مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

دریافت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها

102
فرمت فایل

docx
حجم فایل

171 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

101

22,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف دارای 101 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد   توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری     مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف   فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی  پژوهش   2-1:  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 13 2-1-1:تعریف شهروندی در فرهنگ های مختلف …………………………………………………………… 13 2-1-2:  تعریف شهروندی…………………………………………………………………………………………….. 16 2-1-3: حق شهروندی…………………………………………………………………………………………………… 17 2-1-4: مفهوم شهروندی……………………………………………………………………………………………….. 18 2-1-5: مفهوم شهروندی در اسلام………………………………………………………………………………….. 19 2-1-6: مفهوم شهرونددر حقوق ایران  …………………………………………………………………………… 22 2-1-7: تفکیک بین حقوق شهروندی و حقوق بشر………………………………………………………….. 22 2-2: مفهوم شهروندی  …………………………………………………………………………………………………. 24 2-2-1: شهروندی از دیدگاه جامعه شناسی……………………………………………………………………… 25 2-2-2: شهروندی از دیدگاه فرهنگ سیاسی…………………………………………………………………….. 25 2-3: پیشینه و خاستگاه نظری مفهوم شهروندی………………………………………………………………… 28 2-4: تاریخچه آموزش شهروندی……………………………………………………………………………………. 31 2-5: دیدگاه ها و مبانی نظری پیرامون حقوق شهروندی…………………………………………………….. 33 2-5-1: طبقه ،آگاهی و حقوق شهروندی از دیدگاه مارکس ………………………………………………. 33 2-5-2: شهر،شهروندی و دموکراسی از دیدگاه وبر……………………………………………………………. 34 2-5-3: مارشال، حقوق سه گانه شهروندی از دیدگاه مارشال…………………………………………….. 34 2-5-4: دوگانه ی عام گرایی_ خاص گرایی از دیدگاه پارسونز………………………………………….. 35 2-5-5: دسترسی برابر به مشارکت و شهروندی از دیدگاه هابرماس…………………………………….. 36 2-6: چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………………… 36 2-7: ساختار حقوقی شهروندی………………………………………………………………………………………. 38 2-7-1: حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی……………………………………………………………………. 38 2-7-2: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………….. 38 2-7-3: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی……………………………………………………………….. 38 2-7-4: میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ………………………………………….. 39 2-8: مفاهیم و اصطلاحات اساسی………………………………………………………………………………….. 39 2-8-1: حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………………. 39 2-9:مولفه های حقوق شهروندی…………………………………………………………………………………….. 40 2-9-1: آزادی بیان………………………………………………………………………………………………………… 40 2-9-2: برخورداری از صلح…………………………………………………………………………………………… 42 2-9-3:حق برخورداری از امنیت……………………………………………………………………………………. 44 2-9-4:محیط زیست سالم…………………………………………………………………………………………….. 46 2-9-5: حق داشتن کار و حرفه………………………………………………………………………………………. 48 2-9-6: حق برحورداری از حمایت قانون………………………………………………………………………… 49 2-9-7: حق برخورداری از برابری و عدالت…………………………………………………………………….. 50 2-9-8: حق برخورداری از آزادی عقیده………………………………………………………………………….. 51 2-9-9: حق برخورداری از آموزش و پرورش…………………………………………………………………. 52 2-9-10: حق برخورداری از آزادی انتخاب……………………………………………………………………… 53 2-9-11: حق برخورداری از حق تامین اجتماعی و بیمه…………………………………………………….. 54 2-9-12:حق برخورداری از  حق مالکیت………………………………………………………………………… 57 2-10:آموزش حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………. 59 2-11: فلسفه جدید آموزش و پرورش…………………………………………………………………………….. 60 2-11-1: نقش آموزش و پرورش در آموزش حقوق شهروندی…………………………………………… 60 2-11-2: حیطه دانش و مفاهیم………………………………………………………………………………………. 61 2-11-3: تمرینات آموزشی و طرح های بین رشته ای……………………………………………………….. 61 2-12: اهمیت نقش معلم در ارائه مباحث مربوط به آموزش حقوق شهروندی………………………. 61 2-13: محتوای آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………………………… 62 2-14: انواع آموزش حقوق شهروندی……………………………………………………………………………… 64 2-14-1: آموزش رسمی ……………………………………………………………………………………………….. 65 2-14-2: آموزش غیر رسمی………………………………………………………………………………………….. 66 2-15: ارزیابی برنامه های آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………… 67 2-16: تعاریف و ماهیت درس مطالعات اجتماعی…………………………………………………………….. 68 2-17: ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی…………………………………………………. 70 2-18: برنامه ریزی درسی………………………………………………………………………………………………. 71 2-19: اجرای برنامه ریزی درسی…………………………………………………………………………………….. 73 2-20: تحلیل محتوا……………………………………………………………………………………………………….. 73 2-21: اصول انتخاب محتوا……………………………………………………………………………………………. 76 2-22: مسائل مربوط به سازمان دادن محتوای برنامه درسی…………………………………………………. 77 2-23: اهمیت دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………………………. 78 2-24: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 78 2-24-1: پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………………………………………… 78 2-24-2: پیشینه تحقیق خارجی………………………………………………………………………………………. 81 2-25: جمع بندی: ………………………………………………………………………………………………………..     -1 : مقدمه  در حال حاضر حقوق شهروندی از مباحث مهم حقوقی، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، است مانند بسیاری از مفاهیم حقوقی، در مورد این که «شهروند کیست و چه حقوقی دارد؟»، «آیا حقوق بشر و حقوق شهروندی دو مقوله ی مترادف هستند یا متفاوت؟»، «آیا این مفهوم جدید است یا قدیم؟»، اتفاق نظر وجود ندارد. قدر مسلم این است که اصطلاح «حقوق شهروندی» به تازگی وارد ادبیات حقوقی کشور ما شده است و به طور روز افزون اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین قبل از بررسی آن در سیره ی نبوی و تطبیق آن با حقوق ایران، لازم به نظر می رسد که این اصطلاح به خوبی شناخته شود و مرز آن با اصطلاحات مشابه، به ویژه «حقوق بشر» معین گردد. 2-1-1:تعریف شهروند در فرهنگ های مختلف در روم قدیم اتباع کشور به دو دسته تقسیم می شدند. شهروندان، یعنی رومیان اصلی، که از حقوق ومزایای بیشتری برخوردار بودند و رعایا، یعنی اقوام و ملل دیگری که تحت تسلط حکومت رومیان بودند (رضایی پور، 1385: 11). در یونان قدیم، افراد ساکن در یونان دو درجه بودند، شهروندان درجه ی یک، که ساکنان اصلی یونان بوده اند و درجه ی دو، که بردگان و غیریونانی ها بودند.شهروند [1]است. در فرهنگ های معین و عمید، این اصطلاح تعریف نشده است. در فرهنگ لغت دهخدا شهروند این گونه تعریف شده است:اهل یک شهر یا یک کشور و نیز آمده که «وند» موجود در این واژه در گذشته نیز بوده و در واقع این واژه «شهربند» بوده است، به معنای کسی که به شهری بند است.در اثر گذشت زمان، این بند تبدیل به «وند» شده است. «ی» موجود در شهروندی یعنی هر چیز مربوط به شهروند. در فرهنگ معاصر گفته شده است که شهروند کسی است که اهل یک شهر یا کشور به شمار می آید و از حقوق متعلق به آن برخوردار می شود. در یکی از فرهنگ های علوم سیاسی، شهروند چنین تعریف شده است:«کسی که از حقوق مدنی یا امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخوردار است. واژه سیتی زن، که ریشه ی رومی دارد، در فارسی به شهروند، تبعه، همشهری، هم وطن، شارمند، شهرتاش، و انسان عضو اجتماع شده است. در زبان فرانسه کلمه شهروند[2]  از شهر[3] می آید و (سیته) از واژه ی لاتینی سیویتاس[4] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتینی تقریبا معادل کلمه ی پلیس[5] در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست، بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود در رم همانند آتن، کلیه ساکنان، خصلت شهروندی را نداشتند. آن کسی شهروند به شمار می رفت که شرایط لازم برای مشارکت در اداره  امورعمومی شهررا دارا می بود. در زبان فرانسه، غالباً، شهروند در نقطه ی مقابل رعیت به کار می رود. به تدریج، دولت ـ کشور جای دولت ـ شهر را گرفت و مفهوم شهروند به مفهوم دولت ـ کشور وابسته شد(روبرپللو، 1370 :1). در ایران تا قبل از مشروطیت، به جای این واژه از کلمه ی رعیت و رعایا استفاده می شد (رضایی پور، 1385 :9). سعدی گفته است:                                                                                        اگرزمال رعیت ملک خورد سیبی                        برآورند غلامان او درخت از بیخ                        به طور سنتی در اکثر تعاریف، شهروند را معادل تبعه دانسته اند. شهروند شخصی است که عضو یک جامعه ی سیاسی به نام دولت ـ ملت است. شهروند کسی است که از حقوق مدنی ـ سیاسی و امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخورداراست. تابعیت بر جنبه ی بین المللی تأکید دارد و شهروندی شمول حقوق داخلی را مورد تأکید قرار می دهد. دیدگاه فوق، انحصار شهروند به تبعه و نگاه ناسیونالیستی به تبعه، گر چه به نظر می رسد که دیدگاه غالب است و طرفدارانی در بین نظریه پردازان مثل دیوید میلر دارد؛ در مقابل این دیدگاه ناسیونالیستی دیدگاهی وسیع تر و فوق ناسیونالیستی از شهروند ارائه شده است. به نظر دیدگاه دوم و طرفداران آن مثل[6] باید مفهوم شهروندی از دولت و ملت جدا شود. موقعیت شهروندی باید بر اساس اقامت اعطا شود نه بر اساس جذب فرهنگی و بومی سازی. این امر باعث مشارکت گسترده ی افراد در جامعه می شود. اقامت باید تعیین کننده ی شهروندی باشد، نه ملیت. اگر شهروندی را دولت محور تعریف کنیم مشکلات مربوط به اقلیت های قومی و بسیاری از حقوق اشخاص، حل نشده باقی می ماند. امروزه این موضوع در حال آشکار شدن است که ایده ی ملت به گونه ای فزاینده، نه تنها مبنای حمایت کننده ی شهروندی نیست، بلکه به مانعی برای حمایت از انسان ها تبدیل شده است(کیث فالکس،1381: 60 به بعد).در فرایند جهانی شدن، از تأثیر محدودیت های جغرافیایی بر نظم سیاسی اجتماعی کاسته می شود و مردم به طور روزافزون از رفع شدن این محدودیت ها آگاهی می یابند. جهانی شدن دارای مزایا و معایبی است. به نظر می رسد که برداشت جدید و همگانی تری از شهروندی ظهور کرده است که اصول آن بر   اساس شخصیت جهانی و جهان شمول شخص است نه بر اساس تعلق ملی (همان:173 به بعد).در مفهوم آزاد اندیشانه از شهروندی، این مفهوم شامل همه ی افراد کبیر ساکن خاک کشور است. در این مفهوم تفاوت های قومی، ملی، زبانی نادیده گرفته می شود. طبق دکترین بی طرفی حکومت[7] دولت باید نسبت به مفهوم زندگی خوب بین شهروندان بی طرف بماند. در نتیجه حوزه ی عمومی از مباحث فرهنگی و هویتی تا حد ممکن جدا می شود و این امر مستلزم رعایت حقوق اقلیت ها و زبان و فرهنگ آنهاست. به طور تاریخی مفهوم شهروندی وابسته به تبعه بودن است که مبتنی بر محروم کردن غیراتباع می باشد و در نتیجه گروه هایی که جزئی از اجتماع ملی نیستند محروم شده یا در حاشیه قرار می گیرند. طبق دیدگاه ناسیونالیستی و سنتی، شهروندی یعنی دریافت گذرنامه ی محل سکونت. با وجود این، برخی از قائلین به این دیدگاه کلاسیک مثل کاستلز و دیوسون می پذیرند که در کنار اصل خاک و خون اصل دیگری در حال رشد است که اهمیت زیادی دارد و آن اصل «اقامت» است. طبق ضابطه ی اقامت، افراد می توانند استحقاق شهروندی را با اقامت در یک کشور به دست آورند. اما این دسته از کلاسیک ها با اذعان به اهمیت روز افزون «اقامت» و با وجود این که قائل به حقوق بسیاری برای افراد مقیم دائم هستند، مثل حق کار، حق بهره مندی از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی، تضمین امنیت، حمایت در برابر بازگشت اجباری و دست یابی به آموزش و پرورش، این افراد، غیر تبعه را، نه به عنوان شهروند، بلکه شبه شهروند می نامند. تفاوت شهروند با شبه شهروند، در عدم بهره مندی شبه شهروند از حقوق سیاسی و عدم بهره مندی کامل در حقوق اجتماعی است (کاستلزودیویدسون: 1382). از بین سه نظریه ی مذکور، به نظر می رسد نظریه ی عدم وابستگی مفهوم شهروندی به تابعیت ارجحیت دارد. وابستگی حقوق شهروندی به تابیعت با فلسفه ی وجودی حقوق شهروندی در تضاد بوده و باعث محرومیت گروه هایی از انسان ها می شود. حقوق شهروندی حقوقی است که همه ی افراد ساکن در یک جامعه باید از آن بهره مند باشند. در پاسخ به این ایراد که به هر حال در دنیای امروز ما به نظر می رسد که تقریباً یک اتفاق نظر جهانی وجود دارد که غیر اتباع از حقوق سیاسی محروم هستند و پیشرفته ترین کشورها در این مورد سوئد و هلند هستند که به افراد مقیم غیرتبعه اجازه ی شرکت در انتخابات محلی را داده اند و از این حد، فراتر نرفته اند، باید گفت: تسری محرومیت غیر تبعه از حقوق سیاسی، که البته بخشی از حقوق شهروندی است، به سایر حقوق شهروندی، یک تسری ظالمانه و بر خلاف عدالت و حقوق انسانی است. به جای این که بگوییم انسان ها به دو گروه تبعه و غیرتبعه تقسیم می شوند و فقط اتباع از حقوق شهروندی برخوردارند و غیر تبعه، در صورت اقامت طولانی مدت از برخی از حقوق شهروندی (شبه شهروند) برخوردار می شود که بدین ترتیب حقوق انسانی تابع رابطه ی انسان ها با دولت ها می گردد، می توان انسان را محور بهره مندی از حقوق دانست و گفت که همه افراد ساکن یک اجتماع از حقوق شهروندی برخوردارند و فقط در بخشی از حقوق سیاسی، شهروندان به دو دسته تبعه و غیر تبعه تقسیم می شوند. اتباع از حقوق سیاسی بهره مند هستند. از آن جایی که در حقوق شهروندی، مانند سایر حقوق، حقوق و تکالیف اجزای لاینفک یکدیگرند، بهره مندی اتباع از حقوق سیاسی به معنای تکلیف آنها به دفاع نظامی کشور و نیز دفاع از کشور با جان و مال خود است. سایر شهروندان (غیر اتباع) از حقوق سیاسی محرومند. بدیهی است که به سبب این محرومیت، شهروندان غیر تبعه موظف به انجام خدمت نظام وظیفه در کشور محل سکونت و یا اقامت و نیز شرکت در جنگ و دفاع مسلحانه از کشور محل اقامت نیستند. این تفاوت بین شهروندان تبعه و شهروندان غیر تبعه در طول سالیان آتی به تدریج کم رنگ تر شده و با رشد مفهوم «شهروند جهانی» محو این تفاوت امکان پذیر خواهد شد. مفهوم شهروندی اتحادیه ی اروپا، که در قرارداد ماستریخت 1991، به رسمیت شناخته شد، هر چند که ریشه در تابعیت یکی از کشورهای عضو دارد و گرچه منطقه ای است، اما از معیارهای معمول وضعیت اتباع بیگانه در یک کشور بسیار فراتر رفته است، تا حدی که دیدگاه ناسیونالیستی از تابعیت، آن را شبه شهروندی می داند، نه وضعیت بیگانگان. طبق این معاهده اتباع یک کشور اروپایی در کشور دیگر اروپایی حق آزادی رفت و آمد، اقامت و حق رأی و تصدی مسؤولیت در انتخابات محلی و حق بهره مندی از حمایت دیپلماتیک هر یک از کشورهای عضو رادارند(کاستلز، دیویدسون، 1382: 197). 2-1-2:تعریف شهروند شهروند [8]به انسانی می گویند که در شهر ساکن است و از حقوق و مزایای مدنی مطابق قانون بهرمند می شود؛و به تعبیری دیگر ،شهروند[9] حالت انسانی است که از حقوق و مزایا ی مزبور برخوردار است،هر چند که در دولت شهر نباشد و در کشور ساکن باشد.در این حالت، مترادف ))تبعه کشور(( به کار می رود.در دموکراسی های یونان قدیم، فقط عده معدودی حق شهروندی داشتند و بقیه جمعیت مثل زنان و بردگان و خارجی ها، فاقد حقوق شهروندی بودند.در روم هم وضع این گونه بود؛ بعدهاحق شهروندی به همه سکنه آزاد امپراتوری داده شد،ولی درجات شهروندی یکسان نبود.در زمان )) ژوستی نین (( درجات شهروندی از بین رفت . در حکومت اسلامی ، در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس نیز موالیان، یعنی بردگان تحت ولایت افراد، از بسیاری از حقوق که آزادگان داشتندمحروم بودند؛ ولی امروزه با نفوذ حقوق مدرن و تلقی های جدید، شهروندی مفهوم وسیعی یافته است. 2-1-3:حق شهروندی        بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های اکثر نظام های تعلیم و تربیت در بسیاری ازکشورهای دنیاست. مطالعات و پژوهشهای انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهند که مسئولان تعلیم و تربیت در این کشورها با عزمی راسخ و با تدوین برنامه  های آموزشی متنوع، تربیت شهروند خوب را در صدر اقدامات و فعالیتهای خود قرار داده اند(وزیری و جهانی، 1385). برنامه درسی مبتنی برآموزش شهروندی را می توان یکی از این اقدامات دانست. منظور از برنامه درسی، یک درس یا مجموعه ای از دروس و یا برنامه ای برای مطالعه است که به عنوان مجموعه ای از اهداف و مقاصد و تجارب یادگیری شناخته می شود (فتحی واجارگاه، 1377 ).       امیل دورکیم[10] جامعه شناس فرانسوی آموزش شهروندی را از طریق اکتساب دانش، مهارت ها و ارزشهای منتقل شده از نسل های بزرگسال به نسل های ناپخته برای زندگی اجتماعی تلقی می کند. او مهارت و صلاحیتهای لازم برای اعمال شهروندی را ازطریق ارائه مطالب و موضوعاتی در کلیۀ دروس مدارس و در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی توصیه می کند و برای آموزشهای مدنی و اخلاقی و پرورش روحیه مشارکت جویی که فرد شهروند را برای زندگی در جامعه آماده می سازد، به عنوان موضوعات بین رشته ای در همه دروس و مؤسسات آموزشی اولویت خاصی قائل است .وی تأکید دارد که آموزش شهروندی را باید به گونه ای در دروس گنجاند که فرد پس از آن آموزشها بتواند با الزامات ونیازهای زندگی در جهان فردا همسازی داشته باشد. نهاد مسئول آموزش، و پرورش دهنده این مهارتها و هویت وشخصیت دانش آموزان و دانشجویان؛ مدارس و دانشگا هها، معلمان و اساتید، برنامه ها، روشها و فضای تعلیم و تربیت رسمی در کشور است. بررسی ها نشان می دهند که هم نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، اگر چه تمایل جدی برای رشد و پرورش مهارتهای زندگی و استحکام بخشیدن به هویت و رشد دادن شخصیت نوجوانان و جوانان دارند، اما درانجام وظایف خود در این مسائل حیاتی دچار کمبودها و کم توانیهای گوناگون هستند و در مجموع نمی دانند و برنامه روشنی ندارند که چه کاری باید انجام دهند( لطف آبادی، 1385).       کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا در تعیین موضوعات درسی و استانداردهای لازم برای مباحث مطرح در قلمرو آموزش شهروندی دارای وجوه مشترکی هستند . در این ممالک محتوای آموزش شهروندی بیشتر از طریق مطالعات اجتماعی و به طور تلفیقی و بین رشته ای ارائه می شود. آموزش شهروندی در ژاپن اجباری است و کلیه سطوح تحصیلی را در بر می گیرد و علاوه بر آن در خارج از مدرسه در محیط های تربیتی خانه، جامعه، بحثهای تلویزیونی و رادیویی نیز توسط متخصصان، رسانه های گروهی و نهادهای دیگری چون خانه های فرهنگ در شهرداری ها، سینماها، تئاترها و … معمول و متداول است. همچنین در ژاپن ارزشیابی آموزش شهروندی یک فرآیند مستمر است که از انواع روشهای ارزشیابی برای تشخیص میزان موفقیت فراگیران در کسب اهداف تعیین شده برای تربیت شهروندی استفاده می شود. نتایج این ارزشیابی ها به طور جدی درمجالس مقننه، دیوان عالی کشور، اتحادیه معلمان، دولت مردان و سایر نهادهای متولی آموزش شهروندی برای تصمیم گیری در ارتباط با از میان بردن کاستیها و به منظور ارائه چاره جویی های قانونی، مالی و حقوقی در جهت رفع آنها منعکس می شود( آقا زاده، 1385). 2-1-4:مفهوم شهروندی  velloso   [67] مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظری تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفدانلودمبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظریپیشینه تحقیقتعریف ومفهوم حقوق شهروندیدر فرهنگ های مختلف

  • تحقیق تبرید و سردخانه

    تحقیق تبرید و سردخانه دریافت تحقیق تبرید و سردخانه این تحقیق شامل یک سردخانه پنج سالن می باشد که تمامی محاسبات آن انجام شده است دسته بندی مکانیک بازدید ها 169 فرمت فایل docx حجم فایل 55 کیلو بایت تعداد…

  • بررسی علل شكست جبهه دوم خرداد (اصلاح طلبان) در انتخاب ریاست جمهوری دوره نهم

    بررسی علل شكست جبهه دوم خرداد (اصلاح طلبان) در انتخاب ریاست جمهوری دوره نهم دریافت بررسی علل شكست جبهه دوم خرداد (اصلاح طلبان) در انتخاب ریاست جمهوری دوره نهم دسته: علوم سیاسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 25…

  • پلان و جزئیات ساختمان 4 طبقه

    پلان و جزئیات ساختمان 4 طبقه دریافت پلان و جزئیات ساختمان 4 طبقه دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 524 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 پروژه پلان و جزئیات ساختمان مسکونی قیمت فایل فقط 11,000 تومان پروژه…

  • پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی

    پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی دریافت پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی پاورپوینت بررسی در و پنجره چوبی در 55 اسلاید قابل ویرایش و قابل ارائه برای درس عناصر و جزئیات ساختمانی دسته بندی آزمون ارشد بازدید ها 207…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری کیفیت زندگی

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری کیفیت زندگی دریافت پیشینه تحقیق و مبانی نظری کیفیت زندگی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 38 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 پیشینه تحقیق و مبانی نظری کیفیت زندگی…

  • پاورپوینت بهداشت آب

    پاورپوینت بهداشت آب دریافت پاورپوینت بهداشت آب دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 2975 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 122 دانلود پاورپوینت بهداشت آب بررسی بهداشت آب پاورپوینت جامع و کامل بهداشت آب کاملترین پاورپوینت بهداشت آب پکیج…

  • مقاله نقد و بررسی روابط مالی زن و شوهر در حقوق ایران

    مقاله نقد و بررسی روابط مالی زن و شوهر در حقوق ایران دریافت مقاله نقد و بررسی روابط مالی زن و شوهر در حقوق ایران دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 33 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43…

  • دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو

    دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو دریافت دانلود کارآموزی در تعمیرگاه مجاز خودرو دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 5467 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 46 كارآموزی ، تعمیر گاه ، مجاز خودرو ، سیستم سوخت رسانی انژكتوری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیپنوتراپی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیپنوتراپی دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیپنوتراپی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 33 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 21 مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیپنوتراپی قیمت فایل فقط…

  • طرح توجیهی معرق كاری باظرفیت 500 تابلو

    طرح توجیهی معرق كاری باظرفیت 500 تابلو دریافت طرح توجیهی معرق كاری باظرفیت 500 تابلو دسته: صنایع دستی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 101 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 خلاصه طرح موضوع طرح تابلوهای معرقكارینوع تولیدات وظرفیت تابلوهای…

  • طرح مالی بررسی دایره حسابداری شعب بانك‌ها

    طرح مالی بررسی دایره حسابداری شعب بانك‌ها دریافت طرح مالی بررسی دایره حسابداری شعب بانك‌ها طرح مالی بررسی دایره حسابداری شعب بانك‌ها در 207 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی حسابداری بازدید ها 103 فرمت فایل doc حجم فایل 266…

  • الگوریتم جدید به منظور تعیین مکان خطا در خطوط انتقال بلند جبران­سازی شده با استفاده از ادوات FACTS سری

    الگوریتم جدید به منظور تعیین مکان خطا در خطوط انتقال بلند جبران­سازی شده با استفاده از ادوات FACTS سری دریافت الگوریتم جدید به منظور تعیین مکان خطا در خطوط انتقال بلند جبران­سازی شده با استفاده از ادوات FACTS سری مدل…

  • تحقیق سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان

    تحقیق سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان دریافت تحقیق سلامت جنسی در کودکان و نوجوانان مقدمه صحبت کردن در باره جنسیت برای اغلب والدین کاری دشوار استوالدین یا نگران زیاد گفتن هستند و یا کم گفتن ویا نگران گیج کردن…

  • شیپ فایل حوضه آبریز رودخانه های بلوچستان جنوبی

    شیپ فایل حوضه آبریز رودخانه های بلوچستان جنوبی دریافت شیپ فایل حوضه آبریز رودخانه های بلوچستان جنوبی حوضه آبریز رودخانه های بلوچستان جنوبی، یکی از زیرحوضه های حوضه آبریز خلیج فارس دریای عمان می باشد این حوضه، 4909040 هکتار مساحت…

  • پاورپوینت افزودنی های غذایی

    پاورپوینت افزودنی های غذایی دریافت پاورپوینت افزودنی های غذایی دسته: صنایع غذایی بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 238 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 افزودنی های غذایی تغذیه کلینیکی بازدارنده های تلخیاسمولاریته صمغ گوار لسیتین ها قیمت فایل فقط…

  • داروسازی بیمارستانی

    داروسازی بیمارستانی دریافت داروسازی بیمارستانی دسته: پزشکی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 داروسازی بیمارستانی در 24 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc قیمت فایل فقط 14,300 تومان  داروسازی بیمارستانی در 24…

  • پاورپوینت Introduction to e-Commerce

    پاورپوینت Introduction to e-Commerce دریافت پاورپوینت Introduction to e-Commerce دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 2 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1252 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 Introduction to eCommerce قیمت فایل فقط 11,000 تومان Introduction to e-Commerce قیمت فایل فقط…

  • کتاب اصول حسابداری (3)

    کتاب اصول حسابداری (3) دریافت کتاب اصول حسابداری (3) دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 2279 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 244 کتاب اصول حسابداری (3) قیمت فایل فقط 7,700 تومان کتاب اصول حسابداری (3) در(244 صفحه) تقدیم…

  • پاورپوینت بررسی محافظت از پی، منشاء، پیشرفت و توسعه آن

    پاورپوینت بررسی محافظت از پی، منشاء، پیشرفت و توسعه آن دریافت پاورپوینت بررسی محافظت از پی، منشاء، پیشرفت و توسعه آن دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 87 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 26 پاورپوینت بررسی محافظت از…

  • آموزش گرافیک کامپیوتری دو

    آموزش گرافیک کامپیوتری دو دریافت آموزش گرافیک کامپیوتری دو آموزش گرافیک کامپیوتری دو دسته بندی جزوات درسی بازدید ها 178 فرمت فایل rar حجم فایل 15.951 مگا بایت تعداد صفحات فایل 340 18,700 تومان   این فایل حاوی آموزش گرافیک…

  • دانلود تحقیق کاربرد ابزاردقیق

    دانلود تحقیق کاربرد ابزاردقیق دریافت دانلود تحقیق کاربرد ابزاردقیق دسته: الکترونیک و مخابرات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 110 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 تطبیق اسپدانس الكتریكی طی سالهای پیش، زمانیكه برای اولین بار سیستمهای كامپیوتری به بازار…

  • دانلود تحقیق نیروی برش 26ص

    دانلود تحقیق نیروی برش 26ص دریافت دانلود تحقیق نیروی برش 26ص دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 168 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 22 دانلود نیروی برش 26ص تحقیق نیروی برش 26ص مقاله نیروی برش 26ص نیروی برش…

  • آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت درخشان تهران در سال 90

    آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت درخشان تهران در سال 90 دریافت آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت درخشان تهران در سال 90 این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت درخشان تهران در سال 90 بوده و شامل بخشهای نوسان،…

  • اشکال زدائی کارت شبکه

    اشکال زدائی کارت شبکه دریافت اشکال زدائی کارت شبکه دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 30 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 کارت شبکه ، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری در زمان پیاده سازی یک…

  • آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت ایران ترانسفو در سال 90

    آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت ایران ترانسفو در سال 90 دریافت آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت ایران ترانسفو در سال 90 این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت ایران ترانسفودر سال 90 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت…

  • تحقیق بررسی ورزش حرفه ای و آماتور

    تحقیق بررسی ورزش حرفه ای و آماتور دریافت تحقیق بررسی ورزش حرفه ای و آماتور مقدمه ورزش شامل فعالیت هر کس با یک منظور و در محیطی متفاوت از محیط روزانه برای مسابقه، لذت بردن، برای کسب برتری، برای پیشرفت…

  • اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله، مهارت شاگردانم را در حل مسائل ریاضی پایه دوم ابتدایی بهبود ببخشم

    اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله، مهارت شاگردانم را در حل مسائل ریاضی پایه دوم ابتدایی بهبود ببخشم دریافت اقدام پژوهی چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله، مهارت شاگردانم را در حل مسائل ریاضی پایه دوم…

  • پاورپوینت خانه های تاریخی تبریز درس معماری اسلامی

    پاورپوینت خانه های تاریخی تبریز درس معماری اسلامی دریافت پاورپوینت خانه های تاریخی تبریز درس معماری اسلامی دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 12445 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 84 تبریز به عنوان یکی از مهم…

  • هر آنچه درباره یوگا باید بدانیم

    هر آنچه درباره یوگا باید بدانیم دریافت هر آنچه درباره یوگا باید بدانیم دسته: تربیت بدنی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 697 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 56 برخی تمرینات یوگا با کشش مناسب عضله همراه هستند این تمرینات…

  • فرم انیمیشنی

    فرم انیمیشنی دریافت فرم انیمیشنی فرم به صورت انیمیشنی به زبان سی شارپ دسته بندی سی شارپ | # C بازدید ها 118 فرمت فایل rar حجم فایل 111 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 1 8,800 تومان   این فایل…

  • بهداشت روان و خانواده - word

    بهداشت روان و خانواده - word دریافت بهداشت روان و خانواده - word دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 25 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 محتوای تحقیق word معنی و مفهوم بهداشت روانی ضرورت…

  • دانلود پاورپوینت نوروفیدبک

    دانلود پاورپوینت نوروفیدبک دریافت دانلود پاورپوینت نوروفیدبک دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 94 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 نوروفیدبکبازخورد عصبی مغزموارد کاربرد نوروفیدبک قیمت فایل فقط 6,600 تومان مقدمه ترجمــه لفظ به لفـــظ…

  • گزارش کاراموزی بررسی تعمیرات

    گزارش کاراموزی بررسی تعمیرات دریافت گزارش کاراموزی بررسی تعمیرات گزارش کاراموزی بررسی تعمیرات در 46 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی کارآموزی بازدید ها 105 فرمت فایل doc حجم فایل 9.337 مگا بایت تعداد صفحات فایل 46 9,900 تومان  …

  • پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها - عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران

    پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها - عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران دریافت پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها - عارضه یابی و بهره وری -شرکت QMS ایران دسته: صنایع غذایی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 4376 کیلوبایت تعداد…

  • تحقیق ریشه های بدحجابی زنان

    تحقیق ریشه های بدحجابی زنان دریافت تحقیق ریشه های بدحجابی زنان تحقیق ریشه های بدحجابی زنان دسته بندی فقه و حقوق اسلامی بازدید ها 182 فرمت فایل doc حجم فایل 179 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 221 14,300 تومان تحقیق…