویژگی‌های مناسب مكانیكی است كه انجام آن با یك وسیله مكانیكی امكان‌پذیر است . مجموعه مشخصی كه فراهم‌گر هدف بالا است، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بر دارد. نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای Z , Y , X) و فراهم كردن حركات خطی و زاویه‌ای مناسب آن است . نیز چرخ‌ها را به صورت تكیه‌گاهی امن در زیر خودرو نگاه می‌دارد به گونه‌ای كه چرخ‌ها توان مهارسازی نیروهای اعمالی به خودرو (گرانش، گریز از مركز، نیروهای رانشی و ترمزی و …) را داشته باشند. ویژگی‌های سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند كه پایداری و آسایش خودرو تامین گردد. برای پی بردن به جایگاه سیستم تعلیق، خودرو را در سه حالت زیر در نظر می‌گیریم : بی‌تعلیق : بدون سیستم تعلیق، تایر و بدنه معلق می‌باشند. در نتیجه هر ناهمواری در سطح جاده ، به سرنشینان خودرو منتقل خواهد شد. با تعلیق و بی‌لرزه‌گیر : در این حالت تایر به زمین چسبیده ولی بدنه معلق می‌باشد. در نتیجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پایین نوسان می‌كند. با تعلیق و لرزه‌گیر : در این حالت تایر و بدنه به زمین چسبیده است و لرزه‌گیر، نوسانات فنر را دفع می‌نماید چرخ‌‌ها به راحتی به بالا و پایین حركت كرده و پایداری، اطمینان و راحتی خودرو را در پی خواهد داشت. شكل 1 ـ مقایسه خودرو بدون تعلیق، با تعلیق بدون لرزه‌گیر و با تعلیق كامل زیر بخش‌های عمده سیستم تعلیق شامل تایر،‌ فنر و لرزه‌گیر می‌باشد كه وظیفه آنها برقراری تماس بین چرخ و زمین، ایمنی و راحتی سرنشینان می‌باشد. نیز برای كاهش و در صورت امكان حذف سر و صدا و ارتعاشات، موادی چون لاستیك، چرم، اسفنج،‌ فنرهای متفاوت (مارپیچی، شمشی و میله‌های پیچشی) و ضربه‌گیرهای مختلف (اصطكاكی، هیدرولیكی و گازی) به كار می‌رود. زیربخش‌های سیستم تعلیق فنر فنر عنصری انرژی دهنده و گیرنده می‌باشد كه بر اثر تغییر شكل كشسان انرژی پتانسیل آن تغییر می‌كند. در یك سیستم مكانیكی سختی نمایانگر ویژگی‌های فنریت آن است. در تعیین ویژگی‌های فنریت سیستم‌های مكانیكی باید انعطاف‌پذیری قطعات را نیز لحاظ كرد. محاسبه سختی مؤثر یك مجموعه به سادگی و با بهره از قانون برآیند فنرها امكان‌پذیر است. اگر دو عضو به صورت سری قرار گرفته باشند، آنگاه فنر معادل به قرار زیر است : (1-1)                         اگر دو عضو به صورت موازی قرار گرفته باشند، آنگاه فنر معادل به قرار زیر است: (1-2)                         شكل 2 ـ روش‌های مختلف سرهم‌بندی فنر : روش موازی، روش سری و روش پیچشی ویژگی‌های مكانیكی فنر فنرها بر پایه رفتار و ویژگی‌های نیرویی به دو دسته خطی و ناخطی تقسیم می‌شوند. در بیشتر فنرها، نیروهای فنر تابعی از تغییر شكل آن به قرار زیر است : (1-3)                     از آنجا كه چرخش این میدان صفر است، بنابراین یك میدان نیروی پایستار است. تابع پتانسیل (انرژی پتانسیل) این میدان پایستار به قرار زیر است : (1-4)                 (1-5)             دسته‌بندی فنرها فنرها گونه‌های مختلفی دارند، كه انواع پركاربرد آن در صنعت به قرار زیر است : فنر مارپیچ فنر مارپیچ مفتولی فولادی است كه به صورت حلقه‌ای پیچانده شده است (شكل   ). فنر مارپیچ برای مقاومت در برابر بارهای كششی، فشاری یا پیچشی ساخته می‌شود. سختی یك فنر مارپیچ به قرار زیر است : (1-6)             d : قطر مفتول فنر N : تعداد حلقه‌های فنر R : شعاع میانگین فنر G : مدول برشی شكل 3 ـ ساختار فنر مارپیچ شكل 4 ـ گونه‌های مختلف انتهای فنر مارپیچ فنر مارپیچ نرم‌تر از فنر تخت است، یعنی دارای سختی كمتری می‌باشد. این گونه فنرها كاربرد فراوانی در سیستم‌های تعلیق خودرو دارا می‌باشند. فنرهای مارپیچ به كار رفته در سیستم تعلیق بیشتر به صورت عمودی نصب می‌شوند و بنابراین به فضایی مناسب نیاز دارند. اصطكاك در این گونه فنرها ناچیز و تنها در محل تماس فنر با بدنه مطرح است. تنش اصلی ایجاد شده در این گونه فنرها تنش برشی است، اگر چه كمی‌هم در اثر خمش دچار تنش می‌گردند. فنرهای مارپیچ بهترین خاصیت را برای جذب انرژی ناشی از حركات ارتعاشی خودرو دارا می‌باشند و از این نظر بهترین كارایی را دارند. فنرهای مارپیچ اجازه انحرافهای بزرگتری را نسبت به فنرهای تخت می‌دهند و بنابراین آسایش و نرمی‌بیشتری را نسبت به فنرهای تخت برای سرنشین خودرو فراهم می‌آورند. امروزه در سیستم تعلیق جلو و پشت سواری‌ها فنر مارپیچ بكار می‌رود و دیگر از فنرهای تخت استفاده نمی‌شود. شكل 5 ـ گونه‌های مختلف اتصال و قرارگیری فنر مارپیچ فنرهای پیچشی در فنرهای پیچشی تغییر شكل زاویه‌ای سبب ایجاد گشتاور پیچشی است. رابطه نیرو و جابجایی در فنرهای پیچشی به قرار زیر است : (1-7)                 میله پیچشی میله پیچشی محوری فولادی است كه در برابر گشتاور پیچشی قرار گرفته و تغییر شكل آن زاویه‌ای است. شكل 6 ـ نمای هندسی فنر پیچشی میله پیچشی بیشتر در سیستم‌های تعلیق جداگانه به كار می‌روند، كه از یك سو به شاسی متصل بوده و از سوی دیگر توسط یك بازو به چرخ متصل می‌شود و این بازو رابطی است میان لرزش‌های خطی چرخ و لرزش‌های زاویه‌ای میله پیچشی . سختی این گونه فنرها از دو بخش زیر شكل یافته است : سختی پیچشی میله Kφ سختی خمشی بازو Kb این دو بخش به صورت سری قرار گرفته‌اند و بنابراین سختی كل به قرار زیر است : (1-8)                     میله پایدارنده یكی از زیربخش‌های مهم سیستم تعلیق میله‌های پایدارنده است، كه برای افزایش پایداری به كار می‌رود. نمونه‌ای از میله‌های پایدارنده، میله‌ای است كه میل موج گیر (میله پادغلت) نامیده می‌شود. میل موج گیر میله‌ای فلزی است كه به دو بازوی كنترلی چرخ‌های درونی و بیرونی متصل می‌شود. هنگام افت و خیز یكی از چرخ‌ها، میل موج‌گیر حركت را به چرخ دیگر انتقال می‌دهد. میل موج گیر یك تراز بالا در هنگام رانندگی ایجاد می‌كند و سبب كاهش حركات لرزشی در هنگام چرخش خودرو است . با توجه به پارامترهای طراحی میل موج‌گیر می‌توان تا 15 درصد در برابر حركت غلتشی خودرو در هنگام چرخش ایستادگی كرد. میله پادغلت در واقع نوعی فنر پیچشی است با این تفاوت كه در سیستم‌های یكپارچه نصب شده و تنها در برابر غلتش نسبی محور و شاسی واكنش نشان می‌دهد. كاربرد میله‌های پادغلت در سیستم تعلیق هنگامی‌كه بدنه می‌غلتد و یا یكی از چرخ‌ها روی دست‌انداز یا درون چاله قرار می‌گیرد، میله پادغلت سبب افزایش سختی فنریت تعلیق است، یعنی فنریت آن را كاهش می‌دهد. هنگامی‌كه خودرو در راستای مستقیم حركت می‌كند، میله پادغلت، سبب نرمی‌فنریت تعلیق شده و بنابراین خوش سواری خودرو را بهبود می‌بخشد. میله پادغلت یك میله پیچشی می‌باشد كه به چند بخش تقسیم شده است و به صورت كناری و با یاتاقان و بوش‌های لاستیكی به بدنه لولا می‌شود و همینطور از دو طرف به بازوهای لنگیده متصل شده است. كاركرد میله پادغلت اگر افت و خیز چرخ‌ها برابر باشد، آنگاه بازوهای لنگیده همسو بوده و بنابراین میله پادغلت نقشی در سختی غلتشی محور نخواهد داشت. اگر افت و خیز چرخ‌ها برابر نباشد ، به طور نمونه چرخ راست روی برآمدگی قرار گرفته و بالا رود، در این حالت بازوی كنترل سمت راست بالا رفته و سبب گردش بازوی لنگیده چسبیده به آن سوی راست می‌شود. اما بازوی لنگیده سمت چپ تغییر نكرده و بنابراین تفاوت زاویه گردش بازوهای لنگیده سبب ایجاد گشتاور در میله پادغلت می‌شود و بنابراین نیرویی رو به بالا در سمت چپ بدنه ازطریق یاتاق‌های بوش های لاستیكی اعمال می‌شود و بنابراین سمت چپ بدنه به بالا می‌رود. بنابراین سمت راست چرخ‌ها بالا رفته و بنابراین بدنه بالا می‌رود و در سمت چپ كشش میله پادغلت سبب بالا رفتن بدنه می‌شود. بنابراین بدنه بدون غلتش در موقعیت بالاتری قرار می‌گیرد. بنابراین وظیفه میله پادغلت جلوگیری از غلتش و كجی بدنه با تغییر ارتفاع آن است. فنر تخت فنر تحت در هر دو سیستم تعلیق جلو و پشت به كار می‌رود. این فنرها به صورت كناری نیز به كار می‌روند و با این طرح وسط فنر به اسكلت متصل شده و هر یك از دو انتهای آن یك چرخ را نگهداری می‌كند. طرز عمل این فنرها مانند تمام فنرهای تخت است موقعی كه چرخ با یك برآمدگی برخورد می‌كند فنر به بالا خم می‌شود ضربه را مستهلك می‌نماید و برعكس هنگامی‌كه چرخ در یك گودی می‌افتد به طرف پایین خم می‌شود بدین ترتیب فنر تخت در وسایل نقلیه مانند فنر مارپیچی عمل می‌كند فنرها معمولا به طور مكانیكی با وسائلی از قبیل بالشتك و بوش لاستیكی از بدنه عایق‌بندی شده‌اند این عمل از انتقال لرزشها به اسكلت و بدنه جلوگیری می‌كند. در حالت معمول این فنرها بصورت چند لایه می‌باشند كه بزرگترین فنر را شاه‌فنر می‌گویند و لایه‌های دیگر فنر نسبت به شاه فنر كوچكتر می‌باشند و به كمك میله‌ای در وسط به یكدیگر متصل شده‌اند و به وسیله گیره‌های مخصوصی از لغزیدن آنها در جهات مختلف جلوگیری می‌شود. در فنرهای شمشی شاه فنر به كمك میله یا بوش در یك طرف به قاب وصل می‌شود و از طرف دیگر به كمك میله U شكل كه گوشواره نامیده می‌شود به رام خودرو متصل می‌گردد. این گوشواره تغییر طول فنر را در اثر نوسان آن فراهم می‌سازد. همچنین بوش به كار رفته در این فنرها برنجی می‌باشد كه به كمك گریس از سایش آن جلوگیری می‌شود. البته در خودروهای سبك از لاستیك هم استفاده می‌شود. شكل 7 ـ ساختار فنر تخت لایه‌های دیگر فنر تخت نسبت به شاه‌فنر انحنای بیشتری دارند و برای بستن آنها پیش‌بار (فشار اولیه) به كار می‌رود. این فشار اولیه سبب میرایش ضربات و لرزش‌های فنر می‌گردد. این ویژگی یكی از برتری‌های فنر تخت است. شكل 8 ـ روشهای گوناگون اتصال فنر تخت برای سهولت نگهداری فنرها آنها را در تكیه گاههای لاستیكی مفصل می‌كنند. این مفصل‌ها معمولا از دو بوش تشكیل شده‌اند كه میان آنها لاستیك ریخته شده است. لاستیك به بوش درونی توان گردش و خاصیت لرزه گیری را می‌دهد. برای سادگی لغزش لایه‌های فنر روی یكدیگر و نیز افزایش ویژگی‌ لرزه‌گیری آنها میان لایه‌ها قشری از روغن گرانیتی قرار می‌دهند، نیز این غشا از زنگ زدگی فنر جلوگیری می‌نماید. می‌توان بجای روغن از ورقه‌های مخصوص پلاستیكی استفاده كرد. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به فنر،‌آن را در پوششی از لاستیك قرار می‌دهند. شكل زیر یك فنر تخت و قطعات متصل به آن را نشان می‌دهد. شكل 9 ـ شعاع مؤثر فنر تخت فنرهای تخت به صورت طولی در قسمت جلو توسط پیش و بوش و برنجی و لاستیكی به شاسی متصل می‌شود و در اتصال ناحیه عقب از یك محور گردان (گوشواره‌ فنری) استفاده می‌گردد. با قرار دادن شیكل در سیستم تعلیق پشت می‌توان كم فرمانی خودرو را افزایش داد. شكل 10 ـ ابعاد فنر تخت دلایل كاربرد اتصال گوشواره‌ای به قرار زیر است : فنر آزادی حركت در تمام جهات را داشته باشد. لاستیك گوشواره موجب جذب ارتعاشات و جلوگیری از منتقل شدن آن به بدنه می‌شود. در بعضی از طراحی‌ها در اتصال ناحیه پشت برای فنر تخت بجای گوشواره از یك بلوك شیاردار استفاده می‌شود كه خود بلوك به بدنه ثابت شده و فنر تخت در داخل شیار حركت می‌كند در نتیجه طول مؤثر فنر تغییر می‌كند. كاستی‌های فنر تخت به قرار زیر است : اصطكاك خشك میان لایه‌های آن كه سبب كاهش خوش‌سواری است. كاهش پایداری كناری به ویژه هنگامی‌كه طول فنر را برای افزایش نرمی‌فنریت آنها افزوده‌اند. شكل 11 ـ تغییر شكل فنر تخت (Wind Up) در برابر گشتاور محور چند لایه سازی فنر تخت در طراحی فنر تخت چون هدف تحمل تنش برشی بیشتر می‌باشد پس ممكن است مطرح شود كه جنس تیغه‌ها را نرم بگیریم تا تحمل تنش برشی بیشتری را داشته باشد. ولی می‌دانیم وقتی جنس فنر نرم باشد تحمل بار را ندارد و زیر بار خم می‌شود. پس بایستی جنس فنر سخت باشد در نتیجه برای افزایش تحمل تنش برشی، بایستی قطعات فنر را به صورت لایه لایه تهیه كرد. هر چه تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد تحمل تنش برشی بیشتری را دارد. در شكل زیر این مطلب به طور وضوح نشان داده شده است. شكل 12 ـ تاثیر چندلایه سازی فنر تخت برشكست آن البته علت دیگر چندلایه سازی این است كه تنش  در میان تیر بیشینه بوده و در دو سر تیر كمترین مقدار خود را دارا است، كه رابطه زیر این مطلب را می‌نمایاند : (1-9)                 پس برای برطرف نمودن این نقیصه و همچنین برای اینكه بتوانیم تنش تقریباً یكنواختی در طول تیر داشته باشیم تیر را با سطح مقطع نایكنواخت می‌سازند. شكل 13 ـ نمودار گشتاور و تنش خمشی در فنر تخت ساده و فنر تخت لوزی گون اصطكاك خشك موضوع مهمی‌كه در ارتباط با فنرهای تسمه‌ای مطرح می‌شود اصطكاك بین لایه‌ای است. در اثر اعمال بار و تغییر شكل فنر، لایه‌های آن بر روی یكدیگر می‌لغزند و این لغزش تولید اصطكاك می‌كند. راستای نیروی اصطكاك بر خلاف جهت حركت آن است و مقدار نیروی اصطكاك متناسب با نیروی فنر است. به همین جهت برخلاف اصطكاك ثابت كولمبی كه در آن نیروی اصطكاك همیشه ثابت می‌ماند در اینگونه فنرها نیروی اصطكاك از صفر تا یك مقدار ماكزیمم در نوسان است. فنرهای پیچشی و مارپیچ تقریباً فاقد اصطكاك می‌باشند و به همین دلیل مزیت عمده‌ای نسبت به فنرهای تسمه‌ای دارند، در نتیجه تمایل به استفاده از فنرهای پیچشی و مارپیچ افزایش یافته است. دلیل دیگری كه استفاده از فنر پیچشی و مارپیچ را افزون كرده، وزن بیشتر فنرهای تسمه‌ای می‌باشد. دسته‌بندی فنرهای تخت فنرهای تخت كه به بازار عرضه می‌شوند دو نوع می‌باشد : ذوزنقه‌ای در اینگونه فنر پهنای لایه‌ها در تمام طول آن یكسان است، كه از نظر ساخت ارزان بوده ولی مواد بیشتری مصرف می‌شود. شكل 14 ـ فنر تخت ذوزنقه‌ای سهمی در اینگونه فنر پهنای لایه‌ها در وسط بیشتر از دو طرف هر لایه است، كه از نظر ساخت گران بوده ولی مواد كمتری مصرف می‌شود. بنابراین وزن كمتری دارد و جای كمتری را اشغال می‌كند. این گونه فنرها به شكلهای مختلفی در خودرو استفاده می‌شوند كه در شكل 14 نشان داده شده است. دو لایه مرحله‌ای در بسیاری از خودروهای سنگین كه وزن آنها در حالت بدون بار و با وجود بار تفاوت زیادی دارد، از فنر تخت دو لایه مرحله‌ای (دو ردیفه) استفاده می‌شود. در این فنرها فنرهای پایین به فنر اصلی و فنرهای بالایی به فنرهای كمكی معروفند. این فنر كمكی تنها هنگامی‌وارد عمل می‌شود كه بار سنگینی روی وسیله نقلیه قرار گرفته و یا اینكه چرخ با دست انداز بزرگی در جاده برخورد نماید. هنگامی‌كه فنر اصلی تا آخرین حد خود بسته شود، فنر كمكی را به سمت بالا حركت داده و دو انتهای فنر كمكی به دو زائده تكیه گاه كه روی شاسی قرار گرفته است، برخورد می‌كند. در این حالت فنر كمكی نیز خم شده و سختی آن به سختی فنر اصلی افزوده می‌گردد. (شكل 15) شكل 15 ـ گونه‌های فنر تخت سهموی شكل 16 ـ فنر تخت دو مرحله‌ای فنر لاستیكی فنرهای لاستیكی كاربردهای فراوانی در خودرو دارند. لاستیك جسمی‌سخت شونده است، ینی با افزایش تنش درونی آن، ایستادگی آن در برابر تغییر شكل افزایش می‌یابد. لاستیك در برابر برانگیختگی های پربسامد كم دامنه، جاذب انرژی خوبی است و بنابراین به عنوان جداساز لرزه كاربردهای فراوانی دارد. پیش بینی ضریب سختی فنرهای لاستیكی برخلاف فنرهای مارپیچی به سادگی امكان‌پذیر نمی‌باشد زیرا : به ساختار شیمیایی آن وابسته است. وابسته به زمان و نرخ بارگذاری است (میرایی) . تابعی ناخطی از بارگذاری است (سخت شوندگی) . شكل 17 ـ ساختار و چارچوب مختصات اصلی فنر لاستیكی جنس فنرها فنرها معمولا از فولاد آلیاژی مخصوص فنر كه تمایل سخت كردن است ساخته می‌شود مقدار كربن این فولاد حدود 5/0 درصد است برای فنرهایی كه تحت تاثیر بار متوسط واقع می‌شوند این فولاد با منگنز آلیاژ می‌شود و دارای تنش برشی حدود 120 كیلوگرم بر مجذور میلی متر می‌باشد برای بارهای زیاد فولاد، فولاد آلیاژ شده با كرم وانادیوم به كار می‌رود و بدین ترتیب خاصیت ارتجاعی بیشتری به فولاد داده می‌شود. تنش برشی در این نوع فنرها حدود 135 كیلوگرم بر مجذور میلی متر است. فولادهای فنر معمولا در روغن آب داده می‌شوند. قیمت فایل فقط 22,000 تومان برچسب ها : برسی معرفی انواع كمک فنرها و لرزه گیرها , سیستم تعلیق , معرفی انواع كمك فنرها و لرزه گیرها

  • طرح کسب وکار راه‎اندازی كارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحكام خاك

    طرح کسب وکار راه‎اندازی كارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحكام خاك دریافت طرح کسب وکار راه‎اندازی كارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحكام خاك دسته: خدماتی و آموزشی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل:…

  • ملی شدن صنعت نفت

    ملی شدن صنعت نفت دریافت ملی شدن صنعت نفت پس از اشغال ایران توسط انگلیس و شوروی و سپس آمریکا در جنگ جهانی دوم، رقابت استعمارگران بر سر منافع، خصوصا نفت، تشدید شد دولت ایران بعد از مواجهه با تقاضای…

  • دانلود پاورپونت حقوق بین الملل عمومی 2

    دانلود پاورپونت حقوق بین الملل عمومی 2 دریافت دانلود پاورپونت حقوق بین الملل عمومی 2 دانلود پاورپونت درس حقوق بین الملل عمومی 2 چکیده مباحث حقوق بین الملل عمومی 2 خلاصه شده از کتاب دکتر محمد رضا ضیایی بیگدلی آماده…

  • مقاله یك پیش تحریك پیشرفته DC با كنترل شار موثر پیوندی برای سیستم درایو موتور القایی توان بالا

    مقاله یك پیش تحریك پیشرفته DC با كنترل شار موثر پیوندی برای سیستم درایو موتور القایی توان بالا دریافت مقاله یك پیش تحریك پیشرفته DC با كنترل شار موثر پیوندی برای سیستم درایو موتور القایی توان بالا یك پیش تحریك…

  • مقاله پژوهش درباره اضطراب

    مقاله پژوهش درباره اضطراب دریافت مقاله پژوهش درباره اضطراب دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 55 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 87 دانلود مقاله پژوهش درباره اضطراب قیمت فایل فقط 11,000 تومان *مقاله پژوهش درباره…

  • راهنمای پرسشنامه سنجش ترس (FCL)

    راهنمای پرسشنامه سنجش ترس (FCL) دریافت راهنمای پرسشنامه سنجش ترس (FCL) دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 10 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 7 راهنمای پرسشنامۀ ترس (FCL) قیمت فایل فقط 7,700 تومان راهنمای پرسشنامۀ…

  • کتاب اشنایی با مبانی کامپیوتر ICDL بخش اول

    کتاب اشنایی با مبانی کامپیوتر ICDL بخش اول دریافت کتاب اشنایی با مبانی کامپیوتر ICDL بخش اول دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 826 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51 کتاب(1)ICDL قیمت فایل فقط 18,700 تومان…

  • دانلود تحقیق جامعه شناسی ازدواج و خانواده

    دانلود تحقیق جامعه شناسی ازدواج و خانواده دریافت دانلود تحقیق جامعه شناسی ازدواج و خانواده دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 36 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 یكی از مهمترین حوزه های جامعه شناسی مطالعه خانواده…

  • ضمان در حقوق ایران

    ضمان در حقوق ایران دریافت ضمان در حقوق ایران دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 35 چنانچه در تبدیل تعهد تذكر داده شد، ضمان مبتنی بر انتقال دین است یعنی در نتیجة…

  • روتور توربین طراحی شده در سالیدورک و کتیا

    روتور توربین طراحی شده در سالیدورک و کتیا دریافت روتور توربین طراحی شده در سالیدورک و کتیا روتور توربین طراحی شده در سالیدورک و کتیا دسته بندی مکانیک بازدید ها 225 فرمت فایل zip حجم فایل 451 کیلو بایت تعداد…

  • فهرست بهای واحد پایه رشته تأسیسات برقی سال 95 با فرمت اکسل

    فهرست بهای واحد پایه رشته تأسیسات برقی سال 95 با فرمت اکسل دریافت فهرست بهای واحد پایه رشته تأسیسات برقی سال 95 با فرمت اکسل دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 136 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 251…

  • پاورپوینت معماری گرمابه

    پاورپوینت معماری گرمابه دریافت پاورپوینت معماری گرمابه پاورپوینت گرمابه های قدیمی ایران 41 صفحه قابل ویرایش شامل عکس توضیح کامل تاریخچه ها و چیدمانی زیباکه نظیر آن در اینترنت نیست دسته بندی معماری بازدید ها 125 فرمت فایل ppt حجم…

  • دانلود فایل ورد تحقیق سیستم های کنترل گسترده DCS مورد استفاده در نیروگاه ها

    دانلود فایل ورد تحقیق سیستم های کنترل گسترده DCS مورد استفاده در نیروگاه ها دریافت دانلود فایل ورد تحقیق سیستم های کنترل گسترده DCS مورد استفاده در نیروگاه ها عنوان تحقیق سیستم های کنترل گسترده DCS مورد استفاده در نیروگاه…

  • تحقیق بتن ارمه

    تحقیق بتن ارمه دریافت تحقیق بتن ارمه تحقیق بتن ارمه دسته بندی عمران و نقشه کشی بازدید ها 160 فرمت فایل pdf حجم فایل 2.084 مگا بایت تعداد صفحات فایل 130 28,600 تومان تحقیق بتن ارمه تحقیق بتن ارمه  …

  • ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﭘﺎﺳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮسی-حسابرسی (دﮐﺘﺮ ﺣﺴﺎس یگانه)

    ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﭘﺎﺳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮسی-حسابرسی (دﮐﺘﺮ ﺣﺴﺎس یگانه) دریافت ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﭘﺎﺳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮسی-حسابرسی (دﮐﺘﺮ ﺣﺴﺎس یگانه) دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 10567 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 33 ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﭘﺎﺳﺦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﯽحسابرسی دﮐﺘﺮ ﺣﺴﺎس ﯾﮕﺎﻧﻪ…

  • کد متلب بهینه سازی چند هدفه با استفاده از الگوریتم ENSES

    کد متلب بهینه سازی چند هدفه با استفاده از الگوریتم ENSES دریافت کد متلب بهینه سازی چند هدفه با استفاده از الگوریتم ENSES دانلود سورس کد متلب برنامه بهینه سازی چند هدفه با استفاده از الگوریتم ENSES دسته بندی برنامه…

  • پاورپوینت موزه نوورت ورث

    پاورپوینت موزه نوورت ورث دریافت پاورپوینت موزه نوورت ورث دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 2018 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 31 پاورپوینت موزه نوورت ورث قیمت فایل فقط 16,500 تومان پاورپوینت موزه نوورت ورث پاورپوینت موزه لوور…

  • پروتکل درمان پذیرش و تعهد برای اضطراب اجتماعی

    پروتکل درمان پذیرش و تعهد برای اضطراب اجتماعی دریافت پروتکل درمان پذیرش و تعهد برای اضطراب اجتماعی پروتکل درمان پذیرش و تعهد برای اضطراب اجتماعی دسته بندی روانشناسی بازدید ها 85 فرمت فایل docx حجم فایل 7 کیلو بایت تعداد…

  • بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم

    بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم دریافت بررسی قوانین کیفری ایران در امر پوشش مردم دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 28 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 32 بررسی قوانین كیفری ایران در امر پوشش مردم…

  • مبانی نظری بیماری قلبی

    مبانی نظری بیماری قلبی دریافت مبانی نظری بیماری قلبی دسته: علوم انسانی بازدید: 2 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 66 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 پیشینه ومبانی نظری پژوهش بیماری قلبی قیمت فایل فقط 28,600 تومان پیشینه ومبانی نظری پژوهش…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان رودسر

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان رودسر دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان رودسر شیپ فایل مرز شهرستان رودسر (واقع در استان گیلان ) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به…

  • فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق جریانهای نقدی و فرصتهای سرمایه گذاری

    فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق جریانهای نقدی و فرصتهای سرمایه گذاری دریافت فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق جریانهای نقدی و فرصتهای سرمایه گذاری دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 59 کیلوبایت تعداد…

  • تحقیق پایانی بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست

    تحقیق پایانی بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست دریافت تحقیق پایانی بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست تحقیق پایانی بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست دسته بندی فنی و مهندسی بازدید ها 179 فرمت فایل zip حجم…

  • نقشه های سازه ای ساختمان 5 طبقه

    نقشه های سازه ای ساختمان 5 طبقه دریافت نقشه های سازه ای ساختمان 5 طبقه پلان نقشه های سازه ای ساختمان 5 طبقه با كلیه جزئیات مورد نیاز دسته بندی عمران و نقشه کشی بازدید ها 251 فرمت فایل dwg…

  • اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز

    اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز دریافت اقدام پژوهی راههای جذب دانش آموزان به نماز اقدام پژوهی حاضر در 10 صفحه با رعایت اصول گزارش نویسی جهت استفاده معلمان عزیز آماده گردیده است دسته بندی علوم تربیتی بازدید…

  • دانلود تحقیق تیریستور (یا یكسو كننده قابل كنترل p-n-p-n ) 50 ص.DOC

    دانلود تحقیق تیریستور (یا یكسو كننده قابل كنترل p-n-p-n ) 50 ص.DOC دریافت دانلود تحقیق تیریستور (یا یكسو كننده قابل كنترل p-n-p-n ) 50 ص.DOC دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 96 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50…

  • پاورپوینت ضوابط طراحی پله

    پاورپوینت ضوابط طراحی پله دریافت پاورپوینت ضوابط طراحی پله دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1570 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 26 پاورپوینت 26 اسلایدی و قابل ویریش در ارتباط با ظوابط طراحی پله قیمت فایل فقط 7,700…

  • پاورپوینت آشنایی با دامپروری ایران

    پاورپوینت آشنایی با دامپروری ایران دریافت پاورپوینت آشنایی با دامپروری ایران دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1358 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 38 دانلود پاورپوینت آشنایی با دامپروری ایران بررسی آشنایی با دامپروری ایران پاورپوینت جامع و…

  • بررسی وضعیت ایمنی فضاهای ورزشی روباز مدارس راهنمایی دولتی استان اردبیل

    بررسی وضعیت ایمنی فضاهای ورزشی روباز مدارس راهنمایی دولتی استان اردبیل دریافت بررسی وضعیت ایمنی فضاهای ورزشی روباز مدارس راهنمایی دولتی استان اردبیل این مقاله در 19 صفحه و کاملا مرتب شده و منظم و تایید شده در کنفرانس بوده…

  • اینفوگرافیک 10 تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی کلاسیک

    اینفوگرافیک 10 تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی کلاسیک دریافت اینفوگرافیک 10 تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی کلاسیک دسته: وکتور بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 337 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 اینفوگرافیک 10 تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی کلاسیک…

  • کتاب شاخص و معیارهای پیچیدگی نرم افزار

    کتاب شاخص و معیارهای پیچیدگی نرم افزار دریافت کتاب شاخص و معیارهای پیچیدگی نرم افزار دسته: آموزش نرم افزار بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 532 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 کتاب شاخص و معیارهای پیچیدگی نرم افزار قیمت…

  • دانلود مقاله مدیریت استرس

    دانلود مقاله مدیریت استرس دریافت دانلود مقاله مدیریت استرس مقاله مدیریت استرس در 29 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx دسته بندی روانشناسی بازدید ها 146 فرمت فایل docx حجم فایل 42 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 29 15,400…

  • پاورپوینت مهندسی دوباره

    پاورپوینت مهندسی دوباره دریافت پاورپوینت مهندسی دوباره دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 584 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 58 دانلود پاورپوینت با موضوع مهندسی دوباره، در قالب pptx و در 58 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، نامهای…

  • هندبوک کامل فلزات

    هندبوک کامل فلزات دریافت هندبوک کامل فلزات دسته: مواد و متالوژی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 23445 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 2571 دانلود کامل هندبوک ASM فلزات قیمت فایل فقط 7,700 تومان دانلود کامل هندبوک ASM فلزات قیمت…

  • بررسی راه و ترابری ( راه زمینی )

    بررسی راه و ترابری ( راه زمینی ) دریافت بررسی راه و ترابری ( راه زمینی ) دسته: زمین شناسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 31 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 52 تاریخ ایجاد راه ترابری به سال های…