مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

دریافت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها

102
فرمت فایل

docx
حجم فایل

171 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

101

22,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف دارای 101 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد   توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری     مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف   فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی  پژوهش   2-1:  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 13 2-1-1:تعریف شهروندی در فرهنگ های مختلف …………………………………………………………… 13 2-1-2:  تعریف شهروندی…………………………………………………………………………………………….. 16 2-1-3: حق شهروندی…………………………………………………………………………………………………… 17 2-1-4: مفهوم شهروندی……………………………………………………………………………………………….. 18 2-1-5: مفهوم شهروندی در اسلام………………………………………………………………………………….. 19 2-1-6: مفهوم شهرونددر حقوق ایران  …………………………………………………………………………… 22 2-1-7: تفکیک بین حقوق شهروندی و حقوق بشر………………………………………………………….. 22 2-2: مفهوم شهروندی  …………………………………………………………………………………………………. 24 2-2-1: شهروندی از دیدگاه جامعه شناسی……………………………………………………………………… 25 2-2-2: شهروندی از دیدگاه فرهنگ سیاسی…………………………………………………………………….. 25 2-3: پیشینه و خاستگاه نظری مفهوم شهروندی………………………………………………………………… 28 2-4: تاریخچه آموزش شهروندی……………………………………………………………………………………. 31 2-5: دیدگاه ها و مبانی نظری پیرامون حقوق شهروندی…………………………………………………….. 33 2-5-1: طبقه ،آگاهی و حقوق شهروندی از دیدگاه مارکس ………………………………………………. 33 2-5-2: شهر،شهروندی و دموکراسی از دیدگاه وبر……………………………………………………………. 34 2-5-3: مارشال، حقوق سه گانه شهروندی از دیدگاه مارشال…………………………………………….. 34 2-5-4: دوگانه ی عام گرایی_ خاص گرایی از دیدگاه پارسونز………………………………………….. 35 2-5-5: دسترسی برابر به مشارکت و شهروندی از دیدگاه هابرماس…………………………………….. 36 2-6: چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………………… 36 2-7: ساختار حقوقی شهروندی………………………………………………………………………………………. 38 2-7-1: حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی……………………………………………………………………. 38 2-7-2: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………….. 38 2-7-3: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی……………………………………………………………….. 38 2-7-4: میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ………………………………………….. 39 2-8: مفاهیم و اصطلاحات اساسی………………………………………………………………………………….. 39 2-8-1: حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………………. 39 2-9:مولفه های حقوق شهروندی…………………………………………………………………………………….. 40 2-9-1: آزادی بیان………………………………………………………………………………………………………… 40 2-9-2: برخورداری از صلح…………………………………………………………………………………………… 42 2-9-3:حق برخورداری از امنیت……………………………………………………………………………………. 44 2-9-4:محیط زیست سالم…………………………………………………………………………………………….. 46 2-9-5: حق داشتن کار و حرفه………………………………………………………………………………………. 48 2-9-6: حق برحورداری از حمایت قانون………………………………………………………………………… 49 2-9-7: حق برخورداری از برابری و عدالت…………………………………………………………………….. 50 2-9-8: حق برخورداری از آزادی عقیده………………………………………………………………………….. 51 2-9-9: حق برخورداری از آموزش و پرورش…………………………………………………………………. 52 2-9-10: حق برخورداری از آزادی انتخاب……………………………………………………………………… 53 2-9-11: حق برخورداری از حق تامین اجتماعی و بیمه…………………………………………………….. 54 2-9-12:حق برخورداری از  حق مالکیت………………………………………………………………………… 57 2-10:آموزش حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………. 59 2-11: فلسفه جدید آموزش و پرورش…………………………………………………………………………….. 60 2-11-1: نقش آموزش و پرورش در آموزش حقوق شهروندی…………………………………………… 60 2-11-2: حیطه دانش و مفاهیم………………………………………………………………………………………. 61 2-11-3: تمرینات آموزشی و طرح های بین رشته ای……………………………………………………….. 61 2-12: اهمیت نقش معلم در ارائه مباحث مربوط به آموزش حقوق شهروندی………………………. 61 2-13: محتوای آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………………………… 62 2-14: انواع آموزش حقوق شهروندی……………………………………………………………………………… 64 2-14-1: آموزش رسمی ……………………………………………………………………………………………….. 65 2-14-2: آموزش غیر رسمی………………………………………………………………………………………….. 66 2-15: ارزیابی برنامه های آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………… 67 2-16: تعاریف و ماهیت درس مطالعات اجتماعی…………………………………………………………….. 68 2-17: ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی…………………………………………………. 70 2-18: برنامه ریزی درسی………………………………………………………………………………………………. 71 2-19: اجرای برنامه ریزی درسی…………………………………………………………………………………….. 73 2-20: تحلیل محتوا……………………………………………………………………………………………………….. 73 2-21: اصول انتخاب محتوا……………………………………………………………………………………………. 76 2-22: مسائل مربوط به سازمان دادن محتوای برنامه درسی…………………………………………………. 77 2-23: اهمیت دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………………………. 78 2-24: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 78 2-24-1: پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………………………………………… 78 2-24-2: پیشینه تحقیق خارجی………………………………………………………………………………………. 81 2-25: جمع بندی: ………………………………………………………………………………………………………..     -1 : مقدمه  در حال حاضر حقوق شهروندی از مباحث مهم حقوقی، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، است مانند بسیاری از مفاهیم حقوقی، در مورد این که «شهروند کیست و چه حقوقی دارد؟»، «آیا حقوق بشر و حقوق شهروندی دو مقوله ی مترادف هستند یا متفاوت؟»، «آیا این مفهوم جدید است یا قدیم؟»، اتفاق نظر وجود ندارد. قدر مسلم این است که اصطلاح «حقوق شهروندی» به تازگی وارد ادبیات حقوقی کشور ما شده است و به طور روز افزون اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین قبل از بررسی آن در سیره ی نبوی و تطبیق آن با حقوق ایران، لازم به نظر می رسد که این اصطلاح به خوبی شناخته شود و مرز آن با اصطلاحات مشابه، به ویژه «حقوق بشر» معین گردد. 2-1-1:تعریف شهروند در فرهنگ های مختلف در روم قدیم اتباع کشور به دو دسته تقسیم می شدند. شهروندان، یعنی رومیان اصلی، که از حقوق ومزایای بیشتری برخوردار بودند و رعایا، یعنی اقوام و ملل دیگری که تحت تسلط حکومت رومیان بودند (رضایی پور، 1385: 11). در یونان قدیم، افراد ساکن در یونان دو درجه بودند، شهروندان درجه ی یک، که ساکنان اصلی یونان بوده اند و درجه ی دو، که بردگان و غیریونانی ها بودند.شهروند [1]است. در فرهنگ های معین و عمید، این اصطلاح تعریف نشده است. در فرهنگ لغت دهخدا شهروند این گونه تعریف شده است:اهل یک شهر یا یک کشور و نیز آمده که «وند» موجود در این واژه در گذشته نیز بوده و در واقع این واژه «شهربند» بوده است، به معنای کسی که به شهری بند است.در اثر گذشت زمان، این بند تبدیل به «وند» شده است. «ی» موجود در شهروندی یعنی هر چیز مربوط به شهروند. در فرهنگ معاصر گفته شده است که شهروند کسی است که اهل یک شهر یا کشور به شمار می آید و از حقوق متعلق به آن برخوردار می شود. در یکی از فرهنگ های علوم سیاسی، شهروند چنین تعریف شده است:«کسی که از حقوق مدنی یا امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخوردار است. واژه سیتی زن، که ریشه ی رومی دارد، در فارسی به شهروند، تبعه، همشهری، هم وطن، شارمند، شهرتاش، و انسان عضو اجتماع شده است. در زبان فرانسه کلمه شهروند[2]  از شهر[3] می آید و (سیته) از واژه ی لاتینی سیویتاس[4] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتینی تقریبا معادل کلمه ی پلیس[5] در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست، بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود در رم همانند آتن، کلیه ساکنان، خصلت شهروندی را نداشتند. آن کسی شهروند به شمار می رفت که شرایط لازم برای مشارکت در اداره  امورعمومی شهررا دارا می بود. در زبان فرانسه، غالباً، شهروند در نقطه ی مقابل رعیت به کار می رود. به تدریج، دولت ـ کشور جای دولت ـ شهر را گرفت و مفهوم شهروند به مفهوم دولت ـ کشور وابسته شد(روبرپللو، 1370 :1). در ایران تا قبل از مشروطیت، به جای این واژه از کلمه ی رعیت و رعایا استفاده می شد (رضایی پور، 1385 :9). سعدی گفته است:                                                                                        اگرزمال رعیت ملک خورد سیبی                        برآورند غلامان او درخت از بیخ                        به طور سنتی در اکثر تعاریف، شهروند را معادل تبعه دانسته اند. شهروند شخصی است که عضو یک جامعه ی سیاسی به نام دولت ـ ملت است. شهروند کسی است که از حقوق مدنی ـ سیاسی و امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخورداراست. تابعیت بر جنبه ی بین المللی تأکید دارد و شهروندی شمول حقوق داخلی را مورد تأکید قرار می دهد. دیدگاه فوق، انحصار شهروند به تبعه و نگاه ناسیونالیستی به تبعه، گر چه به نظر می رسد که دیدگاه غالب است و طرفدارانی در بین نظریه پردازان مثل دیوید میلر دارد؛ در مقابل این دیدگاه ناسیونالیستی دیدگاهی وسیع تر و فوق ناسیونالیستی از شهروند ارائه شده است. به نظر دیدگاه دوم و طرفداران آن مثل[6] باید مفهوم شهروندی از دولت و ملت جدا شود. موقعیت شهروندی باید بر اساس اقامت اعطا شود نه بر اساس جذب فرهنگی و بومی سازی. این امر باعث مشارکت گسترده ی افراد در جامعه می شود. اقامت باید تعیین کننده ی شهروندی باشد، نه ملیت. اگر شهروندی را دولت محور تعریف کنیم مشکلات مربوط به اقلیت های قومی و بسیاری از حقوق اشخاص، حل نشده باقی می ماند. امروزه این موضوع در حال آشکار شدن است که ایده ی ملت به گونه ای فزاینده، نه تنها مبنای حمایت کننده ی شهروندی نیست، بلکه به مانعی برای حمایت از انسان ها تبدیل شده است(کیث فالکس،1381: 60 به بعد).در فرایند جهانی شدن، از تأثیر محدودیت های جغرافیایی بر نظم سیاسی اجتماعی کاسته می شود و مردم به طور روزافزون از رفع شدن این محدودیت ها آگاهی می یابند. جهانی شدن دارای مزایا و معایبی است. به نظر می رسد که برداشت جدید و همگانی تری از شهروندی ظهور کرده است که اصول آن بر   اساس شخصیت جهانی و جهان شمول شخص است نه بر اساس تعلق ملی (همان:173 به بعد).در مفهوم آزاد اندیشانه از شهروندی، این مفهوم شامل همه ی افراد کبیر ساکن خاک کشور است. در این مفهوم تفاوت های قومی، ملی، زبانی نادیده گرفته می شود. طبق دکترین بی طرفی حکومت[7] دولت باید نسبت به مفهوم زندگی خوب بین شهروندان بی طرف بماند. در نتیجه حوزه ی عمومی از مباحث فرهنگی و هویتی تا حد ممکن جدا می شود و این امر مستلزم رعایت حقوق اقلیت ها و زبان و فرهنگ آنهاست. به طور تاریخی مفهوم شهروندی وابسته به تبعه بودن است که مبتنی بر محروم کردن غیراتباع می باشد و در نتیجه گروه هایی که جزئی از اجتماع ملی نیستند محروم شده یا در حاشیه قرار می گیرند. طبق دیدگاه ناسیونالیستی و سنتی، شهروندی یعنی دریافت گذرنامه ی محل سکونت. با وجود این، برخی از قائلین به این دیدگاه کلاسیک مثل کاستلز و دیوسون می پذیرند که در کنار اصل خاک و خون اصل دیگری در حال رشد است که اهمیت زیادی دارد و آن اصل «اقامت» است. طبق ضابطه ی اقامت، افراد می توانند استحقاق شهروندی را با اقامت در یک کشور به دست آورند. اما این دسته از کلاسیک ها با اذعان به اهمیت روز افزون «اقامت» و با وجود این که قائل به حقوق بسیاری برای افراد مقیم دائم هستند، مثل حق کار، حق بهره مندی از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی، تضمین امنیت، حمایت در برابر بازگشت اجباری و دست یابی به آموزش و پرورش، این افراد، غیر تبعه را، نه به عنوان شهروند، بلکه شبه شهروند می نامند. تفاوت شهروند با شبه شهروند، در عدم بهره مندی شبه شهروند از حقوق سیاسی و عدم بهره مندی کامل در حقوق اجتماعی است (کاستلزودیویدسون: 1382). از بین سه نظریه ی مذکور، به نظر می رسد نظریه ی عدم وابستگی مفهوم شهروندی به تابعیت ارجحیت دارد. وابستگی حقوق شهروندی به تابیعت با فلسفه ی وجودی حقوق شهروندی در تضاد بوده و باعث محرومیت گروه هایی از انسان ها می شود. حقوق شهروندی حقوقی است که همه ی افراد ساکن در یک جامعه باید از آن بهره مند باشند. در پاسخ به این ایراد که به هر حال در دنیای امروز ما به نظر می رسد که تقریباً یک اتفاق نظر جهانی وجود دارد که غیر اتباع از حقوق سیاسی محروم هستند و پیشرفته ترین کشورها در این مورد سوئد و هلند هستند که به افراد مقیم غیرتبعه اجازه ی شرکت در انتخابات محلی را داده اند و از این حد، فراتر نرفته اند، باید گفت: تسری محرومیت غیر تبعه از حقوق سیاسی، که البته بخشی از حقوق شهروندی است، به سایر حقوق شهروندی، یک تسری ظالمانه و بر خلاف عدالت و حقوق انسانی است. به جای این که بگوییم انسان ها به دو گروه تبعه و غیرتبعه تقسیم می شوند و فقط اتباع از حقوق شهروندی برخوردارند و غیر تبعه، در صورت اقامت طولانی مدت از برخی از حقوق شهروندی (شبه شهروند) برخوردار می شود که بدین ترتیب حقوق انسانی تابع رابطه ی انسان ها با دولت ها می گردد، می توان انسان را محور بهره مندی از حقوق دانست و گفت که همه افراد ساکن یک اجتماع از حقوق شهروندی برخوردارند و فقط در بخشی از حقوق سیاسی، شهروندان به دو دسته تبعه و غیر تبعه تقسیم می شوند. اتباع از حقوق سیاسی بهره مند هستند. از آن جایی که در حقوق شهروندی، مانند سایر حقوق، حقوق و تکالیف اجزای لاینفک یکدیگرند، بهره مندی اتباع از حقوق سیاسی به معنای تکلیف آنها به دفاع نظامی کشور و نیز دفاع از کشور با جان و مال خود است. سایر شهروندان (غیر اتباع) از حقوق سیاسی محرومند. بدیهی است که به سبب این محرومیت، شهروندان غیر تبعه موظف به انجام خدمت نظام وظیفه در کشور محل سکونت و یا اقامت و نیز شرکت در جنگ و دفاع مسلحانه از کشور محل اقامت نیستند. این تفاوت بین شهروندان تبعه و شهروندان غیر تبعه در طول سالیان آتی به تدریج کم رنگ تر شده و با رشد مفهوم «شهروند جهانی» محو این تفاوت امکان پذیر خواهد شد. مفهوم شهروندی اتحادیه ی اروپا، که در قرارداد ماستریخت 1991، به رسمیت شناخته شد، هر چند که ریشه در تابعیت یکی از کشورهای عضو دارد و گرچه منطقه ای است، اما از معیارهای معمول وضعیت اتباع بیگانه در یک کشور بسیار فراتر رفته است، تا حدی که دیدگاه ناسیونالیستی از تابعیت، آن را شبه شهروندی می داند، نه وضعیت بیگانگان. طبق این معاهده اتباع یک کشور اروپایی در کشور دیگر اروپایی حق آزادی رفت و آمد، اقامت و حق رأی و تصدی مسؤولیت در انتخابات محلی و حق بهره مندی از حمایت دیپلماتیک هر یک از کشورهای عضو رادارند(کاستلز، دیویدسون، 1382: 197). 2-1-2:تعریف شهروند شهروند [8]به انسانی می گویند که در شهر ساکن است و از حقوق و مزایای مدنی مطابق قانون بهرمند می شود؛و به تعبیری دیگر ،شهروند[9] حالت انسانی است که از حقوق و مزایا ی مزبور برخوردار است،هر چند که در دولت شهر نباشد و در کشور ساکن باشد.در این حالت، مترادف ))تبعه کشور(( به کار می رود.در دموکراسی های یونان قدیم، فقط عده معدودی حق شهروندی داشتند و بقیه جمعیت مثل زنان و بردگان و خارجی ها، فاقد حقوق شهروندی بودند.در روم هم وضع این گونه بود؛ بعدهاحق شهروندی به همه سکنه آزاد امپراتوری داده شد،ولی درجات شهروندی یکسان نبود.در زمان )) ژوستی نین (( درجات شهروندی از بین رفت . در حکومت اسلامی ، در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس نیز موالیان، یعنی بردگان تحت ولایت افراد، از بسیاری از حقوق که آزادگان داشتندمحروم بودند؛ ولی امروزه با نفوذ حقوق مدرن و تلقی های جدید، شهروندی مفهوم وسیعی یافته است. 2-1-3:حق شهروندی        بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های اکثر نظام های تعلیم و تربیت در بسیاری ازکشورهای دنیاست. مطالعات و پژوهشهای انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهند که مسئولان تعلیم و تربیت در این کشورها با عزمی راسخ و با تدوین برنامه  های آموزشی متنوع، تربیت شهروند خوب را در صدر اقدامات و فعالیتهای خود قرار داده اند(وزیری و جهانی، 1385). برنامه درسی مبتنی برآموزش شهروندی را می توان یکی از این اقدامات دانست. منظور از برنامه درسی، یک درس یا مجموعه ای از دروس و یا برنامه ای برای مطالعه است که به عنوان مجموعه ای از اهداف و مقاصد و تجارب یادگیری شناخته می شود (فتحی واجارگاه، 1377 ).       امیل دورکیم[10] جامعه شناس فرانسوی آموزش شهروندی را از طریق اکتساب دانش، مهارت ها و ارزشهای منتقل شده از نسل های بزرگسال به نسل های ناپخته برای زندگی اجتماعی تلقی می کند. او مهارت و صلاحیتهای لازم برای اعمال شهروندی را ازطریق ارائه مطالب و موضوعاتی در کلیۀ دروس مدارس و در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی توصیه می کند و برای آموزشهای مدنی و اخلاقی و پرورش روحیه مشارکت جویی که فرد شهروند را برای زندگی در جامعه آماده می سازد، به عنوان موضوعات بین رشته ای در همه دروس و مؤسسات آموزشی اولویت خاصی قائل است .وی تأکید دارد که آموزش شهروندی را باید به گونه ای در دروس گنجاند که فرد پس از آن آموزشها بتواند با الزامات ونیازهای زندگی در جهان فردا همسازی داشته باشد. نهاد مسئول آموزش، و پرورش دهنده این مهارتها و هویت وشخصیت دانش آموزان و دانشجویان؛ مدارس و دانشگا هها، معلمان و اساتید، برنامه ها، روشها و فضای تعلیم و تربیت رسمی در کشور است. بررسی ها نشان می دهند که هم نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، اگر چه تمایل جدی برای رشد و پرورش مهارتهای زندگی و استحکام بخشیدن به هویت و رشد دادن شخصیت نوجوانان و جوانان دارند، اما درانجام وظایف خود در این مسائل حیاتی دچار کمبودها و کم توانیهای گوناگون هستند و در مجموع نمی دانند و برنامه روشنی ندارند که چه کاری باید انجام دهند( لطف آبادی، 1385).       کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا در تعیین موضوعات درسی و استانداردهای لازم برای مباحث مطرح در قلمرو آموزش شهروندی دارای وجوه مشترکی هستند . در این ممالک محتوای آموزش شهروندی بیشتر از طریق مطالعات اجتماعی و به طور تلفیقی و بین رشته ای ارائه می شود. آموزش شهروندی در ژاپن اجباری است و کلیه سطوح تحصیلی را در بر می گیرد و علاوه بر آن در خارج از مدرسه در محیط های تربیتی خانه، جامعه، بحثهای تلویزیونی و رادیویی نیز توسط متخصصان، رسانه های گروهی و نهادهای دیگری چون خانه های فرهنگ در شهرداری ها، سینماها، تئاترها و … معمول و متداول است. همچنین در ژاپن ارزشیابی آموزش شهروندی یک فرآیند مستمر است که از انواع روشهای ارزشیابی برای تشخیص میزان موفقیت فراگیران در کسب اهداف تعیین شده برای تربیت شهروندی استفاده می شود. نتایج این ارزشیابی ها به طور جدی درمجالس مقننه، دیوان عالی کشور، اتحادیه معلمان، دولت مردان و سایر نهادهای متولی آموزش شهروندی برای تصمیم گیری در ارتباط با از میان بردن کاستیها و به منظور ارائه چاره جویی های قانونی، مالی و حقوقی در جهت رفع آنها منعکس می شود( آقا زاده، 1385). 2-1-4:مفهوم شهروندی  velloso   [67] مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظری تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفدانلودمبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظریپیشینه تحقیقتعریف ومفهوم حقوق شهروندیدر فرهنگ های مختلف

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد اجرایی مغز دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 25 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 مبانی نظری و…

  • پاورپوینت بررسی منگنز و کروم

    پاورپوینت بررسی منگنز و کروم دریافت پاورپوینت بررسی منگنز و کروم دسته: پزشکی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 96 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 پاورپوینت منگنز و کروم در 18 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx…

  • روش های برداشت از مخازن

    روش های برداشت از مخازن دریافت روش های برداشت از مخازن دسته: مهندسی شیمی بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1970 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 56 مهندسی نفتبرداشت از مخازنرانشهای طبیعیرانشهای مصنوعیرانشهای ثانوی قیمت فایل فقط 12,100 تومان انرژی…

  • ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر

    ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر دریافت ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 160 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 157 مقاله ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر در 175 صفحه word قابل ویرایش…

  • نخستین دوره سلسله ها و پادشاهی كهن

    نخستین دوره سلسله ها و پادشاهی كهن دریافت نخستین دوره سلسله ها و پادشاهی كهن دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 29 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50 در نخستین دوره‌های رشد هنر مصری، علاقة شدیدی…

  • دانلود پاورپوینت فرایند کارمندیابی (فصل پنجم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت)

    دانلود پاورپوینت فرایند کارمندیابی (فصل پنجم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت) دریافت دانلود پاورپوینت فرایند کارمندیابی (فصل پنجم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت) دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 167 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22 عنوان دانلود…

  • سدهای لاستیكی

    سدهای لاستیكی دریافت سدهای لاستیكی دسته: جغرافیا بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1053 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 12 سدهای لاستیکیاساس کار سدهای لاستیکی امکان احداث سدهای لاستیکی در ایران مزایای سدهای لاستیکی انواع سدهای لاستیکی قیمت فایل فقط…

  • پاورپوینت اقتصاد کاربردی برای مدیران

    پاورپوینت اقتصاد کاربردی برای مدیران دریافت پاورپوینت اقتصاد کاربردی برای مدیران دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 305 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30 دانلود پاورپوینت اقتصاد کاربردی برای مدیران بررسی اقتصاد کاربردی برای مدیران پاورپوینت جامع و…

  • پرسشنامه ارزیابی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد

    پرسشنامه ارزیابی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد دریافت پرسشنامه ارزیابی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد پرسشنامه ارزیابی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 94 فرمت فایل docx حجم فایل 27 کیلو بایت…

  • کتاب ارایه های ادبی (قالب های شعر -بیان و بدیع)

    کتاب ارایه های ادبی (قالب های شعر -بیان و بدیع) دریافت کتاب ارایه های ادبی (قالب های شعر -بیان و بدیع) دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 1422 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 176 کتاب ارایه…

  • پرسشنامه خود آسیب رسانی

    پرسشنامه خود آسیب رسانی دریافت پرسشنامه خود آسیب رسانی پرسشنامه خود آسیب رسانی دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 148 فرمت فایل docx حجم فایل 8 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 2 8,030 تومان پرسشنامه خود آسیب رسانی این ابزار…

  • دانلود هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار 18 ص

    دانلود هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار 18 ص دریافت دانلود هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار 18 ص دسته: بازاریابی و امور مالی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 20 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 دانلود…

  • گزارش کارآموزی دوره کارشناسی مهندسی پزشکی بررسی دستورالعمل های نگهداشت

    گزارش کارآموزی دوره کارشناسی مهندسی پزشکی بررسی دستورالعمل های نگهداشت دریافت گزارش کارآموزی دوره کارشناسی مهندسی پزشکی بررسی دستورالعمل های نگهداشت دسته: پزشکی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 196 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 120 لزوم توجه به مسائل…

  • مقاله معادلات فرد هولم

    مقاله معادلات فرد هولم دریافت مقاله معادلات فرد هولم دسته: ریاضی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 89 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 شباهت ها با جبر ماتریسی سه معادله انتگرال زیر را در نظر بگیرید حدود تغییرات انتگرال…

  • دانلود تحقیق مصادره اموال غیر منقول 112 ص

    دانلود تحقیق مصادره اموال غیر منقول 112 ص دریافت دانلود تحقیق مصادره اموال غیر منقول 112 ص دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 63 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 115 دانلود مصادره اموال غیر منقول 112 ص تحقیق…

  • پرسشنامه عاطفه خود آگاه

    پرسشنامه عاطفه خود آگاه دریافت پرسشنامه عاطفه خود آگاه دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 پرسشنامه عاطفه خود آگاه قیمت فایل فقط 7,700 تومان پرسشنامه عاطفه خود آگاه…

  • پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی

    پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی دریافت پاورپوینت برنامه ریزی الکترونیکی دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 2554 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 پاورپوینت 16 اسلایدی و قابل ویرایش بسیار زیبا در ارتباط با موضوع جذاب برنامه ریزی الکترونیکی…

  • دانلود پاورپوینت ماشین های کود آبیاری

    دانلود پاورپوینت ماشین های کود آبیاری دریافت دانلود پاورپوینت ماشین های کود آبیاری دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 26779 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34 دانلود ماشین های کود آبیاری تحقیق ماشین های کود آبیاری…

  • دماسنج و سیستم اعلام حریق وایرلس

    دماسنج و سیستم اعلام حریق وایرلس دریافت دماسنج و سیستم اعلام حریق وایرلس دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 3659 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 80 هدف از انجام این پروژه نمایش دمای محیط بر روی…

  • دانلود تأثیر ویژگیهای فردی منابع انسانی بر اثربخشی مدارس غیرانتفاعی 31 ص

    دانلود تأثیر ویژگیهای فردی منابع انسانی بر اثربخشی مدارس غیرانتفاعی 31 ص دریافت دانلود تأثیر ویژگیهای فردی منابع انسانی بر اثربخشی مدارس غیرانتفاعی 31 ص دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 23 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 30…

  • تحقیق رابطه ی آب و خاک و گیاه

    تحقیق رابطه ی آب و خاک و گیاه دریافت تحقیق رابطه ی آب و خاک و گیاه دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 46 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 65 تحقیق رابطه ی آب و خاک…

  • جزوه درسی تایپ شده تجزیه و تحلیل سیستم ها

    جزوه درسی تایپ شده تجزیه و تحلیل سیستم ها دریافت جزوه درسی تایپ شده تجزیه و تحلیل سیستم ها دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 129 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 97 برای آشنایی بیشتر با…

  • مقاله بررسی نور و افتالمولوژی

    مقاله بررسی نور و افتالمولوژی دریافت مقاله بررسی نور و افتالمولوژی دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 273 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 60 مقاله بررسی نور و افتالمولوژی در 60 صفحه ورد قابل ویرایش قیمت…

  • اندیشه های اجتماعی وژان ژاك روسو

    اندیشه های اجتماعی وژان ژاك روسو دریافت اندیشه های اجتماعی وژان ژاك روسو دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43 یافتن فردی در تاریخ اندیشه ها مانند روسو كه با بیان…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی طراحی دوخت

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی طراحی دوخت دریافت نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی طراحی دوخت نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی طراحی دوخت دسته بندی آزمون…

  • پاورپوینت توسعه، كارآفرینی، اشتغال

    پاورپوینت توسعه، كارآفرینی، اشتغال دریافت پاورپوینت توسعه، كارآفرینی، اشتغال دسته: کارآفرینی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 35 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 58 پاورپوینت توسعه، كارآفرینی، اشتغال قیمت فایل فقط 9,900 تومان پاورپوینت توسعه، كارآفرینی، اشتغال صورت مسأله: ایجاد…

  • تحقیق و بررسی در مورد معماری باروک 19 ص

    تحقیق و بررسی در مورد معماری باروک 19 ص دریافت تحقیق و بررسی در مورد معماری باروک 19 ص دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 1512 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 تحقیق و بررسی معماری باروک قیمت…

  • پاورپوینت گرمابه

    پاورپوینت گرمابه دریافت پاورپوینت گرمابه دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 3392 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 41 پاورپوینت گرمابه قیمت فایل فقط 14,300 تومان پاورپوینت گرمابه پاورپوینت گرمابه های قدیمی ایران 41 صفحه قابل ویرایش شامل عکس…

  • کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام

    کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام دریافت کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام دسته: بازاریابی و امور مالی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 10928 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 19 کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام قیمت فایل فقط…

  • دانلود پاورپوینت پژوهش انسان طبیعت معماری تناسبات

    دانلود پاورپوینت پژوهش انسان طبیعت معماری تناسبات دریافت دانلود پاورپوینت پژوهش انسان طبیعت معماری تناسبات دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 6575 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 60 معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌های الهام گرفته از…

  • قاعده اشتراک

    قاعده اشتراک دریافت قاعده اشتراک دسته: فقه و علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 5 قاعده اشتراک در اصطلاح فقهی در اصطلاح فقهی به این معناست که اگر حکمی در اسلام برای…

  • تحقیق پایانی هویت و عزت نفس

    تحقیق پایانی هویت و عزت نفس دریافت تحقیق پایانی هویت و عزت نفس تحقیق پایانی هویت و عزت نفس دسته بندی علوم اجتماعی بازدید ها 120 فرمت فایل doc حجم فایل 45 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 77 15,400 تومان…

  • دانلود(گزارش كار آموزی) سیكل پرورش ماهی قزل آلای رنگین كمان 24 ص

    دانلود(گزارش كار آموزی) سیكل پرورش ماهی قزل آلای رنگین كمان 24 ص دریافت دانلود(گزارش كار آموزی) سیكل پرورش ماهی قزل آلای رنگین كمان 24 ص دانلود(گزارش كار آموزی) سیكل پرورش ماهی قزل آلای رنگین كمان 24 ص دسته بندی کارآموزی…

  • پروتکل مداخله بخشش بر اساس مدل رابرت انرایت

    پروتکل مداخله بخشش بر اساس مدل رابرت انرایت دریافت پروتکل مداخله بخشش بر اساس مدل رابرت انرایت پروتکل مداخله بخشش بر اساس مدل رابرت انرایت دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 13 فرمت فایل docx حجم فایل 14 کیلو بایت…

  • تقسیم بندی یك سیستم قدرت الكتریكی

    تقسیم بندی یك سیستم قدرت الكتریكی دریافت تقسیم بندی یك سیستم قدرت الكتریكی دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 47 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43 تقسیم بندی یك سیستم قدرت الكتریكی در 43 صفحه word قابل ویرایش…