مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه

مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه

دریافت

مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوه تولید ناب و سایر شیوه های تولیدی با صنعت خودروسازی گره خورده است و برای توصیف شیوه تولید ناب در این مقاله نیاز به بررسی سه شیوه تولیدی دستس، ناب، انبوه است تابا مقایسه آنها تفاوت و امتیازاتشان معلوم گردد
تولید ناب در واقع یک فلسفه و نگرش است که درصدد حذف و از بین بردن هرفرآیند اضافی از مرحله تهیه مواد اولیه تا تولید و نهایتا فروش است که ارزش اف
دسته بندی
مدیریت
بازدید ها

5
فرمت فایل

doc
حجم فایل

13 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

5

7,700 تومان
مقایسه تولید ناب با تولید دستی و تولید انبوهشاید بهترین راه برای توصیف این سیستم نوین تولید, مقایسه آن با تولید دستی و تولید انبوه باشد. یعنی با دو سیستم دیگری که بشر برای ساختن مصنوعات ابداع کرده است;;. بعد از بیان تفاوتهای تولید دستی, انبوه و ناب در بخشهای مختلف فکر کنم افزودن این قسمتها بد نیست:تفاوت در زنجیره عرضه :وظیفه کارخانه مونتاژ نهایی که مونتاژ قطعات به صورت یک محصول کامل است , تنها پانزده درصد از کل روند تولید را تشکیل می‌دهد . چالشی که شرکتهای مونتاژ نهایی پیوسته با آن روبرو بوده‌اند , عبارت است از هماهنگی بخشیدن به روند عرضه به‌گونه‌ای ‌که سفارشات به موقع , با کیفیت و هزینه پایین به خط مونتاژ نهایی برسند . در سیستم تولید انبوه مساله خرید یا ساخت , ابتدا توسط کارکنان مرکز مهندسی طراحی می‌شود , سپس شرکتهای مذکور طراحیها را در اختیار عرضه‌کنندگان قرار می‌دهند ؛ همچنین تعداد , کیفیت و زمان ارائه را نیز مشخص می‌کنند آنگاه ازعرضه‌کننده‌ها می‌خواهند تا قیمت خود را پیشنهاد دهند ؛ از میان همه شرکتهای داخلی و خارجی که در این مناقصه شرکت کرده‌اند , شرکتی که کمترین قیمت را داده باشد مناقصه را می‌برد . کارخانه ناب , شرکتهای مختلف عرضه‌کننده قطعات را در سطوحی با کارکردهای مختلف سازماندهی می‌کند و به شرکتهای که در هر سطح قرار می‌گیرند , مسئولیتهای مختلفی واگذار می‌کند . مسئولیت عرضه‌کنندگان , نخست آن است که به عنوان بخش مکمل گروه تکوین محصول , در امر تکوین محصول جدید فعالیت کنند . همچنین کارخانه ناب عرضه‌کنندگان رده نخست را تشویق می‌کند تا با یکدیگر درباره بهترکردن مراحل طراحی مشورت کنند . از آنجا که اکثرا هر عرضه‌کننده در یک نوع قطعه تخصص دارد و از این لحاظ با عرضه‌کنندگان دیگر گروه در رقابت نیست , انتقال اطلاعات امری ساده و در عین حال مفید برای همه است . هر عرضه‌کننده رده نخست با عرضه‌کننده رده دومی کار می‌کند و وظیفه ساختن هر جز به این شرکتهای رده دوم داده می‌شود . این شرکتهای عرضه تقریبا مستقل بوده و مونتاژگر ناب در بخشی از سرمایه این شرکتها سهیم است و به صورت بانکدار گروه عرضه‌کنندگانش عمل می‌کند و نیاز مالی آنها را به صورت وام رفع می‌نماید و از نیروی انسانی خود در صورت نیاز شرکتهای عرضه‌کننده به آنها , نیروی متخصص و مدیر قرض می‌دهد . بنابراین مزیت استفاده از تولید ناب برای عرضه‌کنندگان عبارت است از کاهش موجودیها , افزایش جریان نقدینگی , بهبود کیفیت , تسهیل بازاریابی و ; که تمام موارد مذکور منجر به کاهش هزینه‌های شرکتهای عرضه‌کننده می‌شود . تفاوت در طراحی قطعات :روند طراحی در شرکتهای تولید انبوه مرحله‌به‌مرحله , به صورت هرگام در یک زمان آغاز می‌شود . نخست , گروه طراحی محصول در شرکت مونتاژ , طرح کلی مدل جدید را مشخص می‌کند و مدیریت ارشد آن را مورد بررسی قرار می‌دهد ؛ سپس جزئیات محصول طراحی می‌شود و در مرحله بعد نقشه‌های مهندسی دقیق برای قطعه آماده می‌شود و موادی که باید از آن ساخته شود , به طور دقیق تعیین می‌گردد و در این مرحله سازمانهای سازنده این قطعات از طریق مناقصه مشخص می‌شوند ؛ در این مرحله مونتاژگرتولید انبوه یک حد کیفی نیز تعیین می‌کند سپس قیمت , شرایط تحویل و زمان قرارداد مشخص می‌شوند . در این شکل رابطه , مونتاژگر تکیه بر قیمت دارد. بنابراین , رمز اصلی در بردن مناقصه برای عرضه‌کنندگان , دادن یک قیمت پایین برای هر قطعه است . بنابراین عرضه‌کنندگان در ابتدا سعی می‌کنند که قیمتی حتی پایین‌تر از بهای تمام شده بدهند تا مناقصه را ببرند ؛ بعد از آنکه مونتاژگر به آنها وابسته شد به دلایل مختلف و بنابر سنت تعدیل قیمت سالانه که تورم کلی را مدنظر قرار می‌دهد قیمتها را افزایش می‌دهند و اینگونه است که قرارداد آنها به قرارداد پولسازی تبدیل می شود .در تولید ناب عرضه‌کنندگان بر اساس قیمتهایی که می‌دهند انتخاب نمی‌شوند بلکه اساس گزینش آنها سابقه همکاری و تجربه‌ایست که از عملکرد آنها وجود دارد ؛ در این سیستم , ارتباط عرضه‌کنندگان به صورت هرمی‌شکل است که عرضه‌کننده اول طرف اصلی با مونتاژگر است و عرضه‌کنندگان فرعی به صورت سلسله مراتبی با هم ارتباط دارند . عرضه‌کنندگان رده اول پس از شروع روند طراحی دو تا سه سال پیش از تولید , هیاتی را که مهندسان طراح دائم نامیده می‌شوند , به گروه تکوین درشرکت مونتاژ معرفی می‌کنند . هنگامیکه طراحی محصول با همکاری پیوسته مهندسان شرکتهای عرضه‌کننده تکمیل شد , طراحی و مهندسی دقیق‌تر بخشهای متفاوت به متخصصان مربوطه در شرکتهای عرضه‌کننده ارجاع می‌شود . ازین‌رو کل مسئولیت طراحی و ساخت قطعات یک سازه به عهده عرضه‌کننده رده اول است . تفاوت در شیوه‌هایطراحی :تفاوت شیوه‌هایطراحی تولیدکنندگان انبوه و ناب در چهار مورد است :1- رهبری : تولیدکنندگان ناب از نوعی رهبری به نام (شوسا) که تویوتا پیشگام آن بود , استفاده می‌کنند . شوسا رهبر گروهیست که وظیفه آن طراحی و مهندسی محصول جدید و آماده کردن آن برای تولید است . شوسا دارای قدرت بسیاری است او فرایندی را هدایت می‌کند که نیازمند مهارتهای بسیاریست که از عهده یک فرد خارج است . تولیدکنندگان انبوه نیز دارای رهبر گروه تکوین محصول هستند اما در این سیستم رهبر بیشتر یک هماهنگ‌کننده است که وظیفه‌اش متقاعدکردن اعضای گروه برای همکاری است . این رهبر دارای قدرت محدود است . 2- کار گروهی : شوسا گروه کوچکی را برای اجرای تحقیق تکوین محصول گرد هم می‌آورد . اعضای این گروه همه از بخشهای اجرایی شرکت هستند ؛ نظیر بخشهای ارزیابی بازار , طراحی محصول , مهندسی تولید و عملیات کارخانه . البته افراد گروه پیوند خود را با بخشهای اجرایی مربوطه حفظ می‌نمایند اما در طول عمر برنامه , آنها مشخصا تحت فرمان شوسا هستند . در مقابل در بیشتر شرکتهای تولید انبوه , یک تحقیق تکوین شامل افرادیست که برای مدت کوتاهی از بخشهای اجرایی قرض گرفته می‌شوند . همچنین خود تحقیق در طول خط تولید که گستره آن از ابتدا تا انتهای شرکت است , از بخشی به بخش دیگر در حرکت است و در نتیجه در هر بخش افراد متفاوتی روی تحقیق کار می‌کنند .3- ارتباط با یکدیگر : در تولید ناب ارتباط میان اعضا بدین شکل است که اعضای گروه رسما متعهد می‌شوند که دقیقا کاری را انجام دهند که همه اعضای گروه بر سر آن به توافق رسیده‌اند . اما در تولید انبوه اعضای گروه از برخوردهای مستقیم به شدت پرهیز می‌کنند . آنها بر سر تصمیمات مربوط به طراحی , قول‌وقرارهای مبهمی با یکدیگر می گذارند و کاری را تا وقتی انجام می‌دهند که دلیلی علیه آن وجود ندارد . در ابتدای طراحی در سیستم تولید ناب تعداد افراد درگیر در بالاترین میزان خود است ؛ همه متخصصان حاضرند و شوسا رهبری گروه را بر عهده دارد و به میزانی که تحقیق پیش می‌رود از تعداد افراد درگیر کاسته می‌شود . اما در تولید انبوه , در آغاز کار تعداد افراد درگیر در تحقیق کم است و در زمان عرضه محصول به بازار , تعداد مذکور به اوج خود می‌رسد چرا که این افراد اکنون باید مشکلاتی را رفع کنند که باید در آغاز رفع می‌شد و این مشابه دوباره‌کاری در پایان خط تولید است که در نتیجه قیمت محصول افزایش و کیفیت نهایی کاهش می‌یابد. 4 – تکوین همزمان : به علت ارتباط میان طراحان بخشهای مختلف محصول , این امکان فراهم می‌شود تا بخشهای مختلف یک محصول به‌صورت همزمان حرکت کند . به عنوان نمونه در طراحی خودرو , طراح قالب و طراح بدنه با تماس و ارتباطی که با هم دارند این امکان را ایجاد می‌کنند که به طور همزمان بر روی یک تحقیق کار کنند . اما در تولید انبوه چون ارتباطات در حداقل است و اعضای گروه به هم اعتماد کمی دارند و بعضا آنها را رقیب خود می شناسند امکان تکوین همزمان محصول و ارتباط دقیق و پیش بینی از بین می رود . پس این چنین است که روشهای تکوین محصول ناب , همزمان از میزان نیرو و زمان لازم برای ساخت محصول می کاهد و این برخلاف آن فرضهاییست که در تولید انبوه وجود دارد که : من می توانم کار را زودتر تحویل بدهم ولی هزینه اش برای شما بیشترمی شود , یا توهم : کیفیت پر هزینه‌تر است . تفاوت در طرز کار کارخانه :اوهنو , سیستم کانبان را ایجاد کرد که در یک گام تنها قطعاتی ساخته می‌شوند که می‌باید در گام بعدی فورا عرضه شوند . به این ترتیب کانتینرهای قطعات را به محل استفاده حمل می‌کنند , هنگامیکه بار یک کانتینر تماما استفاده شد , به محل ارسال باز می‌گردد و بازگشت آن علامتیست برای ساخت قطعات جدید .طبق این ایده موجودی انبار در کار نیست و اگر تولید یک قطعه با اشکال مواجه شود کل خط تولید متوقف می شود . همین امر از نقطه‌نظر اوهنو نقطه قوت این ایده بود , چراکه در صورت تحقق این ایده همه شبکه‌هایی که تدوام تولید را ضمانت می‌کرد , از میان می‌رفت . در خط مونتاژ نهایی قطعات به طور پیوسته عرضه می‌شوند و تقسیم کار متوازن است و وقتی کارگری با قطعه معیوب مواجه می‌شود آنرا به دقت برچسب می‌زند و به محوطه کنترل کیفی می‌فرستد تا قطعه جانشین آن را دریافت کند . کارگران کنترل کیفی , چراهای پنجگانه را در مورد قطعه معیوب اعمال می‌کنند تا رسیدن به منشا اصلی آن , تا علت‌یابی شده و دیگر روی ندهد . در سیستم تولید انبوه , فقط مدیران ارشد می‌توانند خط تولید را متوقف کنند و خط غالبا بدلیل مشکلات مربوط به ماشین‌آلات و عدم ارائه قطعات متوقف می‌شود ؛ اما در سیستم تولید ناب هر کارگری می‌تواند خط تولید را متوقف کند و جالب اینجاست که در این سیستم تقریبا هیچگاه خط تولید نمی‌ایستد چرا که مشکلات از پیش رفع می‌شود و هیچگاه یک مشکل برای بار دوم روی نمی‌دهد. در واقع , توجه پیوسته به مشکلات و ممانعت از بروز آنها بیشتر دلایلی را که منجر به باز ایستادن خط می شود را از بین می‌برد. تفاوت در رفتار با مشتری :در سیستم تولید انبوه فورد , چون تنوع محصول کم بود و چون مالک خودرو از عهده بیشتر تعمیرات آن برمی‌آمد , وظیفه فروشنده این بود که آنقدر خودرو و قطعات یدکی دراختیار داشته باشد که بتواند متناسب با تقاضای مشتری عرضه کند . رابطه کارخانه و فروشنده رابطه‌ای زورمدارانه بود , به این مفهوم که کارخانه سعی می‌کرد برای هموار کردن تولید , خودروهایش را به فروشنده تحمیل کند و رابطه فروشنده و خریدار نیز به همان اندازه زورمندانه بود , چرا که فروشنده برای آنکه عرضه و تقاضا را با هم تطبیق دهد قیمتها را طوری تغییر می‌داد که بیشترین سود را کسب کند . در این سیستم فروش , هیچ تعهد درازمدتی از سوی طرفین نبود و همه برای آنکه فرصت چانه زدن را بیشتر کنند , اطلاعات خود را مخفی می‌کنند و فروشنده اطلاعات درستی درباره محصول نمی‌دهد و مشتری نیز خواسته‌های حقیقی‌ خود را مطرح نمی‌کند و بدین ترتیب در دراز مدت همگی ضرر می بینند . اما در سیستم فروش تویوتا , این شرکت شبکه ای از توزیع کنندگان دارد که برخی مستقل و در برخی تویوتا مبلغ کوچکی سرمایه‌گذاری کرده است . این فروشندگان ابداع‌گر مجموعه جدیدی از روشها شدند که تویوتا آن را فروش فعال (Aggressive Selling)نامید. ایده اصلی فروش فعال , ایجاد رابطه درازمدت و در حقیقت مادام‌ا‌لعمری بود میان شرکت مونتاژگر , فروشنده و خریدار ؛ این رابطه به این صورت ایجاد می‌شد که فروشنده جزئی از سیستم تولید و خریدار جزئی از روند تکوین محصول گردد ؛ فروشنده جزئی از سیستم تولید شد به این صورت که تویوتا بتدریج تولید را برای خریداران ناشناخته متوقف کرد و به جای آن سیستم ساخت سفارشی را قرار داد . یک سیستم کانبان دیگری که در آن فروشنده نخستین گام حرکت بود , او سفارشات مربوط به خودروهای پیش‌فروش شده را به کارخانه می‌فرستاد تا طی دو یا سه هفته به مشتریان عرضه گردد . همچنین در این سیستم موجودی به اندازه دو یا سه هفته بیشتر نیست و درچنین شرایطی هزینه‌های نگهداری محصول تکمیل شده کاهش می یابد ؛ در این سیستم , فروشنده با مراجعه مستقیم به مشتری , یک پایگاه اطلاعاتی ایجاد می‌کند که اطلاعات مربوط به خانواده‌ها و اولویتهای آنان را تشکیل می‌دهد و بدین‌ترتیب شرکت انرژی خود را صرف کسانی می‌کند که احتمال خرید آنها بیشتر است و این چنین است که اگرتولیدکننده ناب نتواند چیزی را بسازد که مشتری می خواهد, آنگاه همه تنوعی که تولید ناب ممکن می‌کند , بیهوده است . اما در سیستم تولید انبوه نیازهای کارخانه در درجه اول اهمیت است . درواقع فروشنده و خریدار باید خود را با کارخانه سازگار کنند . رابطه بخش بازاریابی و فروشندگان نوعا زورمدارانه است , زیرا بخش بازاریابی وظیفه خود می داند اطمینان یابد که میزان فروش فروشندگان آن قدر هست که کارخانه بتواند میزان تولید خود را ثابت نگه دارد . فعالیت کلیدی بخش فروش آن است که با تردستی , فروشنده و مصرف کننده را چنان برانگیزاند که همه خودروهایش فروش رود . در این سیستم مهارتهای فروشنده در این نیست که اطلاعات را به طراحان محصول برگرداند , بلکه در مجاب کردن مشتری است . به همین دلیل بازخورد قوی برای انتقال نیازهای مشتری از طرف فروشنده به کارخانه وجود ندارد . همچنین فروشنده قصد دارد معامله را هرچه زودتر قطعی کند وبرای رسیدن به هدفش اطلاعات کمی درباره محصول به مشتری می‌دهد و وقتی معامله صورت گرفت , فروشنده دیگر کاری با مشتری ندارد . سیستم فروش ناب , سعی در ایجاد وفاداری مادام‌العمر در مشتری دارد و همیشه نگران سهم بازار خود است و سعی می‌کند حتی یک مشتری را از دست ندهد . این سیستم , فعال است , نه منفعل و فروشنده مراجعه مستقیم به مشتری می‌کند . وقتی که سرعت فروش کم است , نیروهای فروش ساعت بیشتری کار می‌کنند و وقتی فروش از یک سطحی پایینتر بیاید که کارخانه سفارش کافی برای ادامه فعالیت ندارد , کارمندان تولید به سیستم فروش منتقل می‌شوند . بنابراین مشتری در نظر این سیستم تولید جز مکمل روند تولید است .از ایراداتی که به این سیستم فروش گرفته می شود هزینه‌های بالای آن است اما شرکتهای ژاپنی کاملا از هزینه‌های سیستم خود آگاهند و استدلال آنها چنین است که اگر کارکرد فروش ناب همچون کارکرد فروش در تولید انبوه باشد , همه هزینه‌هایی که برای ناب شدن تولید صرف می شود , بی‌معنی می شود . تولیدصنعت

  • پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983)

    پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) دریافت پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 118 فرمت فایل docx حجم فایل…

  • دانلودپاوورپوینت برجسته بینی در تفسیر عکسهای هوایی+تصویرمختلف

    دانلودپاوورپوینت برجسته بینی در تفسیر عکسهای هوایی+تصویرمختلف دریافت دانلودپاوورپوینت برجسته بینی در تفسیر عکسهای هوایی+تصویرمختلف دانلودپاوورپوینت برجسته بینی در تفسیر عکسهای هواییتصویرمختلف بسیار عالی تدوین جهت تدریس ،ارائه و آزمون دسته بندی عمران و نقشه کشی بازدید ها 154 فرمت…

  • خانه بروجردی ها

    خانه بروجردی ها دریافت خانه بروجردی ها Borujerdis House دسته بندی معماری بازدید ها 197 فرمت فایل pdf حجم فایل 5.605 مگا بایت تعداد صفحات فایل 8 9,900 تومان   تصاویر خانه بروجردیها نقشه اتوکدی (پلان،برش ونما) توضیحات در باره…

  • پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی (جلد اول) تالیف شرودر و همکاران ترجمه پارسائیان با موضوع ارائه تئوری حسابداری

    پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی (جلد اول) تالیف شرودر و همکاران ترجمه پارسائیان با موضوع ارائه تئوری حسابداری دریافت پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی (جلد اول) تالیف شرودر و همکاران ترجمه پارسائیان با موضوع ارائه تئوری…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری سلامت عمومی و تعارض کار خانواده

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری سلامت عمومی و تعارض کار خانواده دریافت پیشینه تحقیق و مبانی نظری سلامت عمومی و تعارض کار خانواده دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 109 کیلوبایت تعداد صفحات فایل:…

  • فایل اتوکد پلان معماری طبقه دوبلکس منزل مسکونی 3 طبقه با مبلمان و اندازه گذاری کامل قابل ویرایش

    فایل اتوکد پلان معماری طبقه دوبلکس منزل مسکونی 3 طبقه با مبلمان و اندازه گذاری کامل قابل ویرایش دریافت فایل اتوکد پلان معماری طبقه دوبلکس منزل مسکونی 3 طبقه با مبلمان و اندازه گذاری کامل قابل ویرایش نام فایل پلان…

  • تحلیل پایداری زمان-محدود شبکه­ های عصبی مرتبه کسری تاخیردار

    تحلیل پایداری زمان-محدود شبکه­ های عصبی مرتبه کسری تاخیردار دریافت تحلیل پایداری زمان-محدود شبکه­ های عصبی مرتبه کسری تاخیردار شبکه­ های عصبی مرتبه کسری؛ نقطه تعادل؛ وجود؛ منحصر به فرد بودن؛ پایداری زمان محدود دسته بندی مقالات ترجمه شده isi…

  • جزوه درس استاتیک

    جزوه درس استاتیک دریافت جزوه درس استاتیک دسته: جزوه های درسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 4946 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 جزوه درس استاتیک قیمت فایل فقط 11,000 تومان جزوه درس استاتیک قیمت فایل فقط 11,000 تومان…

  • مقاله ISSR (تكرارها توالی سادۀ اینتر) به عنوان نشانگرهای ژنتیكی در Noctuids(Lepidoptera

    مقاله ISSR (تكرارها توالی سادۀ اینتر) به عنوان نشانگرهای ژنتیكی در Noctuids(Lepidoptera دریافت مقاله ISSR (تكرارها توالی سادۀ اینتر) به عنوان نشانگرهای ژنتیكی در Noctuids(Lepidoptera ISSR (تكرارها توالی سادۀ اینتر) به عنوان نشانگرهای ژنتیكی در Noctuids(Lepidoptera) شناسایی ریزماهواره ها در…

  • تحقیق کارآفرینی کارخانه ی ملامین نی ریز

    تحقیق کارآفرینی کارخانه ی ملامین نی ریز دریافت تحقیق کارآفرینی کارخانه ی ملامین نی ریز تحقیق کارآفرینی کارخانه ی ملامین نی ریز در 15 صفحه ورد قابل ویرایش دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 20 فرمت فایل…

  • بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور

    بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور دریافت بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 183 کیلوبایت تعداد…

  • مقاله پاورپوینت عملیات خاکی رشته عمران

    مقاله پاورپوینت عملیات خاکی رشته عمران دریافت مقاله پاورپوینت عملیات خاکی رشته عمران مقاله پاورپوینت عملیات خاکی رشته عمران دسته بندی عمران و نقشه کشی بازدید ها 663 فرمت فایل ppt حجم فایل 1.204 مگا بایت تعداد صفحات فایل 35…

  • طرح لایه باز کارت ویزیت شرکت 50

    طرح لایه باز کارت ویزیت شرکت 50 دریافت طرح لایه باز کارت ویزیت شرکت 50 دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 2994 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 طرح لایه بازکارت ویزیت شرکت…

  • مبانی نظری و پیشینه تاثیر وام های خوداشتغالی در ایجاد فرصت های شغلی در نواحی روستایی

    مبانی نظری و پیشینه تاثیر وام های خوداشتغالی در ایجاد فرصت های شغلی در نواحی روستایی دریافت مبانی نظری و پیشینه تاثیر وام های خوداشتغالی در ایجاد فرصت های شغلی در نواحی روستایی دسته: جغرافیا بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx…

  • تحقیق آمار - صنعت در روستا در ایران

    تحقیق آمار - صنعت در روستا در ایران دریافت تحقیق آمار - صنعت در روستا در ایران حركت به سوی استقلال و خودكفایی كشور با تلاش در جهت بهبود وضع اجتماعی و اقتصادی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه…

  • كامپیوتر - كوانتم

    كامپیوتر - كوانتم دریافت كامپیوتر - كوانتم كامپیوتر كوانتم دسته بندی کامپیوتر بازدید ها 109 فرمت فایل doc حجم فایل 69 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 57 15,400 تومان چرا كامپیوتر كوانتومی مطالعه می‌شود؟ كامپیوتر كوانتوم: ساختار كامپیوترهای كوانتوم: كامپیوترهای…

  • سازوكار فعالیت های بیمه ای

    سازوكار فعالیت های بیمه ای دریافت سازوكار فعالیت های بیمه ای دسته: بیمه بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 21 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 كاهش نرخ بیكاری نیروی انسانی در كشورهای مختلف و از جمله در كشورهای ما…

  • تحقیق درباره سن مسئولیت کیفری در حقوق اسلام

    تحقیق درباره سن مسئولیت کیفری در حقوق اسلام دریافت تحقیق درباره سن مسئولیت کیفری در حقوق اسلام دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 30 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 19 مقاله درباره سن مسئولیت كیفری در حقوق اسلام…

  • مبانی نظری مفهوم روش عقلانی- عاطفی- رفتاری (REBT)

    مبانی نظری مفهوم روش عقلانی- عاطفی- رفتاری (REBT) دریافت مبانی نظری مفهوم روش عقلانی- عاطفی- رفتاری (REBT) دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 76 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 47 پیشینه ومبانی نظری پژوهش مفهوم روش عقلانی…

  • پاورپوینت معماری دیکانستراکشن

    پاورپوینت معماری دیکانستراکشن دریافت پاورپوینت معماری دیکانستراکشن دسته: شهرسازی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 5050 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 معماری دیکانستراکشن فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی در 27 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس میباشد…

  • ادبیات و پیشینه تحقیق بازار سرمایه

    ادبیات و پیشینه تحقیق بازار سرمایه دریافت ادبیات و پیشینه تحقیق بازار سرمایه دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 273 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50 ادبیـات و پیـشینه تحقیـق بازار سرمایه قیمت فایل فقط…

  • پرسشنامه نگرش حرفه ای

    پرسشنامه نگرش حرفه ای دریافت پرسشنامه نگرش حرفه ای پرسشنامه نگرش حرفه ای دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 120 فرمت فایل docx حجم فایل 9 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 2 8,030 تومان پرسشنامه نگرش حرفه ای پایایی و…

  • دانلود پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت

    دانلود پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت دریافت دانلود پاورپوینت الگوبرداری سازه ای از طبیعت این پاورپوینت در 31 اسلاید می باشد خلاصه ای از اسلایدها بصورت تصویری در لینک زیر ارائه شده است دسته بندی معماری بازدید ها 134…

  • مبانی نظری درباره هوش هیجانی

    مبانی نظری درباره هوش هیجانی دریافت مبانی نظری درباره هوش هیجانی مبانی نظری درباره هوش هیجانی دسته بندی مدیریت بازدید ها 264 فرمت فایل doc حجم فایل 62 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 50 29,700 تومان توضیحات: فصل دوم تحقیق…

  • مقاله آموزشی جنگ خیبر

    مقاله آموزشی جنگ خیبر دریافت مقاله آموزشی جنگ خیبر با فاصله ای اندك از بازگشت پیامبر (ص) از حدیبیه، پیامبر بر آن شدند كه سرنوشت مهم ترین پایگاه یهود را رقم زنند یهود در هر شكست به خیبر دل خوش…

  • فایل اتوکد پلان معماری طبقه دوم منزل مسکونی با مبلمان کامل قابل ویرایش

    فایل اتوکد پلان معماری طبقه دوم منزل مسکونی با مبلمان کامل قابل ویرایش دریافت فایل اتوکد پلان معماری طبقه دوم منزل مسکونی با مبلمان کامل قابل ویرایش نام فایل پلان معماری فرمت dwg (اتوکد ۲۰۰۷ و بالاتر) دسته بندی معماری…

  • دانلود سیستم اطلاعات مدیریت 14 ص

    دانلود سیستم اطلاعات مدیریت 14 ص دریافت دانلود سیستم اطلاعات مدیریت 14 ص دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 20 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 دانلود سیستم اطلاعات مدیریت 14 ص تحقیق سیستم اطلاعات مدیریت 14 ص…

  • دانلود چگونه مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز را بر طرف کنم

    دانلود چگونه مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز را بر طرف کنم دریافت دانلود چگونه مشکلات اخلاقی رفتاری دانش آموز را بر طرف کنم دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 37 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 26 دانلودچگونه…

  • پاورپوینت شاخص های بازار سهام (ویژه ارائه کلاسی درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری)

    پاورپوینت شاخص های بازار سهام (ویژه ارائه کلاسی درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری) دریافت پاورپوینت شاخص های بازار سهام (ویژه ارائه کلاسی درسهای تصمیم گیری در مسائل مالی و مدیریت سرمایه گذاری) دسته: حسابداری بازدید:…

  • دانلود تحقیق نفقه 41 ص

    دانلود تحقیق نفقه 41 ص دریافت دانلود تحقیق نفقه 41 ص دسته: حقوق بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 40 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 42 دانلود نفقه 41 ص تحقیق نفقه 41 ص مقاله نفقه 41 ص نفقه 41…

  • دانلودفایل Word پژوهش مراحل تحلیل دینامیکی شاتون

    دانلودفایل Word پژوهش مراحل تحلیل دینامیکی شاتون دریافت دانلودفایل Word پژوهش مراحل تحلیل دینامیکی شاتون دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 1872 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 79 عنوان کامل بررسی مراحل تحلیل دینامیکی شاتون به روش اجزای…

  • پاورپوینت اعتیاد

    پاورپوینت اعتیاد دریافت پاورپوینت اعتیاد دسته: عمومی بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 380 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 8 8 اسلاید قابل ویرایش قیمت فایل فقط 7,700 تومان پاورپوینت درباره اعتیاد 8 اسلاید قابل ویرایش قیمت فایل فقط 7,700…

  • بررسی طراحی و ساخت دستگاه کنترل اتوماتیک دمای ترانسهای صنعتی و کوره ها

    بررسی طراحی و ساخت دستگاه کنترل اتوماتیک دمای ترانسهای صنعتی و کوره ها دریافت بررسی طراحی و ساخت دستگاه کنترل اتوماتیک دمای ترانسهای صنعتی و کوره ها دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 154 کیلوبایت تعداد صفحات…

  • تحقیق حقوق مردم در زمان هخامنشیان

    تحقیق حقوق مردم در زمان هخامنشیان دریافت تحقیق حقوق مردم در زمان هخامنشیان در حدود سال ۱۲۸۵ خورشیدی (۱۸۷۹۱۸۸۲)به هنگام کاوشها در بابل در میان رودان (بین النهرین)، باستان شناس ایرانی، هرمز رسام یک استوانهٔ سفالین کوچک از گل پخته…

  • پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده

    پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده دریافت پاورپوینت الگوریتم تحمل پذیر جهت ایجاد انحصار متقابل توزیع شده دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 3832 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 دانلود پاورپوینت…