مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی

دریافت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد بهترین
دسته بندی
روانشناسی
بازدید ها

158
فرمت فایل

doc
حجم فایل

36 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

34

16,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی خصوصیات محصول: منابع فارسی و انگلیسی دارد. ارجاع و پاورقی استاندارد دارد. رفرنس دهی استاندارد دارد. کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی فرمت : doc تعداد صفحات : 34 بخشی از متن : عملکرد در اوایل دهه 1990، یعنی زمانیکه مطالعات میدانی نشان دادند که کارکردهای مدیریت منابع انسانی در سازمانها ارتباط مثبتی با بهبود بازده کلی سازمان دارد، این رشته از اهیمت بیشتر برخوردار شد. به عبارت دیگر، بکارگیری کارکردهای منابع انسانی با عملکرد بهتر در حوزه های مالی و عملیاتی در این سازمانها ارتباط داشته است. غالب این مطالعات در سازمانهای بخش خصوصی و عمدتا در سطح ایالات متحده انجام گرفته اند. تاریخچه ارزیابی عملكرد تاریخچه ارزیابی عملكرد به قرن هفتم هجری برمی‌گردد. این موضوع نخستین بار از سوی خواجه رشیدالدین فضل‌الله مطرح شد. قرن‌ها پس از آن در سال ۱۳۴۹ در كشور مقرر شد. مدیریت و نحوه انجام امور مورد ارزیابی قرار گرفت. به این منظور مركز ارزشیابی سازمان‌های دولتی در نخست وزیری تشكیل شد. در سال ۱۳۵۲ با آغاز برنامه پنجم عمرانی به موجب بند ۸ ماده ۵ فصل سوم قانون برنامه و بودجه كشور، وظیفه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد، و به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان‌های دولتی در این سازمان تشكیل شد(فضلی و آذر، 1381). در سال ۱۳۵۴ براساس اصلاحیه مورخ ۲۸/۱۲/۵۳ قانون استخدام كشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذكور وظیفه ارزشیابی و كارایی در دستگاه‌های اجرایی كشور، به منظور راهنمایی آنها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریت و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان امور اداری و استخدامی كشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی تشكیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی كشور منحل و اقدامات مربوط به ارزیابی كارایی و عملكرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶ متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی كشور و تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، این وظیفه برعهده دفتر ارزیابی عملكرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گذاشته شد( امین زاده، سلطان زاده و صلواتی، 1388). عملکرد تحصیلی به اعتقاد تیلور، 1999 اهداف اساسی هر نظام آموزشی فراهم آوردن شرایط و استفاده از شیوههای نوین و مفید است تا فراگیران به کمک آن ها بتوانند، حداکثر توانمندی های خود را بروز داده و به موفقیت های بیشتری نائل آیند. شاخص چنین پیشرفت عملکرد تحصیلی است که شامل زیر مجموعه های متعددی از جمله خودکارآمدی، انگیزه پیشرفت، کاهش اضطراب، فقدان کنترل پیامد و استفاده از راهبردهای مناسب برای مطالعه است.خودکارآمدی یعنی اطمینان داشتن به خود در زمینه تحصیلی و فعالیت های آموزشی، انگیزش عامل نیرو بخش رفتتار است و فقدان کنترل پیامد به معنی این است که لزوما با افزایش کارکرد، تغییری در نتیجه دلخواه تحصیلی حاصل نمی شود( درتاج، 1383). سیف(1385) پیشرفت تحصیلی را عبارت از میزان یادگیری آموزشگاهی فرد می داند که با آزمون های مختلف درسی مانند ریاضی و علوم و غیره سنجیده می شود. در پژوهش های مختلف پیشرفت تحصیلی با موفقیت تحصیلی مترادف به کار می رود که البته متفاوت از یکدیگرند. موفقیت تحصیلی مربوط به یک پایه مشخص یا دوره خاصی است ولی پیشرفت تحصیلی به مقایسه مراحل ورودی و نهایی پایه ها و نمرات مختلف اشاره دارد. نظریه های عملکرد تحصیلی نظریه انتظار معلم معلمان گاهی اوقات با رفتارهای خویش به شکل گیری ادراک کفایت در دانش آموزان یاری می رسانند. مثال، دانش آموزی را در نظر بگیرید كه در درس ریاضی ضعیف است. معلم از او می خواهد فقط به حل مسائل ساده ریاضی بپردازد. در واقع به این طریق معلم به او القا می كند، كه خود به تنهایی از عهده این مهم بر نمی آید و همواره به كمك دیگران نیازمند است. پس از مدتـی چنین دانش آموزی به طور كامل باور می كند كه این گونه است و هرگز قادر نیست خود به تنهایی به حل مسائل بپردازد ریاضی. در واقع این انظار معلم از او بوده است كه حال صورت واقعیت به خود گرفته است. معلمان اغلب از دانش آموزان ضعیف انتظارهای كمتری دارند و این امر را به صورت های گوناگون، خواسته یا ناخواسته، به آن ها نشان می دهند. برای مثال، به آن ها فرصت كمتری برای بحث كردن می دهند و یا آن ها را در انتهای كلاس می نشانند. همین طور از دختران نسبت به پسران همواره انتظارهای كمتری در موفقیت در فعالیت های آموزشی دارند. از دیگر مواردی كه ممكن است بر انتظار معلم از دانش آموز مؤثر باشد، موقعیت اجتماعی و خانوادگی دانش آموز، رشد جسمی آن ها و از این قبیل است. و به طور كلی، اغلب انتظارهای معلمان از دانشآموزان، غیر منطقی است و بر پایه پیش فرض های ها و داوری غیر اصولی استوار است، اما اگر معلمی خواهان چنین برخوردهایی هم نباشد، تفاوت هایی كه ذكر شد، برای خود دانش آموزان مسلم فرض میشود و نمی توانند از آن ها چشم پوشی كنند. یكی از راه هایی كه برای رفع چنین امری توصیه می شود، این است كه معلم اسامی دانش آموزان را روی كارت ها زیر و رو كند و اسم هر كس در بالاقرار گرفت، از او پرسش مربوطه را بپرسد. به این ترتیب همه دانش آموزان اطمینان می یابند كه تبعیضی در میانشان صورت نمی گیرد و سؤال های آسان از پیش برای افراد خاص در نظر گرفته نمی شود دشواری اساسی در مورد انتظار معلم از دانش آموز آن است كه این انتظارات اغلب بر پایه دریافتی سطحی از رشد كودك استوار است و معلم به طور معمول نظرات خود را به صورت یك طرفه به دانش آموزان انتقال می دهد. هم چنین دانش آموزان در مورد رفتار معلم، برداشت های گوناگونی دارند، برخی از پژوهشگران بر این باورند كه معلم می باید با همه دانش آموزان به یك گونه رفتار كند. الگوهای انگیزشی طبق نظر دسی و همكارانش(1985) هنگامی كه افراد خود را با كفایت و خود مختار ادراك می كنند مایلند دارای انگیزه ی درونی باشند. رفتار این افراد از درون هدایت می شود. این افراد به دیگران و یا به وقایع بیرونی به راحتی اجازه نمی دهند تا بر آن ها تأثیر بگذارند. برای مثال، اگر فردی انگیزه درونی برای خواندن داستان دارد، آن را حتماً به آسانی خواهد خواند، زیرا در این فرایند رضایت و خشنـودی درونی احساس می كند، و به این دلیل به داستان علاقه ندارد كه فرضاً هر گاه داستان می خواند مادرش او را تشویق می كند همچنین دلیل این نیست كه از چیزی می ترسد(فرضاَ نمرهی بد ). او این داستان را می خواند چون آزمایش كردن و عبرت گرفتن از زندگی دیگران برایش رضایت بخش است. افرادی كه انگیزه درونی دارند برای خود اهدافی در نظر می گیرند و روی آن كار می كنند و نیز تكالیفی را به عهده می گیرند كه هم جالب و هم رضایت بخش باشد. آن ها تكالیف خود را كارهایی كه در نظر فرد اجباری تلقی می شود، باعث می شود تا خود مختاری ادراك شده و سطح علاقه یا انگیزش درونی وی كاهش یابد. برای مثال، معلمانی كه از پاداش های بیرونی برای بهبود انگیزش درونی استفاده می كنند موجب كاهش این انگیزش می شوند. رفتارهای این افراد از بیرون هدایت می شود، یعنی وقایع بیرونی و دیگر افراد در رفتار و تصمیم گیری های آن ها نقش بسیار مهمی ایفا می كنند. افرادی كه خود را بی كفایت می شمارند، اغلب به افراد با كفایت از خود توجه می كنند. آن ها در پی فرصت هستند تا با افراد با كفایت تر از خود رابطه برقرار كنند و از امتیازات آن ها بهره گیرند و یا ممكن است روش هایی باشند تا از افراد با كفایت تر از خود دوری كنند. به این ترتیب، افرادی كه خود را به صورت «آلت دست» ادراك می كنند مایل اند تا توجه زیادی به كنترل كنندگان و راهبردهایی كنند كه آن فرد آلت دست ممكن است در مقابل كند و یا تسلیم شود. نتایج در هر دو مورد از برخی جهات متشابه است. این افراد در مقایسه با آن هایی كه توجه بیشتری به احساس خودشان از خشنودی و رضایت شخصی دارند به دیگر افراد و وقایع بیرونی اهمیت بیشتری می دهند. بنابراین، دانش آموزان دارای انگیزش بیرونی چنان چه در كاری به خوبی عمل كنند به جای تمركز روی تكلیف و رضایت از موفقیت در آن، نظرشان بیشتر به خواست های معلم و این كه چه استفاده ای می توانند از آن بكنند و یا چه پاداشی به دست می آورند، معطوف می شود، اما اگر این افراد كاری را به خوبی عمل نكنند، به این می اندیشند كه چگونه تنبیه می شوند و چطور می توانند توجه دیگران را از این امر دور كنند(قلتاش، اوجی نژاد و برزگر، 1389). پس بیشترین توجه و نیروی آن ها بر فضای اجتماعی كلاس و به ویژه موفقیت آن ها در آن اجتماع متمركز خواهد بود. اما شكلی از انگیزه ی بیرونی وجود دارد كه به نظر می رسد درونی باشد تا بیرونی، (دسی و رایان(1985) آن را «خود گردانی درونی شده» نامیده اند. ریشه های این گرایش انگیزشی در تجارب اولیه كودك و نمادهای قدرت و ارزشمندی هم چون معلمان و والدین قرار دارد. بیشتر والدین و معلمان از تأیید برای تشویق به كارهای مناسب و از عدم تأیید برای جلوگیری از رفتارهای نامناسب استفاده می كنند. كودكان ودانش آموزانی كه می خواهند به والدین و معلمان خود خیلی لطف كنند، اغلب در مورد تأیید شدن به خاطر انجام كارهای خوب، احساسات غرور و شرم را درونی می كنند، یعنی ممكن است پس از آن این احساسات در هنگامی هم كه معلمان و والدین به كار و تلاش كودك توجهی ندارند ایجاد شود(قلتاش، اوجی نژاد و برزگر، 1389). در واقع چنین كودكی هنگامی كه كار خوبی انجام می دهد، احساس غرور می كند حتی اگر دیگران آن را تأیید نكنند. همین طور، وقتی وی كاری را به بهترین شكل و با جدیت انجام ندهد، احساس شرم می كند.لازم هم نیست كسی چیزی در مورد شكست او بداند تا احساس شرم او ظاهر شود دانش آموزانی كه اغلب تقویت كننده های اجتماعی (تأیید و عدم تأیید) را درونی كرده اند، اغلب چندین ساعت روی تكالیف خود كار می كنند، زیرا می خواهند از احساس شرم اجتناب كنند. به نظر می رسد كه این افراد دارای انگیزه درونی باشند، زیرا برای انجام تكلیف خود به پاداش ها و تنبیه ها نیاز ندارند، اما چون آن ها لذت واقعی را از انجام تكالیف تجربه نمی كنند، هنوز از نظر انگیزشی، بیرونی هستند و آن ممكن است برای آنها خسته كننده باشد. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی منابع منابع فارسی : اثنی عشر کهنوجی، غلامرضا،1383)، بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی و پیشرفتتحصیلی دانش آموزان دختر و پسر شهرستان رفسنجان، تحقیق کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی زرند. احمدی، فاطمه،(1384)، یادگیری و فعالیت های مکمل و فوق برنامه، مجموعه مقالات برگزیده ی همایش تبیین جایگاه فعالیت های مکمل و فوق برنامه تهران: انتشارات رسانه تخصصی. استوارابرقویی، فاطمه صغری،(1380)، بررسی رابطه بین فعالیت های فوق برنامه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تحقیق کارشناسی ارشد، پژوهشکده تعلیم و تربیت تهران. اسفندیاری، توران،(1387)، عوامل و زمینه های موثر در آموزش های غیر رسمی شهروندی، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی، مشهد، دانشگاه فردوسی. امیرتاش، علی محمد،(1383)، فوق برنامه و اوقات فراغت، با تاکید بر فعالیت های ورزشی در دانشگاه تربی معلم تهران از دیدگاه مدیران، اعضای هیات علمی و کارکنان آن، فصلنامه المپیک، سال دوازدهم، شماره 2(پیاپی 26)، ص 38-57. امین زاده، احمد؛ سلطان زاده، فرید و صلواتی، 1388رسول،(1388). ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن BSC، مجله مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج، شماره 8، صص 67 تا 73. برزگر بفرویی،کاظم؛ سعدی پور، اسماعیل،(1391)، مدل یابی روابط بین باورهای معرفت شناختی، خودکارآمدی تحصیلی، خود نظم دهی فراشناختی و پردازش عمیق با عملرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان، فصلنامه تاز های علوم شناختی، سال 14، شماره 1. ص 53-66. بهرامی، هادی؛ عباسیان فرد، مهرنوش،(1390)، خودکارآمدی و انگیزه ی پیشرفت در دانش آموزان دختر دوره پیش دانشگاهی شهر تهران سال تحصیلی 88-89، مشاور مدرسه، دوره ششم، شماره 1، ص 3-7. بیابانگرد، اسماعیل،(1378)، روش های افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان، تهران: انتشارات سازمان انجمن اولیاء و مربیان. بیرامی، منصور و بهادری، خسرو،(1389)، ارتباط شیوه های تربیتی والدین، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی مدارس شهر ایلخچی، مجله علوم تربیتی، شماره 10، ص 7-21. پارسا، عبدالله،(1385)، بررسی عوامل موثر بر برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی آموخته شده در دوره های کارشناسی شیراز، دانشگاه شیراز. پروین، لارنس و جان، اولیوربی،(1386)، شخصیت نظریه پژوهش. محمد جعفر جوادی و پروین کدیور، تهران: آبپز. پورسعید، سید مسعود،(1388)، طراحی الگوی توسعه ی منابع انسانی کارآفرین براساس نظریه ی یادگیری اجتماعی، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی، سال اول، شماره 3، ص 21-36. پیری، موسی،(1388)، طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه ریزی درسی مدرسه محور، دانشگاه تربیت معلم تهران. تاجیک اسمعیلی، عزیزالله،(1387)، بخش فوق برنامه الگوی نظری خرده نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی از طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش، تهران: وزارت آموزش و پرورش. ترابی، فاطمه،(1385)، بررسی رابطه فعالیت های فوق برنامه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تحقیق کارشناسی ارشد، پژوهشکده تعلیم و تربیت تهران. جدیدی، هوشنگ؛ احمدیان، حمزه؛ یاراحمدی، یحیی و صالحی، رضا،(1389)، بررسی رابطه بین سلامت روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 11 در سال تحصیلی 87-88، تحقیق کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد سنندج. خجسته مهر، رضا؛ عباس پور، ذبیح اله؛ کرایی، امین و کوچکی، رحیم،(1391)، تاثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانش آموزان، مجله ی روان شناسی مدرسه، دوره ی 1، شماره 1، ص 27-45. حافظی کتایون؛ سیاسی، حوری؛ شهنی ییلاق، مریم،(1388)، بررسی مدل علی عملکرد گذشته، باورهای معرفت شناختی، جهت گیری هدف، مهارت های خودتنظیمی، خودکارآمدی و عملکرد بعدی در درس ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان های شهردلفان، مجله علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه اهواز، ص 73-96. درتاج، فریبرز،(1383)، بررسی تاثیر شبیه سازی ذهنی فرایندی و فراورده ای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان ساخت و هنجاریابی آزمون عملکرد تحصیلی، رساله دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی. ذاعرابیان، احمد؛ خداپناهی، محمود؛ک، حیدری، محرم و صالح صدق پور،بهمن،(1383)، بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روان و موفقیت تحصیلی دانشجویان، مجله روانشناسی، شماره 4، ص 360-370. زراعتی ایده لو، رقیه،(1388)، بررسی تاثیر فعالیت های فوق برنامه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از دیدگاه: مدیران، دبیران و دانش آموزان دبیرستان های شهرستان های استان تهران. زینلی پور، حسین؛ زارعی، اقبال و زندی نیا، زهره،(1388)، خودکارآمدی عمومی و تحصیلی دانش آموزان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی ، مطالعات روانشناسی تربیتی، شماره 9، ص 13-28. ساکی، رضا؛ قلی پورهفتخوانی، زهره؛ رضایی، منیره،( 1389)، بررسی رابطه تعهد سازمانی معلمان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارس راهنمایی دخترانه منطقه 6 شهر تهران، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال چهارم، شماره 3، ص 61-85. سبحانی نژاد، مهدی؛ یوزباشی، علیرضا؛ عیوضی، مریم؛ میهمان دوست، زهرا،(1387)، تبیین چالش ها و راهکارهای بهره گیری از فعالیت های فوق برنامه مدارس جهت تربیت شهروندی دانش آموزان، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی، مشهد، دانشگاه فردوسی. سیف، دیبا؛ مرزوقی، رحمت الله،(1387)، رابطه ابعاد باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی در درس علوم تجربی، دانشور رفتار، شماره 33، ص 1-14. سیف، علی اکبر،(1381)، روانشناسی پرورشی، روان شناسی یادگیری و آموزش، تهران: انتشارات آگاه. سیف، علی اکبر،(1386)، روانشناسی پرورشی نوین: روان شناسی یادگیری و آموزش، ویرایش ششم، تهران: دوران. شاوران، حمیدرضا؛ سلیمی، قربانعلی؛ همایی، رضا،(1387)، سنجش عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان براساس فرهنگ های چندگانه آنان، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد بیست و نهم، شماره 1، ص 147-160. شعاری نژاد، علی اکبر،(1382)، نقش فعالیت های فوق برنامه در تربیت نوجوانان، انتشارات اطلاعات، تهران: انتشارات پیام نور. شفیعی، حسن و معتمدی، عبدالله،(1390)، تاثیر خودکارآمدی ادراک شده بر پردازش اطلاعات چهره هیجانی، مجله علوم رفتاری، دوره 5، شماره 3، ص 261-267. شکری، امید؛ دانشورپور، زهره؛ عسگری، اعظم،(1386)، تفاوت های جنسیتی در عملکرد تحصیلی: نقش صفات شخصیت، مجله علوم رفتاری، دوره 2، شماره2، ص 127-142. شمشیری، بابک،(1387)، فعالیت های اردویی در طبیعت، حلقه مفقوده تربیت در آموزش و پرورش ایران، مجموعه مقالات اولین همایش آموزش و یادگیری غیر رسمی، مشهد: دانشگاه فردوسی. شولتز، دوان و شولتز، سیدنی. الن،(2005)، نظریه شخصیت. یحیی سیدمحمدی(1390). تهران: ویرایش. عابدینی، یاسمین،(1390)، پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی براساس باورهای خودکارآمدی، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و رشته تحصیلی، روانشناسی معاصر، شماره 6، ص 57-70. عصاره، علیرضا،(1378)، پیشرفت تحصیلی، دغدغه های خانواده ها، تهران: نشریه انجمن اولیا و مربیان پیوند. علمشاهی، مهدی،(1388)، عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تحقیق کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان. فتحی واجارگاه، کورش،(1386)، برنامه درسی به سوی هویت های جدید، تهران: آییژ. فتحی واجارگاه، کورش،(1388)، اصول و مفاهیم برنامه درسی، تهران: بال. فراهانی، مریم و مرادی، هوشنگ، (1389)، بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر عملکرد سازمان، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره 20، مرداد و شهریور 1389، ص 73 تا 96. فضلی خانی، منوچهر؛ مظفری، عباسعلی؛ یوسفی، جمشید؛ گلچین، منیژه،(1384)، راهنمای تهیه و تدوین فعالیت های مکمل و فوق برنامه، منادی تربیت. فضلی، صفر و آذر، عادل،(1381)، طراحی مدل ریاضی عملکرد مدیر با استفاده از تحلیل پوششی داده ها، فصلنامه مدرس، دوره 6، شماره 3، ص100-124. قلتاش، عباس؛ اوجی نژاد، احمد و برزگر، محسن،(1389)، تاثیر آموزش راهبرهای فراشناخت بر عملکرد تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه ی پنجم ابتدایی، فصلنامه روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، سال اول، شماره 4، ص 119-135. کاکا برایی. کیوان و افشارنیا، کریم،(1389)، رابطه بین جهت گیری ساختار کلاسی و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی، فصلنامه روان شناختی، شماره 20، ص 99-102. کرمی، جهانگیر؛ زکی یی، علی؛ رحمانزاده، صباح و علیخانی، مصطفی،(1390)، نقش باورهای فراشناخت و باورهای خودکارآمدی در اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت، ص 770783. کریمی، شوکت،(1384)، راهنمای تهیه و تدوین فعالیت های مکمل و فوق برنامه، اصفهان: مرکز تحقیقات معلمان اصفهان. کیوان فر، محمدرضا،(1374)، بررسی رابطه بین خودنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی، تحقیق کارشناسیارشد، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان. کارشکی، حسین،(1381)، تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانش آموزان، مجله روانشناسی، شماره 21، سال ششم، شماره 1، ص 65-66. گیلک، مهناز،(1386)، آموزش مهارت های زندگی از طریق فعالیت های مکمل و فوق برنامه مدارس، نشریه پیوند، انجمن اولیاء و مربیان ایران. گرگز، منصور و اسماعیلی، حدیث،(1391)، بررسی عوامل تعیین کننده عملکرد تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته حسابداری با استفاده از شبکه عصبی، رهبری و مدیریت آموزشی، شماره 19، ص 107-126. لواسانی، مریم و درانی، کیوان،(1383)، رابطه بین ویژگی های فردی و خانوادگی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، شماره 2، ص 1-2. ملکی، حسن،(1385)، آشنایی با فعالیت های مکمل و فوق برنامه در کلاس درس، مریوان. موسی پور، نعمت الله،(1382)، مبانی برنامه ریزی آموزش متوسطه، مشهد: نشر نی. مهر محمدی، محمود،(1386)، الگوی نظری زیر نظام برنامه ریزی درسی و فناوری آموزشی تهران: کمیته مطالعات نظری سند ملی آموزش و پرورش. مهرافروز، حجت الله و شهرآرای، مهرناز،(1381)، بررسی رابطه نگرش نسبت به شیوه های فرزند پروری و مکان کنترل با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم ابتدایی، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، دوره سوم، سال نهم، شماره 2، ص 131-148. میکائیلی، نیلوفر؛ افروز، غلامعلی؛ قلیزاده، لیلا،(1391)، ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر، مجله روانشناسی مدرسه، شماره 3و4، ص 90-103. نادری، امیر؛ حاجی حسین نژاد، غلامحسین؛ تاجیک اسمعیلی، عزیزالله؛ زین آبادی، حسن رضا،(1390)، ویژگی های اهداف فعالیت های فوق برنامه دانش آموزان دبیرستانی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فصلنامه روان شناسی تربیتی شماره بیست و چهارم، سال هشتم، ص71-98. یاراحمدی، یحییو مرادی، امید،(1391)، رابطه بین ادراک حمایت از سوی خانواده، معلمان و دوستان و باورهای خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، همایش ملی شخصیت و زندگی نوین، شماره 1، ص 1-27. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلی منابع لاتین : 1) Bandura, A, (1997), self-Efficacy: Exercise of control .New York:.w.h.freeman company . 2) Bandura, A, (2006), Adolescent development from an agnatic perspective. 3) Cohen D,(٢٠٠٧), Availability of High school Extracurricular Sports Programs And High Risk Behaviors. Journal of school health, ٢, p٨٠-٨٦ . 4) Carroll, A.M, Houghton, S, wood, R .unworthy, K, Hattie, J, Gordon, L & Bowe r, J,(2009), Self-efficacy and academic achievement in Australian high School students. The media tiny effects of academic aspens and delinquency. Journal of Adolescence, vol 32(4), pp 717-817. 5) Chang, B.G & Solomon, J, (2010), Stereotype threat test Anxiety, and Specific self-efficacy as predictors of promotion Exam. Performance. Group & Organization management. Vol. 35, PP. 77-107. 6) Elizabeth. M, (٢٠٠٦), What Are Extracurricular Activities. www.wisGgeek.org 7) Guest A, (٢٠٠٩), A school level Analysis of Adolescent extracurricular Activities delinquency and deportation Journal of youth. 8) Lilian, K.Y,(2012), A study of the attitude, self-efficacy, Effort and academicachievement students towards research methods and statistics. Journal. Educational. Studies. Vol(1), pp154-183. 9) Lopez, F.G, Lent, R.W, Brown, S.D & Gore, P. A. Jr, (1997), Role of social-cognitiveexpectations in high school students mathematics-related interest and performance. Journal of Counseling Psychology, 44, 44-52 10) Pint rich, P. R & De Groot, E. V, (1990), Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33-40. 11) Yazici, H, Says, S & Alton, F,(2011), Emotional intelligence and self efficacy beliefs as predictors of academic achievement among high school students. Journal social and behavioral sciences, vol(15),pp2319-2323. 12) Yang, H. J, (2004), Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrolment programs in Taiwan’s technical-vocational colleges . International Journal of Educational Development,24, 283-301. 13) Zimmerman, B.J,(2008), Investigating self-regulation and motivation historical pack ground method logical developments and future prospects, Journal research American educational, 45,p166-18. مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره عملکرد تحصیلیمبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلیمبانی نظری و پیشینه تحقیقعملکرد تحصیلیتعریف عملکرد تحصیلیتاریخچه عملکرد تحصیلیمبانی نظری عملکرد تحصیلیپیشینه عملکرد تحصیلیپیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی

  • پاورپوینت معرفی آبدزک

    پاورپوینت معرفی آبدزک دریافت پاورپوینت معرفی آبدزک پاورپوینت معرفی آبدزک در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx دسته بندی کشاورزی بازدید ها 87 فرمت فایل pptx حجم فایل 794 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 23 12,100 تومان…

  • پاورپوینت راهنمایی و توصیه های کاربردی جهت آغاز فعالیت پرورش شترمرغ دامپروری

    پاورپوینت راهنمایی و توصیه های کاربردی جهت آغاز فعالیت پرورش شترمرغ دامپروری دریافت پاورپوینت راهنمایی و توصیه های کاربردی جهت آغاز فعالیت پرورش شترمرغ دامپروری پاورپوینت راهنمایی و توصیه های کاربردی جهت آغاز فعالیت پرورش شترمرغ دامپروری دسته بندی طرح…

  • تحقیق کابل های شبکه

    تحقیق کابل های شبکه دریافت تحقیق کابل های شبکه مقدمه برای بهره برداری اقتصادی از کابل ها، انتخاب بهینه سطح مقطع از اهمیت خاصی برخوردار است در این جزوه عوامل مؤثر در انتخاب کابل مورد بررسی قرار می گیرند ،…

  • پاورپوینت کشاورزی و گیاهشناسی با عنوان گیاه باریچه

    پاورپوینت کشاورزی و گیاهشناسی با عنوان گیاه باریچه دریافت پاورپوینت کشاورزی و گیاهشناسی با عنوان گیاه باریچه دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 93 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 پاورپوینت با عنوان باریچه در فرمت…

  • پرسشنامه همسرآزاری

    پرسشنامه همسرآزاری دریافت پرسشنامه همسرآزاری دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 1882 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 12 پرسشنامه همسرآزاری قیمت فایل فقط 8,800 تومان هرچند همسرآزاری پدیده ای است که از گذشته‌های دور در…

  • مقیاس افسردگی دانشجویان USDI

    مقیاس افسردگی دانشجویان USDI دریافت مقیاس افسردگی دانشجویان USDI دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 13 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 2 مقیاس افسردگی دانشجویان USDI قیمت فایل فقط 7,700 تومان مقیاس افسردگی دانشجویان  USDI…

  • بیمه پاسارگاد

    بیمه پاسارگاد دریافت بیمه پاسارگاد امروز دیگر تصوراین كه گونه ای از فعالیت انسان بدون وجود بیمه شكل پذیردمشكل است به ویژه آن كه در قرن بیستم تحولات تكنولوژی ، حمل و نقل وارتباطات با سرعت و وسعت شگفت آوری…

  • ابجکت (در) در نرم افزار معماری Revit Architecture

    ابجکت (در) در نرم افزار معماری Revit Architecture دریافت ابجکت (در) در نرم افزار معماری Revit Architecture این فایل شامل ابجکت های (در) در نرمافزار رویت باشد دسته بندی معماری بازدید ها 183 فرمت فایل zip حجم فایل 36.783 مگا…

  • راهکارهای پایدارسازی زمین و گود/ زبان اصلی

    راهکارهای پایدارسازی زمین و گود/ زبان اصلی دریافت راهکارهای پایدارسازی زمین و گود/ زبان اصلی دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 5941 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 68 Soil nailing consists of the passive reinforcement of existing ground…

  • بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی

    بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی دریافت بررسی علل ضعف تعدادی از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 15 کیلوبایت تعداد…

  • روش تحقیق اختلالات بدشکلی بدنی

    روش تحقیق اختلالات بدشکلی بدنی دریافت روش تحقیق اختلالات بدشکلی بدنی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 5035 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 80 گرایش بسیار و روز افزون در خصوص نابهنجاری‌ها و اختلالات بد…

  • زراعت گیاهان روغنی

    زراعت گیاهان روغنی دریافت زراعت گیاهان روغنی زراعت گیاهان روغنی دسته بندی مقالات ترجمه شده بازدید ها 39 فرمت فایل zip حجم فایل 307 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 33 8,800 تومان زراعت گیاهان روغنی مقاله زراعت گیاهان روغنی شرح…

  • چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی

    چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی دریافت چگونگی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان درزمینه انشا نویسی دسته: آموزشی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 48 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 چگونگی بالفعل کردن استعدادهای…

  • کار تحقیقی (2) موضوع:تعهد به نفع شخص ثالث

    کار تحقیقی (2) موضوع:تعهد به نفع شخص ثالث دریافت کار تحقیقی (2) موضوع:تعهد به نفع شخص ثالث افراد هر جامعه كه در سرزمین معینی زندگی می‌كنند، خواه ناخواه با یكدیگر روابطی دارند اگر این روابط متكی به اصول و قواعد…

  • نمونه برگه پیشنهاد قیمت

    نمونه برگه پیشنهاد قیمت دریافت نمونه برگه پیشنهاد قیمت دسته: فرم و مستندات بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 11 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 2 نمونه برگ پیشنهاد قیمت قیمت فایل فقط 7,700 تومان فایل نمونه برگ پیشنهاد قیمت…

  • اخلاق و مدیریت

    اخلاق و مدیریت دریافت اخلاق و مدیریت مدیریت در اسلام ، قبل از این كه ریاستمداری باشد ، خدمتگزاری است و مدیر در این منصب ، باید با تیغ تیز مدیریت در جهت خدمت به خلق خدا ، اقامه عدل…

  • آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت تکنوتار در سال 84

    آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت تکنوتار در سال 84 دریافت آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت تکنوتار در سال 84 این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت تکنوتار در سال 84 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت قیمت به…

  • مطالعات موزه و رساله کامل موزه و نقشه ها

    مطالعات موزه و رساله کامل موزه و نقشه ها دریافت مطالعات موزه و رساله کامل موزه و نقشه ها دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 4068 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 100 مطالعات موزه و برنامه فیزیکی و…

  • آیین کار اصول مکان‌یابی و طراحی مهد کودک (برای گروه‌های سنی 3 ماهه تا 5 ساله)

    آیین کار اصول مکان‌یابی و طراحی مهد کودک (برای گروه‌های سنی 3 ماهه تا 5 ساله) دریافت آیین کار اصول مکان‌یابی و طراحی مهد کودک (برای گروه‌های سنی 3 ماهه تا 5 ساله) آیین کار اصول مکان‌یابی و طراحی مهد…

  • زمین شناسی استان البرز

    زمین شناسی استان البرز دریافت زمین شناسی استان البرز این فایل شامل سازندهای زمین شناسی استان البرز می باشد دسته بندی جغرافیا بازدید ها 146 فرمت فایل rar حجم فایل 93 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 1 14,300 تومان راهنمای…

  • پرسش نامه سبک شناختی کلب

    پرسش نامه سبک شناختی کلب دریافت پرسش نامه سبک شناختی کلب دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 77 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 پرسش نامه سبک شناختی (همگرایی، واگرایی، جذب کننده و انطباق یابنده)…

  • اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها

    اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها دریافت اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی بانک ها دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 411 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 79 خصوصی سازیاصل 44 قانون…

  • پاورپوینت بررسی سرطان کولو رکتال

    پاورپوینت بررسی سرطان کولو رکتال دریافت پاورپوینت بررسی سرطان کولو رکتال دسته: پزشکی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 494 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 19 پاورپوینت بررسی سرطان کولو رکتال در 19اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx…

  • گزارش كارآموزی آزمایش كنترل كیفیت مواد نفتی

    گزارش كارآموزی آزمایش كنترل كیفیت مواد نفتی دریافت گزارش كارآموزی آزمایش كنترل كیفیت مواد نفتی گزارش حاضر در 66 صفحه در شرکت نفت تهران جهت ارائه در مقطع کارشناسی شیمی کاربردی با رعایت تمام اصول تحقیق نویسی آماده گردیده است…

  • تاثیر بانک ها در رشد اقتصادی

    تاثیر بانک ها در رشد اقتصادی دریافت تاثیر بانک ها در رشد اقتصادی دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1856 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 75 امكانات موجود در جهان محدود است و برای استفاده از این امكانات…

  • تحلیل و طراحی کامل "ساختمان 7 طبقه که 2 طبقه آن زیرزمین بوده و پاركینگ است و طبقه همكف تجاری و سایر طبقات مسكونی می‌باشد"

    تحلیل و طراحی کامل "ساختمان 7 طبقه که 2 طبقه آن زیرزمین بوده و پاركینگ است و طبقه همكف تجاری و سایر طبقات مسكونی می‌باشد" دریافت تحلیل و طراحی کامل "ساختمان 7 طبقه که 2 طبقه آن زیرزمین بوده و…

  • پاورپوینت بهره وری

    پاورپوینت بهره وری دریافت پاورپوینت بهره وری دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 233 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 33 «بهره وری به حداكثر رساندن استفاده از منابع، نیروی انسانی، تسهیلات و غیره به طریقه عملی،‌ كاهش هزینه…

  • تحقیق ابعاد گفت و گوی ایالات متحده و جمهوری اسلامی در مورد عراق

    تحقیق ابعاد گفت و گوی ایالات متحده و جمهوری اسلامی در مورد عراق دریافت تحقیق ابعاد گفت و گوی ایالات متحده و جمهوری اسلامی در مورد عراق پذیرش قدرت ایران شاید بتوان یكی از مهم ترین ویژگی های عراق جدید…

  • نقشه کاربری اراضی شهرستان چادگان

    نقشه کاربری اراضی شهرستان چادگان دریافت نقشه کاربری اراضی شهرستان چادگان شیپ فایل کاربری اراضی شهرستان چادگان مشخصات سیستم تصویر Geographic Coordinate System GCS_WGS_1984 Datum D_WGS_1984 Prime Meridian Greenwich Angular Unit Degree دسته بندی جغرافیا بازدید ها 109 فرمت فایل…

  • مقاله شده رشد و تكامل انسان

    مقاله شده رشد و تكامل انسان دریافت مقاله شده رشد و تكامل انسان رشد و تكامل انسان دسته بندی مقالات ترجمه شده isi بازدید ها 49 فرمت فایل doc حجم فایل 76 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 87 27,500 تومان…

  • تحقیق آزادی مشروط

    تحقیق آزادی مشروط دریافت تحقیق آزادی مشروط دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 100 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 دانلود تحقیق در مورد آزادی مشروط در قالب ورد و قابل ویرایش قیمت فایل فقط 7,480 تومان…

  • دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل پرتاب دیسک

    دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل پرتاب دیسک دریافت دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل پرتاب دیسک دسته: تربیت بدنی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 10529 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 تجزیه و تحلیل پرتاب دیسک قیمت فایل فقط 38,500…

  • مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی

    مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی دریافت مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 14 فرمت فایل docx حجم فایل 213 کیلو بایت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم تحقیق )

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم تحقیق ) دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم تحقیق ) مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت ( فصل دوم تحقیق ) دسته بندی روانشناسی بازدید ها 102…

  • فایل آماده لایه باز فاکتور فروش، فاکتور امانی

    فایل آماده لایه باز فاکتور فروش، فاکتور امانی دریافت فایل آماده لایه باز فاکتور فروش، فاکتور امانی دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 3080 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 دانلود فایل لایه…