گزارش کاراموزی كارخانه ایمن خودرو شرق
گزارش کاراموزی كارخانه ایمن خودرو شرق گزارش کاراموزی كارخانه ایمن خودرو شرق در 36 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی
کارآموزی
بازدید ها
130
فرمت فایل
doc
حجم فایل
227 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل
36
9,900 تومان
گزارش کاراموزی كارخانه ایمن خودرو شرق در 36 صفحه ورد قابل ویرایش دینامهابه منظور تأمین انرژی مورد نیاز موتور استارتر جهت سیستمهای جرقه و سوخت رسانی انژكتوری و همچنین به واحد كنترل الكترونیكی (ECU) جهت كنترل تجهیزات الكترونیكی، سیستم روشنایی و نیز سیستمهای ایمنی و رفاهی خودرو، خودروهای موتوری نیازمند دینامی جهت تأمین مناسب منبع انرژی میباشند. این انرژی بایستی در تمامی زمانها در دسترس بوده و قابلیت استفاده و دسترسی در شب و روز را داشته باشد.اصول طراحی دیناماولویتهای زیر در رابطه با طراحی دینام از اهمیت خاصی برخوردار است: نوع خودرو و شرایط عملكردی مربوطه محدوده سرعت موتوری كه دینام باید با آن مورد بهرهبرداری قرار گیرد ولتاژ باتری سیستم الكتریكی خودرو الزامات بارهایی كه متصل خواهد شد (از نظر قدرت) بارهای محیطی وارده به دینام (گرما، آلودگی، رطوبت) عمر مفید استاندارد ابعاد و فضای نصبالزاماتی كه بایستی در دینام رعایت گردد با توجه به كاربرد و معیارهای ذكر شده فوق بسیار متغیر است. از لحاظ بازده اقتصادی نیز معیار با توجه به زمینه كاربرد تغییر مییابد. به همین علت طراحی دینامی كه تمامی الزامات را رعایت نماید بسیار نامحتمل میباشد. زمینههای مختلف كاربرد و محدوده قدرتی اتومبیلها و موتورهای آنها باعث توسعه مدلهای پایهای شده است. اصول كار دینامتئوری القاء الكترومغناطیسمیدانید كه هرگاه یك سیم هادی را در میدان مغناطیسی بهگونهای حركت دهیم كه خطوط قوای مغناطیسی را قطع نماید، نیروی محركهای در آن القا میشود كه میتوان آن را توسط یك میلیآمپر مشاهده نمود. در صورتیكه جهت حركت هادی عوض شود، جهت جریان نیز عوض میشود كه در این صورت انحراف عقربه نیز عوض میشود.نكته 1: اگر سیم هادی به موازات خط قوا حركت كند، هیچگونه نیروی محركهای در آن ایجاد نمیشود كه در این صورت عقربه آمپرمتر نیز هیچ حركتی نخواهد كرد. به عبارتی میتوان گفت كه نیروی محركه القایی تولید شده با تعداد خطوط قوایی كه توسط هادی قطع میشود، متناسب است.نكته 2: هرگاه یك الكترون از یك سیم هادی در مسیر عمود بر جهت میدان مغناطیسی حركت نماید، نیرویی بر آن وارد میشود كه امتداد این نیرو به جهت حركت هادی و نیز جهت میدان بستگی دارد.نكته 3: جهت نیروی ایجاد شده طبق قانون دست چپ مشخص میشود به طوریكه هرگاه سه انگشت شست، سبابه و وسطی دست چپ را همانند سه محور عمود بر هم طوری بگیریم كه شست در جهت حركت و انگشت وسطی جهت میدان و انگشت سبابه، جهت نیروی محركه القایی و جریان حاصل از آن را نشان میدهد. اطلاعات الكتریكی و ابعاداندازه و ابعاد خودرو برای تعیین میزان بازده خروجی مورد نیاز دینام اهمیتی ندارد. مشخصات خروجی دینام مورد نظر تابعی است از تجهیزات الكتریكی نصب شده بر روی خودرو.انتخاب دینام با توجه به شرایط زیر صورت میپذیرد: ولتاژ دینام (v 28/v 14) خروجی قدرت به عنوان تابعی از ولتاژ جریان در محدوده سرعت دوران موتور حداكثر جریان سرعتی كه پس از آغاز به كار موتور و افزایش دور آن، دینام برای مرتبه اول شروع به تولید و تحویل جریان میكند.با توجه به اطلاعات الكتریكی و ساختار الكتریكی، ابعاد دینام مشخص شده و اندازه، ابعاد مختلف دینام با حروف و افزایش ترتیب آن مشخص میگردد. یكی دیگر از مشخصات مهم و كاربردی سیستم مورد استفاده دینام یا روتور میباشد (همانند دینامهای نوع Claw – pole) كه بعنوان یك دینام كم حجم با دیود كم حجم و روتوری كه دارای قطب برآمدهای میباشد و یا بدون سیمپیچ میباشد. این مشخصات توسط اعداد یا حروف شناسایی میگردد. علاوه بر این انواع دینام با یك كد مشخص میشوند. سایر تغییرات نیز با توجه به نوع و نحوه نصب، شكل و ساختار پولی و اتصالات الكتریكی امكانپذیر خواهد بود.انواع دینام دینامهای نوع Claw – pole با رینگهای كلكتور دینامهای یكپارچه دیودی LIT دینامهای یكپارچه استاندارد G1، K1 و N1 دینامهای یكپارچه دیودی نوع T1 دینامهای یكپارچه دیودی نوع DT1 دینامهای یكپارچه نوع LIC دینامهای یكپارچه نوع B (LIC-B) دینامهای یكپارچه نوع E و P (LI-P و LI-E) دینامهای یكپارچه نوع X (LI-X) دینامهای دارای روتور بدون سیمپیچ و حلقههای كلكتور دینامهای یكپارچه دیودی نوع N3 دینامهای یكپارچه خنكشونده توسط سیال و بدون سیمپیچ روتور (LIF) دینامهای حلقه كلكتوری قطب برجسته نوع U2لیست قطعات بكار رفته شده (Part List)1. بدنه2. شافت3. آرمیچر4. بالشتك5. كاسهنمد6. قاب7. بوش8. پولی9. قرقر واشر مهره اصول اقتصادی حركت در عملیات خط فرضی مونتاژ دینام استفاده از حركت متقارن دست ها ایجاد فضای مناسب جهت نشستن كارگران روی میز و رعایت اصول آنتروپومتری رعایت اصول ارگونومیكی در محیط كار و میزكاری ایجاد محل ثابت برای كلیه ابزار و ایستگاه های كاری و در نظر گرفتن ترتیب و تقدم و تاخر در خط مونتاژ قرار گرفتن قطعات پیش مونتاژ در ناحیه نرمال دست ها استفاده از جیگ و فیكسچر در میز كاری رنگ كردن محیط كار و ایجاد شادابی و روحیه بیشتر در كاركنانطراحی میز كاریمیز كاری را میتوان بهگونهای طراحی كرد كه در سمت چپ اپراتور نقاله قرار گیرد بهطوریكه اپراتور بدون نیاز به خم شدن بتواند با دو دست دو بدنه اصلی دینام را از روی نقاله بردارد و روی دو فیكسچر كه بر روی میز كار قرار گرفته است جای دهد. در بالای این میز كاری طبقهای قرار گرفته بهطوریكه این طبقه در ناحیه نرمال دستها میباشد و دو جعبه از شافتها روی آن قرار میدهیم. كه اپراتور هنگام كار زمانی كه بدنه اصلی را روی فیكسچر قرار داد بتواند با دو دست، دو شافت را بردارد و روی بدنه اصلی میگذارد. گزارش 3مقدمهدر راستای عملیاتی كردن آموختههای درس ارزیابی كار و زمان، ما سه نفر پس از تكمیل یك گروه تحقیقاتی كار خود را بر روی تحقیقای در رابطه با كمربند ایمنی خودرو آغاز نمودیم. كارخانه مد نظر ما، كارخانه ایمن خودرو شرق بود. مراحل تكمیل این تحقیق طی 5 جلسه بازدید انجام گردید كه دو جلسه ابتدایی آن مربوط به نمودارهای OPC، مونتاژ و تقدم و تأخر بود و سه جلسه دیگر مربوط به زمانسنجی خط مونتاژ. شایان به ذكر است كه وجود واحد صنایع مستقل در این كارخانه مسیری هموارتر را برای ما فراهم نمود. پس از پایان یافتن مراحل بازدید و تكمیل اطلاعات مورد نیاز طی 6 جلسه درونگروهی اطلاعات بدست آمده سازماندهی و در قالب جداول و نمودارهای مورد نیاز فراهم آمده است كه نتیجه حاصل در قالب این تحقیق خدمت جنابعالی ارائه شده است. با امید به آنكه خواستههای مد نظر شما فراهم آمده باشد.معرفی شركت و تاریخچه آناین شركت تحت پوشش شركت قطعات اتومبیل ایران با هدف تولید كمربند ایمنی به عنوان یكی از شركتهای تولید كننده قطعات خودرو در اردیبهشت ماه سال 1376 تحت شماره 11875 به ثبت رسیده است و در كیلومتر 12 بزرگراه آسیایی مشهد واقع گردیده و دارای زمینی به وسعت بیش از 7000 متر مربع و حدود 2800 متر مربع زیربنا شامل قسمتهای سالن مونتاژ، قطعهسازی، قالبسازی، آزمایشگاه، انبار و واحدهای اداری، تولید، تضمین كیفیت، صنایع و بهرهوری، مهندسی، بازرگانی و مالی میباشد. این شركت هماكنون بالغ بر 250 نفر پرسنل دارد.شركت ایمن خودرو با توجه به اهداف تعیین شده توسط هیئت مدیره ابتدا مونتاژ كمربند ایمنی پژو 405 را آغاز كرد و به تبع آن موفق به اخذ پروانه بهرهبرداری به شماره 35018 در مورخه 9/8/1377 گردید. پس از مطالعات انجام شده در این راستا، خط مونتاژ شركت اتولیو فرانسه از كشور اسلوانی خریداری و ابتدا 18000 عدد كمربند پژو 405 به صورت CBU را از كشور تایوان وارد و پس از بستهبندی به سابكو ارسال نمود. سپس این روند را با ورود قطعات CKD كمربند پژو به میزان 30000 عدد از كشور تایوان و مونتاژ آن در سالهای 77- 76 ادامه داد. در آغاز سال 78 تحقیق داخلی شدن قطعات شروع گردید و به روش مهندسی معكوس كلیه قطعات كمربند ایمنی با طراحی و ساخت ابزارهای مورد نظر به تولید داخل رسید. این شركت در راستای سیستم ارتقای كیفیت در سال 78 موفق به اخذ گواهینامه ISO9002 از مؤسسه RWTUV ایران گردید.كه با اجرای این استاندارد بستر لازم جهت دریافت گواهینامههای كیفیتی برتر ایجاد و در سال 1380 موفق به دریافت گواهینامه تحقیق و توسعه (R&D) از وزارت صنایع و معادن گردید.سایر دستاوردها:ü دریافت گرید B از شركت سابكو در سال 1381 (شركت طراحی و مهندسی و تأمین قطعات خودرو)ü دریافت گرید B از شركت سازه گستر (تأمین كننده قطعات شركت سایپا)ü بهینهسازی آزمایشگاه شركت با پیادهسازی سیستم كیفیت ISO/IEC17025ü گواهینامه اكرودیته آزمایشگاهواحد صنایع و برنامهریزیكارشناس مهندسی صنایع و بهره وریk حضور مرتب در محل كار و برنامهریزی به منظور اجرای وظایف محمولهk بررسی روشهای حملونقل جاری مواد و محصول، ابزار و وسایل كاری، ارائه پیشنهادات لازم به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت و روشهای موجود و پیشگیری از حمل و نقل های اضافیk تعیین وتدوین جداول توانایی عملی ، كار دستگاههـا وماشیـن آلاتk تهیه وتنظیم آمار مربوط به كاركرد وتوقفات دستگاهها و ماشین آلات،كاركرد پرسنل و تولید نفر ساعت، زمان لازم جهت تولید یك واحد محصول وضایعات محصول به منظور تشخیص وتعیین انحراف از برنامه پیشبینی شده واستـانـداردهـای تعیین شده و بررسی علل وجودی آنهاk بررسی ظرفیتهای تولیدی شركت و امكانات موجود شامل ماشین آلات، نیروی انسانی، فضاهای تولید و منابع مالی و تطابق آنهـا بـا نیاز شركتk انجام مطالعات كار وزمان سنجی، تجزیه و تحلیل و بهبود و بهسازی سیستمهـا و روشهـا در قـالب طرحهـا و گزارشات توجیهیk انجام مطالعات مربوط به افزایش بهرهوری و همكاری تهیه و تدوین روشهای اجرایی آن در مواعد تعیین شده و تلاش جهت بهبود مستمر روشهاk انجام اقدامات لازم در جهت اجرای تحقیقهای توسعه شركت به منظور افزایش ظرفیت تولید شركتk همكاری و مشاركت در سازمان به منظور افزایش بهرهوری با نظارت مدیر برنامهریزی و صنایعk بررسی علل ناهماهنگیهای موجود درخطوط تولید، شناسایی تنگناهای خطوط تولید، ارزیابی مواد لازم، پیگیری رفـع اشكالات از طریق برنامهریزی اضطراری و ارائه طریق نسبت به رفع تنگناها و بالانس كردن خطوط تولیدیk مشاركت در تهیه و تدوین سیستمهای تشویق و یا كاربردی براساس استانداردهای تولیدی تدوین شدهk نظارت وهمكاری در تهیه وتنظیم پرونده و جمعآوری و بروزسازی اطلاعات لازم درخصوص امور مربوط به پست سازمانی طبق دستورالعمل تعیین شدهk همكاری در انجام برنامهریزی سالانه و ماهانه تولید با توجه به ظرفیتهای تولید و موجودی مواداولیهk همكاری در طراحی، استقرار و یا تجدید نظر در لیاوت شركتk كنترل منظم و تجدید نظر در استانداردهای خطوط و محصولات در صورت لزومk همكاری در ارزیابی اقتصادی طرحهاk بررسی چگونگی استقرار كاركنان و ارائه پیشنهادات اصلاحی در جهت اصلاح مستمر آرگونومی، حـركـتسنجی و بهینـهسـازی روشهای تولید وغیرهk كنترل تحقیقهای تعریف شده در شركت و ارائه گزارشهای لازم در این خصوص با نظارت مدیر برنامهریزی و صنایعk تنظیم لیست مورد نیاز از تحقیقهای در جریان و كدبندی آنها به شیوه تعیین شدهk استفاده از وسایل حفاظت فردیk رعایت مسائل بهداشت فردی و عمومی در محل كارk تفكیك انواع زبالهها و ریختن در محلهای مشخصk همكاری لازم جهت انجام آزمایشهای ادواری جهت پیشگیری و كنترل بیماریهاk رعایت اصولكاری و توجه به علائم هشداری مسائل ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطیk رعایت 5Sk همكاری و رعایت و اجرا كلیه روشها و دستورالعملهای جاری و آییننامهها در سیستم مدیریت یكپارچه كیفیت و آزمایشگاهk صرفهجویی در مصرف آب، برق و كاغذk شركت در برنامههای انجام معاینات دورهایk اعلام نواقص و عوامل بالقوه آسیبرسان ایمنی و بهداشتی و زیستمحیطی در موارد نشتی و سایر مواردk انجام سایر وظایف محوله مرتبط به پست سازمانی مورد تصدی گزارش کاراموزی كارخانه ایمن خودرو شرقکاراموزی كارخانه ایمن خودرو شرقکارورزی كارخانه ایمن خودرو شرقدانلود گزارش کارآموزی كارخانه ایمن خودرو شرقكارخانه ایمن خودرو شرقكارخانهایمن خودرو شرق