گزارش کاراموزی مركز تحقیقات ایران خودرو

گزارش کاراموزی مركز تحقیقات ایران خودرو

دریافت

گزارش کاراموزی مركز تحقیقات ایران خودرو گزارش کاراموزی مركز تحقیقات ایران خودرو در 62 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی
کارآموزی
بازدید ها

127
فرمت فایل

doc
حجم فایل

124 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

62

9,900 تومان
گزارش کاراموزی مركز تحقیقات ایران خودرو در 62 صفحه ورد قابل ویرایش فهرست مطالبعناوین                                                                                                  صفحهمقدمه                                                                                                      1اهم ویژگیهای صنعت خودرو                                                            3واحد مهندسی خودرو                                                                                   3واحد CNG                                                                                             5برسی عملکرد آلایندگی، مصرف سوخت در انواع مختلف خودروهای گاز طبیعی سوز      5خودروهای گاز طبیعی سوز                                                                            6رفتارهای موتورهای گازسوزاشتعال جرقه ای                                                      7موتورهای گازسوز دوسوختی توام                                                                   9نتیجه گیری                                                                                              10  جدول (1)                                                                                                          12          وضعیت صنعت خودرو در ایران                                                                     13-صنعت خودرو قبل از انقلاب                                                                       13-صنعت خودرو پس از پیروزی انقلاب                                                            14تولید در سال 1379                                                                                  16وضعیت صنعت قطعه سازی                                                                          17      واحد بدنه سازی( بخش لیزر)                                                                           18         طرز کار دستگاه                                                                                        19         انواع لیزر                                                                                                 20         دی اکسید کربن                                                                                         20         اصول عملیات                                                                                           20         مشخصات بازده لیزرهای دی اکسید کربن مشخصات زمانی                      20                                                                                                                                                            مشخصات مکانی                                                                                               21         انواع قابل استفاده                                                                                       21         آزمایشگاه تست DSD                                                                                  22         تست ترمز                                                                                                22         مجموعه تست های Subjective ترمز                                                          23         مجموعه تست های Objective                                                                   23         مجموعه تست های Subjective ترمز دستی                                                   23      آزمون سواری و خوش فرمانی                                  (Ride and Handing)    24         قابلیت ها                                                                                               24    مشخصات                                                                                                     26         آزمون شبیه سازی جاده (4-Poster)          تست های دوام خودروی كامل بر روی جاده          تست (PRD)                                                                                        28         تست (CARDUR 1)                                                                            28         تست (CARDUR 2)                                                                                     29         تست های اجزای سیستم های دینامیكی خودرو                                                       29         تست های دوام                                                                                        29         تست های مشخصات                                                                                       30         منحنی های مشخصه كمك فنر                                                                           30         آزمایشگاه تست NVH                                                                                  31       اندازه گیری Objective و آنالیز صدا  ابلیتها                                                       32       آنالیز كیفیت صدا                                                                                                33         ویژگی ها                                                                                                    33         اندازه گیری صدای عبور خودرو (Pass-by)                                                      34         ویژگیها                                                                                                       34         تست مودال                                                                                                 34         مدل سازی                                                                                                  35        ضبط اطلاعات                                                                                              35        تجزیه و تحلیل                                                                                        35        ویژگی ها                                                                                                       36        ارزیابی حسی صدا و ارتعاشات خودرو                                                                  36       حوزه كاربردی تست های Subjective                                                               36       ویژگی ها                                                                                                      36       اندازه گیری صدا و ارتعاشات درون خودرو                                                            37       شرایط تست                                                                                                   37       توانمندی                                                                                                      38       ویژگی ها                                                                                                     38       آزمایشگاه تست ESE                                                                                   39       اندازه گیری مصرف سوخت                                                                               39       اندازه گیری افت های مجموعه انتقال قدرت                                                            40       تست ارزیابی سیستم تهویه خودرو                                                                       41       مشكلات صنعت خودرو ایران و راهكارهای مناسب                                                 42        برنامه های آتی صنعت خودرو ایران                                                                   43        نوآوریها در صنعت خودروسازی                                                                       44        – سیستم بالش ایمنی هوا (Air bag)                                                               44        – كنترل كروز (CRUISE)                                                                           44        – موتورهای چند سوپاپه (Multi vavle engine)                                            45        – مركز كنترل الكترونیكی (ECU)                                                                  45        – سیستمهای پیشگیری از تصادم                                                                      45        – نمایشگر فشار تایرها                                                                                  46        – دزدگیر الكترونیك                                                                                      46        – سیستم كمكهای تصمیم گیری راننده (DECISION AIDS)                            46        – سیستم اطلاعات راهنمای خودرو                                                                    46        – آینه های هشدار دهنده                                                                                 47        – آنتنهای چند منظوره                                                                                    47        – سیستم موقعیت یابی جهان                                                                             47        – سیستم ترمز  ABS یا سیستم ضد بلوكه ترمز                                                   48        – سیستم احتراق الكترونیكی                                                                            48        – سنسورهای اعلام پنچری                                                                              49       – سیستم فرمان الکترونبکی                                                                             49                  – سیستم هوشمند جدید بنز                                                                             49       – موترونیك                                                                                                     50       – سیستم پایداری حركت در پیچ ها (Electronic stability program)                 50       – مبدل كاتالیتیك (Catalytic converter)                                                      50       – سایر سیستمهای جدید در صنعت خودرو                                                               51مقدمهاز دیدگاه کارشناسان دو دهه پایانی قرن بیستم سالهای شگفتی و زمان یکه تازی فن آوری در عرصه های گوناگون حیات بشری لقب گرفته و اکنون در اغاز هزاره سوم میلادی شرایط جهان به گونه ای است که بیش بینی می گردد دگرگونی شیوه های تولید کالا و ارائه خدمات  چهره زندگی را متحول خواهد کرد.بخش عمده ای از تحولات یاد شده در صنعت تجلی یافته است و گروه های مختلف صنعتی از جمله صنعت خودرو سازی به نحوی متاثر از این فرایند  پویا بوده اند و رقابت در زمینه کسب بازارهای جدید حفظ بازار و مشتری موجود بدون آنها امکان پذیر نمی باشد.تولید خودرو و فعالیتهای صنعتی وابسته به آن در زمره گسترده ترین و پرسودترین فعالیتهای صنعتی- اقتصادی قرار دارند. صنعت خودرو از جمله صنایع مهم و تاثیر گذار در سرنوشت اقتصادی کشورهاست. پس از جنگ جهانی دوم رشد مثبت تولید خودرو بخصوص خودروهای سواری افزایش یافته ودر سالهای اخیر شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه بوده ایم. به همین دلیل بازار خودرو از رونق بسیار خوبی بهره مند شده و به لحاظ اهمیت آن در رده صنایع اساسی و زیر بنائی طبقه بندی شده و همواره مورد حمایت و تشویق دولتها قرار گرفته است.این صنعت  سهم بالایی از تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد. بطور مثال در امریکا  اروپای غربی و ژاپن به ترتیب 7/ 14 درصد  2/10 درصد و4/9 درصد مجموع تولیدات صنعتی به این صنعت اختصاص دارد.خودرو سازی به دلیل ماهیت ویژه خود با شمار زیادی از صنایع نظیر فلزی  ریخته گری  ماشین سازی شیمیایی  الکترونیک و رایانه  نساجی  غیر فلزی در ارتباط است و به سهم خود باعث شتاب تحرک و توسعه این صنایع بوده و ضمن ایجاد ارزش افزوده مناسب درصد بالایی اشتغال در جامعه ایجاد میکند.هر کشوری که دارای صنعت قدرتمند و مستقل خودرو سازی باشد  در بیشتر بخشهای صنعتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است. لذا صنایع خودرو و قطعه سازی کشور در صددند با گسترش عرصه فعالیت های خود جایگاه خود را در اقتصاد داخلی و بین المللی پیدا نموده  با بالندگی و پویایی خود روند توسعه اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار دهند.در این گزارش کار سعی برآان داریم به طور اجمالی به ارائه تاریخچه خودرو ، بیان ویژگی های این صنعت و گزارش از واحدهای مهم مرکز تحقیقات ایران خودرو بپردازیم.شرکت ایران خودرو یک شرکت بسیار بزرگ ومجهز درصنعت خودرو سازی کشورمی باشد وهمچنین دارای کادری مجرب و متخصص است.شرکت از بخشهای مختلفی تشکیل یافته است.بخشهائی در ارتباط با نیروی انسانی مرکز تحقیقات وطراحی  و بخشهای تولیدی وکارگاهی و…مرکز وهسته مطالعات وتست وآزمایشات شرکت مرکزتحقیقات (R&D) می باشد.برای تولید یک محصول جدید ابتدا باید محصول تعریف شود این تعریف که شامل خصوصیات مختلفی است که باید محصول داشته باشد از طرف مدیریت شرکت که نماینده مشتری است انجام می شود.این تعریف به واحد مهندسی خودرو که جزئی ازمرکز تحقیقات است می رود تا با همکاری مستقیم مرکزمطالعات استراتژیک (portfolio vehicle outline)pvoمحصول تهیه وتدوین شود. سپس این طرح به مجری پروره داده شده ودرقالب چند پروره از قبیل استایل وطراحی بدنه وطراحی تزئینات وقوای محرکه و واحد ساخت نمونه فرستاده می شود تا قسمتهای مختلف آن طراحی شده ونمونه ای از آن ساخته شود وبعد از تستهای بسیار و برطرف کردن مشکلات آن و پس از تائید نهائی مدرک (engineering sign off)که یک مدرک معتبر جهت تائید طراحی محصول وسیستمهای آن در فازهای مختلف طراحی و تکوین برمبنای برنامه ارزیابی طراحی(design verification plan)DVPاست تدوین می شود.این گزارش کار شامل گزارشی از واحدهای مختلف مرکز تحقیقات ایران خودرو میباشد.مهمترین این واحدها واحد مهندسی خودرو  واحدCNG   واحد لیزر نمونه سازی  واحد نمونه سازی سریع و آزمایشات تست می باشد. هم ویژگیهای صنعت خودرو-         تولید بیش از 50 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در سال 2000 میلادی-         ایجاد اشتغال برای بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان-         از هر ده شغل صنعتی در جهان یک شغل آن به صنعت خودرو اختصاص دارد.-         رده اول در بخش صنعت و رده دوم در اقتصاد جهان پس از بانکها-         ادغام تولیدکنندگان بزرگ خودرو و سازندگان قطعات خودرو و در نهایت شکل گیریشبکه تولید  بهره گیری از ظرفیت خالی و سرمایه گذاری در توسعه محصول.-         ارتباط گسترده و تنگاتنگ صنعت خودرو با سایر گروههای صنعتی از قبیل فلزی  ریخته گری  ماشین سازی  شیمیایی  الکترونیک و رایانه  نساجی غیر فلزی سهم عمده در ارزش افزوده بخش صنعت واحد مهندسی خودرواداره کل مهندسی خودرو به منظور حصول اطمینان از هماهنگ بودن تحقیق های طراحی و توسعه محصول با اهداف تعریف شده  مستقیما زیر نظر معاونت طراحی و توسعه محصولات جدید NPD   تشکیل شده است. اهم وظایف این اداره کل در قالب موارد زیر امده است.     1.     همکاری مستقیم با مرکز مطالعات استراتزیک در راستای تهیه و تدوین portfolio vehicle outline) ) PVO برای محصولات جدید مورد نظر.    2.     تعریف تحقیق های طراحی و توسعه جدید در قالب فرمهای استاندارد شده در سطح مرکز NPD.    3.     جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در خصوص الزامات قانونی legislation هر یک از بازارهای هدف و بروز نگه داشتن این اطلاعات برای ارائه به تحقیق های طراحی و توسعه و نظارت بر درست انتخاب شدن این الزامات قانونی دراین تحقیق ها    4.     جمع آوری اطلاعات لازم در مورد ویژگی های خاص و یا امکانات خاص از محصولات رقیب به منظور بوجود اوردن امکان ارزیابی محصولات جدید شرکت با دیگر رقبا .    5.     اعمال نظارت بر روی مدرک features list تهیه شده توسط تحقیق های طراحی وتوسعه محصول جد ید به منظور حصول اطمینان از رعایت کلیه خواسته های تعریف محصول و در نهایت تایید این مدرک جهت انتشار.    6.     انجام فاز هدف گذاری خرد ( فاز target setting ) هر یک از تحقیق ها  به منظور حصول اطمینان از همراستایی این اهداف خرد با اهداف کلی تحقیق های طراحی و توسعه محصولات جدید.    7.     تهیه لیست اقلام تست های مورد نیاز برای فازهای توسعه و تایید محصولات جدید.    8.     اعمال نظارت بر روی مدرک (design verification plan ) DVP تهیه شده توسط هر یک از تحقیق ها  به منظور حصول اطمینان از صحت ان و در نهایت تایید این مدرک.    9.     اعمال نظارت بر روی PDS ها و SPDS های محصول  به منظور حصول اطمینان از انطباق و هماهنگی این مدارک با نیازمندی های تحقیق های مرتبط و در نهایت تایید این مدارک جهت انتشار.    10.           حصول اطممینان از صحت انجام تست های  Validation Development  & محصولات جدید. به همین منظور در کلیه تحقیق ها هماهنگی های لازم برای انجام تست ها با مراکز تست از طریق واحد مهندسی خودرو صورت می بذیرد.    11.           انجام هماهنگی های لازم جهت اخذ type approvai محصولات جدید.    12.           حصول اطمینان ازتحقق یافتن کلیه اهداف تحقیق در قالب engineering sign off    13.           اعمال نظارت مورد نیاز برای حصول اطمینان از روند صحیح تحقیق های تعریف شده با درنظر گرفتن خروجی های بروزه ها در قالب gateway  های مشخص    14.           ارائه بازخورهای لازم به ریاست مرکز در مقاطع زمانی مشخص به منظور تصمیم گیری برروی روند تحقیق.    15.           اعمال نظارت بر هماهنگی و همراستایی تحقیق های سیستمی با تحقیق های طراحی و توسعه محصول جدید.   واحد CNGبا توجه به اینکه در کشور ما دسترسی به گاز طبیعی ارزان قیمت امکان پذیر است لذا از نظر اقتصادی نیز توسعه این سوخت جهت مصرف ان در خودروها قابل بررسی خواهد بود. وجود منابع و میادین گازی مختلف در کشور باعث می شود که در این ثروت خدادادی بهتر و بیشتر استفاده نمائیم. اغلب میادین گازی کشور غنی بوده و تا 90% دست نخورده باقی مانده است.این واحد مرکز تحقیقات ایران خودرو به تحقیق در این مورد می پردازد و در نظر دارد خودروهای تولیدی خود را طوری طراحی کند که با این سوخت نیز بتواند حرکت کند.در گزارش از این واحد به دو تحقیق ای که در حال انجام است یعنی بررسی عملکرد  آلایندگی و معرف سوخت در انواع مختلف خودروهای گاز طبیعی سوز و بررسی عملکرد حلقه ی نشیمنگاهی چدن آلیازی در بهبود کارآیی موتور گازسوز CNG. برسی عملکرد, آلایندگی, مصرف سوخت در انواع مختلف خودروهای گاز طبیعی سوزوجود اختلاف در فرمول شیمیائی  خواص فیزیکی و رفتار احتراقی بین سوخت گاز طبیعی و سوختهای هیدروکربنی مایع باعث میشود که عملکرد و آلایندگی و مصرف سوخت کاملا متفاوتی در موتورهای احتراق داخلی بوجود آید. بالا بودن عدد اکتان این سوخت باعث می شود تا راندمان حرارتی وقابلیت کاردهی سیکل ترمودینامیکی حاکم بر موتور افزایش یابد. از طرف دیگر گازی شکل بودن و اشغال حجم زیاد وهمچنین پائین بودن سرعت پیشروی شعله در مخلوط باعث کاهش فشار میانگین موثر ترمزی در طی سیکل و به منبع آن توان تولید شده می گردد.با استفاده از مطالعات  تحقیقات و تجربیات صورت گرفته  اثر پارامترهای مهم در عملکرد و آلایندگی موتور شامل نسبت تراکم  زاویه جرقه  نسبت هوا به سوخت مورد بحث و بررسی کامل قرار می گیرد. همچنین اهمیت تنظیم مجموعه سوخت رسانی گاز طبیعی با بررسی اثر آن بر روی عملکرد و آلایندگی موتور اشاره می گردد.در انتها به استفاده از گاز طبیعی در موتورهای دیزلی و اثر آن بر روی پارامترهای عملکرد  آلایندگی و مصرف سوخت به تفصیل پرداخته می شود.خودروهای گاز طبیعی سوزتقسیم بندی خودروهای گاز طبیعی سوز براساس مجموعه سوخت رسانی و جرقه آنها در موتورهای درونسوز صورت می گیرد. بر این اساس این خودروها شامل دو گانه سوز (Bi-Fuel) صد در صد گاز سوز(Dedicated) و دوسوخته ی توام(Dual Fuel) میباشد . دو مورد اول در موتورهای اشتعال جرقه ای و مورد سوم در موتورهای اشتعال تراکمی کاربرد دارند .این خودروها معمولا با اضافه نمودن تجهیزات اضافی مثل مخزن و لوله کشی گاز و تنظیم کننده ی فشار(رگلا تور) و شیرهای برقی و اطمینان و آمیزنده (میکسر) یا افشانه ها (انژکتور) و…  در خارج از کارخانه تولید خودرو آمده میگردند. مجموعه های دو سوختی توام دارای ملاحظات ویژه ای به خاطر احتراق همزمان دو سوخت بوده و معمولا سیستم کنترل این موتورها پیچیده گی خاصی دارد. در مجموعه ی دو سوختی توام گاز از طریق یک آمیزنده یا افشانه ها وارد هوای ورودی و سپس وارد سیلندر می گردد. معمولا در این مجموعه ها قسمت اعظم انرژی توسط گاز تامین شده و گازوئیل به عنوان سوخت آتشزا عمل میکند. جهت دستیابی به بهترین نقاط عملکرد تنظیم و کنترل نسبت گاز اهمیت زیادی خواهد داشت. جهت بهره گیری از مزایای نسبی سوختگاز طبیعی در مقایسه با سوخت های هیدروکربنی طراحی موتور از ابتدا بر اساس سوخت گاز بهترین روش خواهد بود. و این موتورها که صد در صد گاز سوز می باشند دارای راندمان بهتر و افت عملکرد بسیار پایین خواهد بود.وجود تفاوتهای بنیادی و اساسی در خواص فیزیکی و شیمیایی و ماهیت احتراقی این گاز باعث عملکرد و آلایند گی ومصرف سوخت متمایزی در مقایسه با سوخت های هیدروکربنی مایع میشود.در جدول (1) یک مقایسه کامل از عوامل یا خواص و همچنین بیامد یا ضرورت آنها برای این سوخت در موتور آورده شده است. سرعت شعله با فشار تغییر میکند. همانطور که ملاحظه می شود برای فشار های کمتر از 4.3bar  سرعت شعله آرام متان بیشتر از بنزین وبرای فشارهای بالاتر از آن کمتر می باشد. در شرایط واقعی عملکردی موتور نیز احتراق عملا در فشارهای بالاتر از این مقدار صورت می گیرد. لذا برای احتراق در موتور سرعت شعله متان کمتر از بنزین می باشد. دمای مخلوط نیز روی سرعت شعله اثر میگذارد بطوریکه با افزایش دمای مخلوط سرعت شعله نیز افزایش می یابد. یکی دیگر از خواص این سوخت تاخیر در اشتعال آن می باشد. اساسا تاخیر شیمیایی گاز طبیعی بعلت تقارن و پایداری نسبی مولکول متان بیشتر از بنزین می باشد. اما تاخیر فیزیکی آنها به دلیل کمتر بودن آن بسیار ناچیز(تقریبا صفر) است. لذا به دلیل کمتر بودن سرعت شعله گاز طبیعی طول دوره احتراق آن به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این مسئله ضمن آنکه نیاز به زاویه( اوانس) بیشتری را برای جرقه در پی خواهد داشت باعث افزایش دما واتلافات حرارتی بیشتر و همچنین تولید اکسیدهای نیتروژن خواهد شد. طول دوره ی احتراق به دور موتور و نسبت هوا به سوخت و همچنین بار موتور بستگی دارد. نتایج تجربی برای موتورهای گاز سوز نشان می دهد که حداکثر گشتاور( MBT ) برای موتور وقتی بدست می آید که نقطه ی وسط احتراق 10 درجه بعد از نقطه ی مرگ بالا قرار گیرد.برای کاهش اثرات منفی مربوط به طولانی تر بودن طول دوره احتراق لازم است تا حد امکان سرعت شعله افزایش و تایر در اشتعال کاهش یابد. به همین منظور در موتورهای گازسوز دو راه پیشنهاد می شود که عبارتند از :1-  بهبود الگوی جریان ورودی به محفظه ی احتراق و افزایش سرعت شعله با اعمال آشفتگی (Turbulence ) بهینه در جریان.2-  کاهش تاخیر در اشتعال با بکار گیری مجموعه های جرقه ی بر انرژی.  -صنعت خودرو پس از بیروزی انقلاب  پس از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت صنعت خودرو در دو مقطع زمانی قبل از سال 1371 و بعد از آن قابل توجه می باشد. تا قبل از سال 1371نظام برنامه ریزی متمرکز دولتی بر فعالیت های اقتصادی حاکم بوده و دولت به دلایل مختلف از جمله بحرانهای ناشی از جنگ خود عهده دار اتخاذ تصمیمات استراتژیک در سطوح مختلف بوده است.در این دوره در سطح شرکتهای خودروساز برنامه ریزی استراتژیک وجود نداشته و وزارت صنایع سنگین و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درگیر این مسئله بوده اند. از سال 1368 و آغاز دوران سازندگی سیاستهای برنامه ریزی متمرکز به سیاست های مکانیزم بازار آزاد تغییرجهت داد.در راستای این سیاست دولت بیش از هر چیز در فکر واگذاری شرکتهای تحت بوشش به بخش خصوصی بوده و از انجام برنامه ریزی متمرکز برای شرکتهای خودرو ساز اجتناب می ورزید.در این دوره ستاد سیاستگذاری صنعت خودرو با ریاست وزیر محترم وقت صنایع تشکیل شد که معاونین و مدیران کل مرتبط آن وزارتخانه مدیران کارخانجات خودرو ساز و قطعه ساز و کارشناسان و متخصصین خودرو از اعضای آن می باشند. هدف از تشکیل این ستاد برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان در صنعت خودرو سازی        می باشد. در سال 1369 مجوز ورود خودرو تحت شرایط خاص (برقراری مجدد مصوبه سال 1362 ) آزاد گردید و از اوایل سال 1370 ممنوعیت واردات خودرو اجرا و از خرداد ماه همان سال ورود خودروتحت شرایط خاص آزاد گردید.نقطه عطف در صنعت خودرو تصویب قانون خودرو در سال 1371 و تاسیس شرکتهای سازه گستر  ساپکو  مگاموتور و…. میباشد که شروع به شناسائی پتانسیل های داخلی نمودند و با آموزش کارکنان مورد نیاز و خرید ماشین آلات دقیق C.N.C  NC و…شروع به تلاش نمودند.بطور مثال مجموع صرفه جوئی ارزی ناشی از فعالیت شرکت ساپکو در تامین قطعات خودروهای پیکان و پژو در سالهای 73 تا 76 بالغ بر حدود 4/1 میلیارد دلار بوده که این رقم در ظاهر تحول عظیم و بی سابقه ای است. در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بخش خودرو یک گردش مالی حدود 1000 میلیارد تومانی را در سال 1377 داشته که این رقم 75 درصد فعالیتهای مالی این سازمان را در بر می گیرد. در حقیقت سال 1374را می توان تولد دوباره صنعت خودرو سازی کشور نامید. در سیر تحولات و توسعه صنعت خودرو در اغلب کشورهای جهان زمان توقف در مرحله سر هم بندی به عنوان یکی از مراحل شش گانه تولید خودرو(سر هم بندی – رشد صنایع قطعه سازی-طراحی خودرو و توسعه مراکز R&D – تولید انبوه- ایجاد پایگاههای صادراتی و صادرات انبوه ) دنبال شده است. صنعت خودرو سازی کشور از سال 1374 به بعد عملا سه مرحله دوم- سوم و چهارم را از مراحل فوق به طور همزمان ایجاد پیگیری و توسعه داده است در صورتیکه از هر یک از این مراحل نیازمند زمان مشخصی است تا ضمن کسب تجربه امکان رشد فناوری- بستر مناسب و فضای لازم را فراهم نماید. در این مدت حدود 1200 واحد صنعتی تولید کننده قطعات با سرمایه ای بالغ بر 700 میلیارد ریال و اشتغالی بالغ بر 140 هزار نفر (با بیش از 12 درصد متخصص) برای افزایش و عمق بخشیدن به صنعت خودرو کشور احداث شده که همزمان کیفیت و کمیت این بخش را مورد بررسی و کنترل قرار گرفته و خوشبختانه در حال حاضر از مرحله قطعه سازی به مجموعه سازی است.در همین زمان پیرامون دو محور ایران خودرو و سایپا ادغام هایی صورت گرفته است که البته نیازمند زمینه مناسب برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت قوی می باشد. در حالیکه تولید خودرو در سال 1373 بالغ بر 54000 دستگاه بود با پیروی از یک برنامه ریزی جامع تولید خودرو در سال 1378 به 240 هزار دستگاه (با فروشی معادل 1000 میلیارد تومان ) و درپایان سال 1379 به 297 هزار و 387 دستگاه رسید که نسبت به سال 1378 24 درصد افزایش تولید داشت. این رقم در سال 1382به 500 هزار دستگاه رسید. سهم صنعت خودرو از کل تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 1378 7/2 در صد وسهم بخش خودرو از کل ارزش افزوده بخش صنعت به 18 درصد بالغ گردیده است. متوسط رشد در این صنعت در پنج سال گذشته3/27 درصد بوده است. میزان اشتغال در صنعت خودرو کشور بالغ بر 460 هزار نفر می باشد. بطوریکه ملاحظه میشود در این زمان کوتاه سرمایه گذاری های بسیار سنگین همراه با توسعه کمی و کیفی صورت گرفته است. آنچه در چند سال اخیر در صنعت خودروسازی کشور اتفاق است یک پیشرفت و جهش غرور آفرین بوده که مایه امیدواری و مباهات هر فرد ایرانی است. ولی مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد که امیدواریم با سرعت مطلوب کاستیهای موجود برطرف گردد. تولید در سال 1379 تولید انواع خودرو سواری در سال 1379 با 24 درصد افزایش نسبت به سال 1378 به 297 هزار و 387 دستگاه رسید که بخش سواری با 32 درصد رشد تولید عامل اصلی این رشد بود.در سال 1379 تولید پیکان سواری با 22 درصد افزایش و پژو آردی با 35 در صد افزایش نسبت به سال 1378 به ترتیب به 110393 و 27320 دستگاه رسید.تولید انواع پراید در سال 1379 با 50 درصد رشد روبرو شد و سبب گردید تا تولید این خودرو به 66838 دستگاه برسد.درسال گذشته حدود 11 هزار دستگاه خودرو سپند و 6129 دستگاه دوو سی یلو تولید شد که ارقام مزبور افزایش تولید را نسبت به سال 1378 نشان می دهند و در مقابل تولید پژو 405 با 8 درصد کاهش به 14700 دستگاه وتولید پژو استیشن با 10 درصد کاهش به 808 دستگاه رسید. ( در اسفند ماه 1379 پژو استیشن تولید نشد )در سال 1379 همچنین برای نخستین بار خودروهای جدید نظیر پژو پارس ( پرشیا سابق ) 5278 دستگاه  پیکان جدید (ایکس- هفت) با 26 دستگاه  نسیم دی. ام با 826 دستگاه  جیب سیناد با 200 دستگاه  دوو ماتیز با 4041 دستگاه در داخل تولید شد. هر چند تولید ماتیز در اسفند ماه با کاهش قابل ملاحظه ای به 3 دستگاه رسیددر سال 1379 تولید مینی بوس نیز با 212 درصد رشد به 2906 دستگاه رسید که افزایش تولید مینی بوس هیوندای و بنز عامل اصلی این جهش تولید بود.تولید کامیون بنز در سال 1379 با 11 درصد رشد به 4428 دستگاه رسید و این در حالی بود که تولید اتوبوس با کاهش قابل توجهی مواجه شد و به میزان 2468 دستگاه کاهش یافت. تولید انواع خودروی دو دیفرانسیل نیز با 20 درصد کاهش به 34 هزار و 200 دستگاه رسید.طی زمان یاد شده تنها 1934 دستگاه پاترول  762 دستگاه جیب صحرا  616 دستگاه سواری پازن  600 دستگاه وانت تویوتا و 37 دستگاه وانت پازن تولید شد. تولید انواع وانت نیز در سال 1379 با 11 درصد کاهش به 34 هزار و 200 دستگاه رسید.طی سال گذشته حدود 18 هزار دستگاه وانت پیکان حدود 13 هزار دستگاه وانت نیسان و 2844 دستگاه وانت مزدا دو کابین تولید شد. در سال 79 صنایع خودروسازی کشور 270 دستگاه آمبولانس و 90 دستگاه خودروی ون تولید کردند. وضعیت صنعت قطعه سازی در کنار گسترش صنعت خودرو سازی شرکتهای قطعه ساز از اوایل سال 1372 فعالیت گستردهای را آغاز کردند. بطوری که شرکت ساپکو (طراحی-مهندسی و تامین قطعات) در آغاز فعالیت خود تنها توانایی قطعات مورد نیاز 20 هزار دستگاه را داشت که 75 درصد آن ساخت داخل بود اما با برنامه ریزی و تلاش مستمر این رقم به صد هزار دستگاه پیکان با 95 درصد ساخت داخل افزایش یافته است.قطعات تحویلی به ایران خودرو از 10 میلیون قطعه در سال 1373 به 230 میلیون قطعه در سال 1376 افزایش یافته است در سال 1380 میزان اشتغال زایی قطعه سازی کشور 140 هزار نفر بوده است. در حقیقت توسعه صنعت قطعه سازی مزایای متعددی برای کشور داشته از جمله صرفه جویی ارزی به میزان حدود 4.5 میلیارد دلار در برنامه دوم – 2.7 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در 5 سال اخیر در ساخت قطعات خودروهای سواری به همراه داشته است. در مدت فوق الذکر تولید هر دستگاه پراید – پیکان و پژو به ترتیب 2500 و4800 و 5500 دلار صرفه جویی داشته است. این بخش صنعت کشور حتی در زمانی که اقتصاد ایران در رکود به سر می برد (سالهای 1375 الی 1378) از رشد باز نایستاد و اکنون دوران رونق آن آغاز شده و در صورت تحقق اهداف مورد نظر افق روشنی در صنعت خودرو پدیدار خواهد شد. البته هنوز طیف وسیعی از قطعه سازان بسیار نوپا هستند ونیازمند مراقبت و حمایتهای برنامه ریزی شده می باشند تا نقش و جایگاه خود را در توسعه صنعتی کشور بخوبی بیابند.اندازه گیری مصرف سوخت در راستای فراهم نمودن شرایط جهت مصرف بهینه سوخت و نیز به منظور كمك به تولید خودروی سبز، آگاهی از میزان سوخت مصرفی خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. از سوی دیگر میزان مصرف سوخت به عنوان یكی از مهمترین مشخصه های هر خودرو از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب مشتری تلقی می گردد. به همین جهت اندازه گیری مصرف سوخت خودرو در حالات و شرایط گوناگون اهمیت ویژه ای دارد. آزمایشگاه ESE به كمك تجهیزات ویژه اندازه گیری و ثبت مصرف سوخت صرف نظر از نوع سوخت مصرفی، قادر به انجام تست در دو حالت جاده ای و آزمایشگاهی می باشد.این تست در حالات سرعت ثابت یا گذرا و نز در طی سیك های شهری و جاده ای قابل انجام می باشد. همچنین در صورت استفاده از شبیه ساز جاده امكان اندازه گیری مصرف سوخت تا سرعت Km/h 160 و تحت بارگذاری های مختلف وجود خواهد داشت.برخی از قابلیت های دستگاه اندازه گیری مصرف سوخت عبارتند از:1-  فشار عملیاتی 5 بار، مناسب برای تست سیستم های انژكتوری2-  دقت اندازه گیری3-  محدوده اندازه گیری 0.5-60 1/hr4-  قابلیت تفكیك 0/333 cm3 اندازه گیری افت های مجموعه انتقال قدرتاز جمله اهداف طراحی یا اصلاح ساختار یك خودرو كه برای دستیابی به آنها باید تلاش كرد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:- نسبت توان به وزن خودرو- نیروی كشش مناسب در دنده های مختلف- زمان مناسب تعویض دنده- تناسب گیربكس با موتورهمچنین دانستن پارامترهایی مانند:- منحنی مشخصه موتور- واكنش موتور نسبت به تغییرات مختلف- میزان افت مسیر انتقال نیرودر حالات و شرایط رانندگی مختلف در یك خودرو بسیار مهم می باشند. آزمایشگاه ESE قادر به اندازه گیری پارامترهای لازم برای تعیین موارد فوق می باشد.قابلیت این آزمایشگاه به گونه ای است كه خودروهایی با توان حداكثر 150kw را در دمای 40c- تا +60c با رطوبت محیط 5% تا 98% می تواند مورد تست قرار دهد سرعت خودرو می تواند بین 0 km/h تا 200 km/h كیلومتر بوده و حداكثر نیروی 5400N را به دینامومتر وارد كند. حداكثر وزن مجاز محور محرك (جلو یا عقب) می تواند 2000kg باشد. شاسی دینامومتر همچنین قادر به وارد كردن 110kw جهت به حركت در آوردن چرخهای خودرو می باشد. این حالت زمانی پیش می آید كه تست اندازه گیری افت های اصطكاكی یا شبیه سازی ترمزی در حال اجرا باشد. در این حالت نیز شرایط حداكثر وزن، حداكثر سرعت، دما و رطوبت همانند قبل است شاسی دینامومتر همچنین قادر است شرایط سرعت ثابت یا نیروی ثابت را جهت آزمایشهای فوق شبیه سازی نماید.تست ارزیابی سیستم تهویه خودروتست HVAC (Ventilation &Air Conditioning و Heating) در خودرو جهت آسایش و راحتی سرنشینان خودرو در فصول مختلف مستقیماً وابسته به كاركرد صحیح سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع می باشد.جهت ارزیابی عملكرد سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع و حصول اطمینان از كاركرد صحیح آن تست HVAC به انجام می رسد.اهداف مورد نظر این تست از طریق اندازه گیری پارامترهایی چون دما، فشار، ولتاژ و دور نقاط مختلف كابین و مجموعه موتور تامین میگردد.از آنجا كه غالباً خودرو در شرایط گوناگون آب و هوایی و نیز حالات متفاوت كاری مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است علكرد سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع در شرایط مختلف و بعضاً سخت مورد ارزیابی و صحه گذاری قرار گیرد.به همین منظور آزمایشگاه ESE همگام با مراكز معتبر تست جهان با به خدمت گرفتن پرسنل آموزش دیده و مجرب و نیز بهره گیری از توان سخت افزاری و پیشرفته قادر به انجام تست های گرمایشی و تهویه مطبوع درحالات و شرایط گوناگون می باشد. گزارش کاراموزی مركز تحقیقات ایران خودروکاراموزی مركز تحقیقات ایران خودروکارورزی مركز تحقیقات ایران خودرودانلود گزارش کارآموزی مركز تحقیقات ایران خودرومركز تحقیقات ایران خودرومركز تحقیقاتایران خودرو

  • کارآموزی شركت سبزینه وار

    کارآموزی شركت سبزینه وار دریافت کارآموزی شركت سبزینه وار دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 261 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 44 دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی احتیاج به گذراندن یک دوره کارآموزی جهت…

  • دانلود تحقیق در مورد آشنایی با کلیات بهداشت حرفه ای

    دانلود تحقیق در مورد آشنایی با کلیات بهداشت حرفه ای دریافت دانلود تحقیق در مورد آشنایی با کلیات بهداشت حرفه ای دسته: بهداشت عمومی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 4042 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 235 دانلود تحقیق در…

  • مقاله درباره فیزیك آپتیك هندسی

    مقاله درباره فیزیك آپتیك هندسی دریافت مقاله درباره فیزیك آپتیك هندسی دسته: فیزیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 40 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 31 دانلود مقاله درباره فیزیک اپتیک هندسی قیمت فایل فقط 7,700 تومان *مقاله درباره فیزیك…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جنبش های اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جنبش های اجتماعی دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق جنبش های اجتماعی دسته: علوم سیاسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 100 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34 مبانی نظری و پیشینه تحقیق جنبش های…

  • تحقیق با موضوع طرح هادی روستای دره

    تحقیق با موضوع طرح هادی روستای دره دریافت تحقیق با موضوع طرح هادی روستای دره دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 77 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 135 تحقیق با موضوع طرح هادی روستای دره 135صفحه قالب…

  • آموزش تنظیمات قالب صحیفه

    آموزش تنظیمات قالب صحیفه دریافت آموزش تنظیمات قالب صحیفه دانلودآموزش تنظیمات صحیفهدانلود آموزش تنظیمات قالب صحیفهکتاب آموزش تنظیمات قالب صحیفهدانلود پی دی اف آموزش تنظیمات قالب صحیفهآموزش تنظیمات پوسته صحیفهآموزش تنظیمات صحیفه نسخه 551فایل پی دی اف تنظیمات پوسته صحیفهپی…

  • مدل سیستم مانا- زنده و تدارکات(VSM)

    مدل سیستم مانا- زنده و تدارکات(VSM) دریافت مدل سیستم مانا- زنده و تدارکات(VSM) دسته: مدیریت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1368 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 25 سیستم مانا اصول اساسی مدل سیستم مانا مدل شبیه سازی مانا و…

  • پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM)

    پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM) دریافت پاورپوینت بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM) دسته: شهرسازی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 1597 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 دانلود پاورپوینت با عنوان بررسی دستگاه های حفر تونل (TBM)در…

  • ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته الهيات فقه و مباني حقوق اسلامي

    ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته الهيات فقه و مباني حقوق اسلامي دریافت ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 90-91 رشته الهيات فقه و مباني حقوق اسلامي ارشد نوبت دوم سال تحصیلی 9091 رشته الهیات فقه و مبانی حقوق اسلامی…

  • گواهی نمایه سازی مقاله طراحی کنترل کننده های ¥H2,H جهت کنترل فعال ارتعاشات در یک تیغه دوسرگیردار

    گواهی نمایه سازی مقاله طراحی کنترل کننده های ¥H2,H جهت کنترل فعال ارتعاشات در یک تیغه دوسرگیردار دریافت گواهی نمایه سازی مقاله طراحی کنترل کننده های ¥H2,H جهت کنترل فعال ارتعاشات در یک تیغه دوسرگیردار در این مقاله کنترل فعال…

  • مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی

    مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی دریافت مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی دسته: برنامه ریزی شهری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 152 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 دانلود مقاله درباره حمل و نقل سریع ریلی…

  • مقاله تکنولوژی تولید ماکارونی

    مقاله تکنولوژی تولید ماکارونی دریافت مقاله تکنولوژی تولید ماکارونی دسته: صنایع غذایی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 144 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 122 مقاله تکنولوژی تولید ماکارونی قیمت فایل فقط 18,700 تومان مقاله تکنولوژی تولید ماکارونی فهرست مطالب…

  • گزارش كارآموزی در كارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق

    گزارش كارآموزی در كارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق دریافت گزارش كارآموزی در كارگاه سیم پیچی و نصب تابلو های برق دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 37 کیلوبایت تعداد صفحات فایل:…

  • تحقیق همراه با مقاله ارشد تربیت بدنی با موضوع تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال

    تحقیق همراه با مقاله ارشد تربیت بدنی با موضوع تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال دریافت تحقیق همراه با مقاله ارشد تربیت بدنی با موضوع تاثیر برخی از عوامل فیزیولوژیکی بر دقت پرتاب آزاد بسکتبال تحقیق…

  • پاورپوینت پیوندهای شیمیایی

    پاورپوینت پیوندهای شیمیایی دریافت پاورپوینت پیوندهای شیمیایی دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1917 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 39 دانلود پاورپوینت پیوندهای شیمیایی بررسی پیوندهای شیمیایی پاورپوینت جامع و کامل پیوندهای شیمیایی کاملترین پاورپوینت پیوندهای شیمیایی پکیج…

  • بررسی طراحی سایت شرکت به سبا

    بررسی طراحی سایت شرکت به سبا دریافت بررسی طراحی سایت شرکت به سبا بررسی طراحی سایت شرکت به سبا دسته بندی فنی و مهندسی بازدید ها 123 فرمت فایل docx حجم فایل 110 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 77 16,500…

  • تحقیقی بر سیستم تحریك و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 100

    تحقیقی بر سیستم تحریك و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 100 دریافت تحقیقی بر سیستم تحریك و راه انداز ژنراتورهای نوع Ty 10546 100 دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 5233 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 100…

  • بررسی میزان تحمل استرس ناشی از آینده شغلی بین دانشجویان مجرد و متاهل

    بررسی میزان تحمل استرس ناشی از آینده شغلی بین دانشجویان مجرد و متاهل دریافت بررسی میزان تحمل استرس ناشی از آینده شغلی بین دانشجویان مجرد و متاهل دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 90…

  • طرح توجیهی و کسب و کار احداث کافی نت

    طرح توجیهی و کسب و کار احداث کافی نت دریافت طرح توجیهی و کسب و کار احداث کافی نت دسته: خدماتی و آموزشی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 138 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 51 طرح کسب و کار…

  • پاورپوینت فصل دوم تئوری حسابداری(جلد اول) دکتر ساسان مهرانی و دکتر غلامرضا کرمی

    پاورپوینت فصل دوم تئوری حسابداری(جلد اول) دکتر ساسان مهرانی و دکتر غلامرضا کرمی دریافت پاورپوینت فصل دوم تئوری حسابداری(جلد اول) دکتر ساسان مهرانی و دکتر غلامرضا کرمی دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 1105 کیلوبایت تعداد صفحات…

  • پاورپوینت بررسی هندسه در معماری اسلامی

    پاورپوینت بررسی هندسه در معماری اسلامی دریافت پاورپوینت بررسی هندسه در معماری اسلامی دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 9997 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 دانلود پاورپوینت با عنوان بررسی هندسه در معماری اسلامی در قالب pptx،…

  • مقاله مقاله تفاوت و بررسی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ

    مقاله مقاله تفاوت و بررسی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ دریافت مقاله مقاله تفاوت و بررسی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ مقاله تفاوت و بررسی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ چکیده شرکت هلدینگ هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید…

  • شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان بستک

    شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان بستک دریافت شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان بستک شیپ فایل مرز شهرستان بستک (واقع در استان هرمزگان) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام شهرستانمرکز شهرستانمساحت شهرستان به کیلومترمحیط شهرستان به کیلومترمساحت…

  • تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید آداپتور

    تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید آداپتور دریافت تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید آداپتور تحقیق کارآفرینی کارگاه تولید آداپتور در 50 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf) دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 15 فرمت فایل doc حجم فایل 957 کیلو…

  • بررسی رابطة میان هوش هیجانی و سلامت روانی در سال تحصیلی 85-1386

    بررسی رابطة میان هوش هیجانی و سلامت روانی در سال تحصیلی 85-1386 دریافت بررسی رابطة میان هوش هیجانی و سلامت روانی در سال تحصیلی 85-1386 بررسی رابطة میان هوش هیجانی و سلامت روانی در سال تحصیلی 851386 دسته بندی علوم…

  • پاورپوینت ساختمان های lsf

    پاورپوینت ساختمان های lsf دریافت پاورپوینت ساختمان های lsf دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1107 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 پاور پوینت ساختمان های lsf قیمت فایل فقط 9,900 تومان پاور پوینت ساختمان های lsf سیستم…

  • پاورپوینت معماری یخچالها

    پاورپوینت معماری یخچالها دریافت پاورپوینت معماری یخچالها دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 1016 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 56 این پاورپوینت در 56 صفحه به معرفی و بررسی معماری یخچالها در ایران میپردازد قیمت فایل فقط 4,400…

  • کتاب مرجع شکل دهی ورق های فلزی نوشته مارسینیاک

    کتاب مرجع شکل دهی ورق های فلزی نوشته مارسینیاک دریافت کتاب مرجع شکل دهی ورق های فلزی نوشته مارسینیاک دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 1901 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 228 دانلود کتاب مرجع شکل دهی فلزات…

  • بررسی میزان ارتقا بهره وری در شركت وزین بار پس از بكارگیری مدل تعالی سازمانی EFQM

    بررسی میزان ارتقا بهره وری در شركت وزین بار پس از بكارگیری مدل تعالی سازمانی EFQM دریافت بررسی میزان ارتقا بهره وری در شركت وزین بار پس از بكارگیری مدل تعالی سازمانی EFQM دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc…

  • دانلودکارآموزی -زراعت و اصلاح نباتات 23 ص

    دانلودکارآموزی -زراعت و اصلاح نباتات 23 ص دریافت دانلودکارآموزی -زراعت و اصلاح نباتات 23 ص دانلودکارآموزی زراعت و اصلاح نباتات 23 ص دسته بندی کارآموزی بازدید ها 17 فرمت فایل zip حجم فایل 28 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 19…

  • مشخصات تراكتور مسی فرگوسن مدل 285

    مشخصات تراكتور مسی فرگوسن مدل 285 دریافت مشخصات تراكتور مسی فرگوسن مدل 285 دسته: کشاورزی و زراعت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 4290 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 63 تراکتورسیستم سوختسیستم هیدرولیک چرخ‌ها و لاستیک‌هاسرویس‌های موتور قیمت فایل فقط…

  • مبانی نظری تعریف دوستدار کودک و شاخص های شهر دوستدار کودک

    مبانی نظری تعریف دوستدار کودک و شاخص های شهر دوستدار کودک دریافت مبانی نظری تعریف دوستدار کودک و شاخص های شهر دوستدار کودک دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 186 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 117…

  • ارزیابی ژنوتیپ های نعناع در طی دو سال زراعی و همچنین تحت انکوباتورهای LED و نیز اثرات متقابل بین قارچ‌های میكوریزا و نور

    ارزیابی ژنوتیپ های نعناع در طی دو سال زراعی و همچنین تحت انکوباتورهای LED و نیز اثرات متقابل بین قارچ‌های میكوریزا و نور دریافت ارزیابی ژنوتیپ های نعناع در طی دو سال زراعی و همچنین تحت انکوباتورهای LED و نیز…

  • ترانسفورماتور های جریان

    ترانسفورماتور های جریان دریافت ترانسفورماتور های جریان دسته: الکترونیک و مخابرات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 20 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 52 دانلود مقاله درباره ترانسفورماتورهای جریان و پست های فشار قوی قیمت فایل فقط 7,700 تومان *ترانسفورماتور…

  • امنیت فناوری اطلاعات

    امنیت فناوری اطلاعات دریافت امنیت فناوری اطلاعات این تحقیق در 115 صفحه و با فرمت ورد و قابل ویرایش تهیه و تنظیم شده است و نیازی به ویرایش ندارد دسته بندی امنیت بازدید ها 215 فرمت فایل docx حجم فایل…